9 mei 2025, 17:51:09

insecten

Gestart door krasny, 27 november 2005, 21:13:30

« vorige - volgende »

krasny

Mijn valkparkiet is dol op insecten. Als hij buiten is eet hij van alles, zo ook wespen. Dat vind ik wel een beetje eng omdat ik mij afvraag of het gif van een wesp geen kwaad kan.
Laatst at hij een enorme spin op. Hij vond het heerlijk.
Een andere keer hield hij een rups als een patatje in zijn poot en heeft daar van gesmuld. Toen hij hem op had likte hij nog gulzig zijn tak schoon.
Soms maak ik mij er wel wat zorgen over. Want vliegen lijken me ook niet van die schone beesten.
Weet iemand hoe dit zit en of het eventueel schadelijk kan zijn?
Loura

Bianca

er zitten in ieder geval een hoop eiwitten en proteinen in insecten , maar of het schadelijk is durf ik je zo niet te zeggen.
In de vrije natuur zullen ze toch ook wel een een beestje naar binnen werken dus het lijkt me niet zo'n groot probleem.
alleen wespen zou ik toch mee uit kijken voor het geval die nog even je vogel steekt.
je weet dat een wespenbeet bij jezelf al een grote bult veroorzaakt, laat staan bij je "kleine" vogel...
Wie weet hebben nog meer mensen er ervaring mee?!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

~Natas~

Hoi,

Ik heb nog nooit gehoord van valkjes insecten eten hoor?
Maar er zitten wel bepaalde voedinsstoffen in wat goed voor ze zijn.
Maar of het kwaad kan durf ik niet te zeggen helaas  :(

Valkengroet,

Natas

Tara

Ik denk dat de insecten op zich geen kwaad kunnen,
maar wespen echter wel.

Valkjes in 't wild hebben ook een hogere weerstand tegen al deze insecten, terwijl die in gevangenschap een veel lagere weerstand daartegen hebben, dus zorg maar eens dat je valkje een insect eet die gif binnen heeft :-\

Riny

Hallo allemaal
Valkjes in een buitenvoliere zullen heus wel vaker dingen eten als een valkje wat binnen gehouden wordt.
Maar een wesp of een bij ,dat heb ik toch lieve niet dat ze die opsmikkelen.
groetjes Riny :D