17 mei 2025, 18:16:40

tam worden

Gestart door Richard, 25 november 2005, 13:50:05

« vorige - volgende »

Richard

Hoi,

ik heb 3 dagen geleden een valkje gekocht van 8 weken oud, bij de eigenaar zat hij op de hand, maar bij mij blaast en bijt hij alleen nog maar. eten doet hij ook vrij weinig en drinken naar mijn idee ook niet. Ik probeer hem op zn gerust te stellen, soms lukt het en eet hij van een afstandje trost uit mijn handen maar in de buurt komen mag ik niet.maar dan de volgende ochtend is hij weer helemaal van slag, en fladdert hij door zn kooi.
Ik weet dat je geduld moet hebben en dat heb ik ook wel, maar ik wilde toch even weten voor de zekerheid of dit normaal is en wat ik het beste kan doen.

vriendelijke groet,

Richard

Riny

Hoy Richard
Het valkje is nog angstig en dat is ook heel normaal.
Er is veel verandere in een paar weekjes voor hem.
Eerst lekker warm bij zijn ouders en broertjes en zusjes .
Toen moest hij wennen aan de kweker en nu weer aan jou.
Ik zou veel en zachtjes tegen hem praten ,dan win je zijn vertrouwen.
En dan steeds een stapje verder.
Groetjes Riny :D

Shirly

Hoi Richard,

Dat hij niet eet en drinkt is niet goed. Ik heb het nl zelf net meegemaakt met mijn valkjes. Als ze na het weekend nogsteeds niet gegeten of gedronken heeft moet je echt contact opnemen met de DA.

Wat kan zijn is dat het valkjes jou eten ook niet lekker vindt. Dat heb ik nl ook gehad. Ik dacht ik ga ze gezond voer geven, maar mijn valkjes dachten daar anders over. Ze wilde liever het voer wat de vorige "eigenaar" had gegeven. Toen heb ik dat oude voer gekocht en ja hoor 'AANVALLUH'. Misschien moet je even nagaan of je het zelfde voer hebt.

Groetjes Shirly

Riny

Hoy Richard
Het kan ook maar zo zijn dat als jij in de buurt van de kooi bent dat hij niet eet.
En wel als jij even weg bent.
Ik denk dat die de laatste 3 dagen toch wel iets binnen gekregen heeft hor,anders zou je het moeten kunnen zien dat hij er slechter uit ziet.
Als bij mij jonge valkjes afgehaald worden geef ik altijd een starterspakketje mee.
Er veranderd dan al zoveel voor die kleintjes.
Groetjes Riny :D