25 april 2024, 08:55:45

Kooi verschonen

Gestart door Shirly, 23 november 2005, 09:11:46

« vorige - volgende »

Shirly

Hallo,

Rare vraag misschien, maar hoevaak verschonen jullie de kooi van je valkjes?

Ik nl. ongeveer 2x in de week. Is dat te weinig? of misschien wel te veel?
En hoe ontsmetten jullie de kooi. Ik nl. alleen met kokend water.

Shirly

sweetfuzzy

Ik verschoon in principe 1 keer in de week maar als ik een ziek vogeltje heb verwchoon ik iedere dag omdat ik er twee heb
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Riny

Hallo Sweetfuzzy en Shirly
Als ik een ziek vogeltje heb gehad of als ik de kooi een keer heel erg goed schoon wil maken gebruik ik Dettol om te ontsmetten.
Groetjes Riny :D

Shirly

Waar kan je dat krijgen dan?

Tara

Dettol?
da's een schoonmaakmiddel, een beetje als bleekwater, maar vind het wel veiliger dan (verfijnd) bleekwater.

Dus; in de winkel ;D

Riny

Hoy Shirly
Dat kun je bij iedere drogist kopen.
Het is een ontsmettingsmiddel .
Groetjes Riny :D

Shirly

Oke thanx

Gaan we weer lekker poetsen  ;D

Paul

Hoi Shirly,

Dettol dood alleen bacterien en wil je echt goed ontsmetten dat ook virussen en schimmels doodgaan dan is halamid ook erg goed maar dat moet je wel goed schoonspoelen.
Maar met gewoon schoonmaken hoef je dat niet elke keer te doen hoor.
Ik verschoon de kooi 1 keer per week maar het maakt ook uit wat voor bodembedekking je gebruikt.
Ik gebruik Corbo korrels en je ziet dan amper de ontlasting terug dat word helemaal opgenomen.
Het schoonmaken doe ik met eucaliptusreiniger dat is niet giftig en ruikt lekker en het lost heel goed de ontlasting op we gebruiken het ook op de vloer als er poepjes liggen.
Een halve liter kost ongeveer 7,50 maar daar kan je denk ik 100 spuitflacons mee vullen het is heel geconcentreerd dus erg goedkoop en veilig in gebruik.
Ik kreeg de tip van Angelique en ik wil nu nooit meer anders want wat ik tot nu toe allemaal geprobeerd heb was lang niet zo goed.

Groetjes, Paul

Shirly

kan je dat ook gewoon bij de dierenwinkel kopen?

Mirjam

Hoef je dettol niet eerst te verdunnen met water? en moet je de kooi daarna dan ook  weer afspoelen?

groeten Mirjam en Elvis

valkje-jacco

omdat ik 1 valkje heb doe ik de kooi verschonen om de anderhalve week maar als je er maar 1 hebt met zo'n reuze kooi heb ik meestal een plamuurmes waar ik de poepjes er tussen uit vis net als een kattenbak ;)

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Paul

Hoi Mirjam,

Dettol moet je inderdaad verdunnen met water en dan 1 deel dettol op 25 a 30 delen water.
Inderdaad daarna goed afspoelen en eerst even in laten trekken zodat de bacterien dood gaan.

Eucalyptusreiniger kan je vaak op beurzen krijgen of misschien bij vogelhandels.
Ook via internet sites is het te bestellen.
http://www.ter.nl/webwinkel/product_info.php?products_id=4219
http://www.lorreco.nl/
http://www.proximedia.com/local/netherlands/p/pron1761/index.html

Dat zijn in elk geval 3 sites die ik erover vond.

Groetjes, Paul

Mirjam

Oke dan weet ik dat want ik heb de nieuwe gebruikte kooi al dus ik weet wat ik moet doen
bedankt

Groetjes Mirjam en Elvis