12 mei 2025, 17:51:21

hulp bij koppeltje

Gestart door sapyooh, 27 november 2005, 23:34:26

« vorige - volgende »

kan iemand mij helpen bij mijn koppeltje???

moet ik een ander mannetje proberen
1 (25%)
of moet ik het nog gewoon een tijdje aanzien
3 (75%)

Totaal aantal stemmen: 1

sapyooh

27 november 2005, 23:34:26 Last Edit: 27 november 2005, 23:39:49 by sapyooh
hallo
ik heb hier een mannetje en pop
de pop legt wel eitjes maar laat zich niet bevruchten door het mannetje ze heeft nu in anderhalve week 5 eitjes gelegd allemaal onbevrucht
kan ik hier iets aan doen of passen ze gewoon niet bij elkaar
ze zijn nou sinds ongeveer een half jaar bij elkaar
het popje is nu ongeveer anderhalf jaar en het mannetje
weet ik niet maar wel ouder
kan iemand mij helpen
??? ???

Mariska

Hoi Sapyooh,

Dit topic is niet bedoeld voor deze vragen.
Dat hoort meer thuis onder kweken.
Het topic spoed is voor spoedeisende dingen ;)

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

sapyooh

dit is ook spoed vind ik ben er nog niet zo mee op de hoogte maar ik wil niet dat mijn valkje zich doodlegd in eitjes

of kan dat niet???

Mariska

Hoi Sapyooh,

Ja dat zou kunnen, maar 5 eitjes in 1,5 week is niet abnormaal.

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

sapyooh

sorry hoor maar ik vond dat wel spoed
vraag het wel bij het kweken  :-[ :-[

Mariska

Hoi Sapyooh,

Geeft niet hoor, ik wees je er alleen even op.
Veel nieuwe mensen maken deze "fout".
Ook ik ;)
Waarschijnlijk word het wel door een moderator verplaatst hoor ;)

Groetjes
Mariska

sapyooh

Paul

Hoi Sapyooh,

Soms duurt het gewoon even voordat de bevruchtig helemaal goed gaat.
Hoe gedragen ze zich tegen elkaar zitten ze wel elkaars veren te verzorgen ?
Ik zou er nog geen ander mannetje bijzetten dat kan juist extra problemen geven als ze gaan vechten om de pop.
Het is nu niet echt broedseizoen en misschien dat het popje wel in de stemming is en de man niet.
Heb je een broedblok opgehangen ?
Vaak gaat de man dan pas actief worden die zoekt eerst een goeie nestplek voor hij gaat paren.
Dat je niet ziet dat ze paren zegt trouwens nog niks ik heb hier koppels waar ik soms 20 uur per dag een halve meter naast de kooi zit en die zie ik nooit paren en de eitjes zijn dan toch bevrucht.
Dat zullen ze hier dus net in die 4 uur doen dat we even niet kijken :)
Heb je de eitjes al geschouwd want dat geeft pas echt zekerheid.
Na 5 dagen broeden kan je vaak al duidelijk iets in een bevrucht ei zien.

Groetjes, Paul

ik heb het ook even verplaatst naar kweken.
Het is niet erg als je iets fout plaatst hoor dat word vanzelf door de moderatoren op de juiste plats gezet :)

sapyooh

ik heb wel een broedblok met de afmetingen die hier op de site staan
maar het popje legt de eieren op de bodem van de kooi en dus niet in het blok
en ze zitten wel gebroedelijk bij elkaar maar zitten niet aan elkaar
als het vrouwtje een eitje heeft gelegd mag het mannetje ook niet op de bodem komen daarom vroeg ik ook of ze wel bij elkaar passen of dat ze gewoon tijd nodig hebben
en ze staan binnen dus misschien denkt ze dat het wel de tijd ervoor is ik weet het niet heb allemaal rare dieren
honden doen rare dingen ik heb nog een valkje een vrouwtje die denkt dat ze een vleermuis is hangt altijd op de kop in haar kooi ;D

Paul

Hoi Sapyooh,

Ik heb nu een popje met 1 jong en daar heeft het mannetje ook niet op gebroed die mocht er amper bijkomen.
Ook brengt de pop het jong bijna alleen helemaal groot maar heel soms dat de man er even bijkomt.
Probeer het blok wat open te zetten zodat er licht in komt vaak wil dat wel helpen dan gaan ze er sneller in.

Groetjes, Paul

sapyooh

dat probeer ik bedankt he

grtz...marja

Mariska

Hoi Marja,

Ik heb ook een vleermuis ;D ;D ;D
Heerlijk toch al die rare beesten :D ;)

Ik heb gestemd voor nog even aanzien.
Ik denk dat het allemaal wel losloopt ;)

Sterkte!!

Groetjes
Mariska