29 maart 2024, 16:17:16

Tam maar wel bijten????

Gestart door Bobo, 25 oktober 2005, 22:21:54

« vorige - volgende »

Bobo

Hoi iedereen,

Jahoor, ik heb er weer een valkje bij de derde wel te verstaan. Onze Chelsey(man) fluit, praat en.... bijt. Als ik hem op mijn hand wil doen dan bijt hij wel maar als ik snel ben dan komt ie op mijn hand zitten en loopt dan naar mijn schouder. Maar als ik hem wil aaien dan bijt hij echt, niet knabbelen maar het doet echt pijn. Hij is iets ouder dan een jaar en degene die hem weg deed had er geen tijd meer voor dus zal het wel een beetje versloft zijn. Nu is mijn dringende vraag, kan ik hem nog leren kroelen, ik hou echt vol en laat me dan wel bijten maar het heeft geen effect bij hem hij blijft het doen ook met iets lekkers onder z'n snavel. Kun je een valk van die leeftijd nog tammer maken en kun je hem nog iets leren ook nog andere woordjes en een deuntje b.v. ? Hij pikt ook naar mijn andere valk, Tico, maar bij Bobo doet hij niets ( Bobo is waarschijnlijk een pop en Tico weten we niet)

Bedankt alvast voor het antwoorden,

Groetjes Brenda, Tico, Bobo en Chelsey

Paul

26 oktober 2005, 01:48:04 #1 Last Edit: 26 oktober 2005, 01:49:51 by Paul
Hoi Bobo,

In princype kan je elk valkje tam maken als je er maar veel geduld in stopt.
Ik merk met sommige hele wilde dat die na een tijdje zonder echt aandacht al een stuk rustiger worden en meer toelaten en als je ze echt aandacht geeft gaat dat nog beter.
Volg het stappenplan van Lin en Rianne dan ben je al een heel eind op weg.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html
Met lekker voer kan je ze vaak echt lijmen en ze wennen steeds meer aan je.

Groetjes, Paul

zwolse_girl

Wij hadden het zelfde probleem.. of als je met de hand in de buurt kwam dat hij dan meteen weg was.. en dat was in de maand oktober.. maar nu zitten we in December en ik kan alles met hem uitspoken ,, in het begin hoefde k niet te proberen om hem vast tepakken gewoon zeg maar zijn vleugels etc vast maar nu no problemo,, en kroelen dan was het hap .. maar nu dan doet die gewoon zijn koppie naar voren.. en kun je hem zo kroelen.. hij geeft zelfs een tik als je geen aandacht aan hem geeft als hij bij je is.. zo vanne: hallo ik ben er ook nog..  ;D veel succes verder  :D