Rocco heeft er wel erg veel zin in. Wat nu?

Gestart door Marian van Eijk, 26 november 2005, 09:44:21

« vorige - volgende »

Marian van Eijk

26 november 2005, 09:44:21 Last Edit: 27 november 2005, 20:29:38 by Marian van Eijk
Wij hebben Rocco nu een jaar. Hij is een echte macho. Hij heeft geen partner. Hij ziet ons als zijn partner. Het is een schat van een beest. Altijd gezellig meehuppelen op onze schouder en lekker kroelen, fluiten, praten.

Wij hebben sinds ruim een week een grote kooi voor hem gekocht. Op deskundig advies, vanwege ruimtegebrek voor twee kooien, is hij er gelijk in gegaan. En hij geniet ervan. Je kan zien dat hij zich er goed in voelt. Komt er 's avonds wel minder uit.

Tijdens de zoektocht naar zijn kooi hebben we ander zaad voor hem gekocht bij een speciaalzaak ook vermeld op jullie site. Daarbij een dieper snoepbakje. Nu wil hij niets liever meer als zichzelf bevredigen op dat diepere snoepbakje. Dat begint 's morgens op zijn nuchtere maag. In plaats van zich naar ons te richten heeft hij alleen nog maar oog voor het bakje. We hebben het al eens uit gehaald. Maar dan neemt hij het ondiepere bakje. Om het te vergemakkelen hebben we het oppervlak wat vergroot met een doekje. Je denkt wat te moeten voor hem. Hoe lang zal dit duren? Wat doen we zolang er geen vrouwtje voor hem is.
Daarbij nog te vermelden dat hij niet meer praat en aanvalsneigingen heeft naar mijn man. Dat was toch zijn liefde. Wij missen onze kletskous.

Volgende vraag. We denken er nu toch over om een vrouwtje voor hem erbij aan te schaffen. Maar krijgen al mededelijden met dat vrouwtje. Een jong vogeltje kan zijn lusten denken we niet aan. Hoe gaan we dat aanpakken?

Hartelijke groet, namens Rocco Alfons en Marian

marga

hoi
als jullie er voor rocco een pop bij willen zou je ook eens op internet kunnen kijken of er niet iemand is die door een alergie of wat voor een rede afstand doet van zijn valkje
dat lees je regelmatig mischien zit daar een pop tusen die je een goed thuis kunt bieden
groetjes marga

~Natas~

Hoi,

Zo als ik het nu lees zit Rocco in zijn puberteit.
Hij gaat net als de mens lekker puberen, en gaat hij dingen ontdekken.
Rocco is een man, en wil zich bewijzen en daarom gaat hij zichzelf bevredigen in die bakjes.
Laat hem zijn gang gaan, want dit is maar tijdelijk.

Als je tct een popje voor Rocco wilt, moet je haar zo ie zo 5 weken in quarantaine houden ivm ziektes.
Daarna zou je Rocco het iniatief laten nemen om naar het popje toe te vliegen.

Ik heb nu ook zo'n broedse vogel thuis zitten, en deze maand komt er een jong popje bij.
Ook zij gaat eerst in quarantaine en dan wil ik haar bij mijn man inzetten.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat.
Ik zal je op de hoogte houden.
Succes verder.

Natas

Marian van Eijk

27 november 2005, 20:27:37 #3 Last Edit: 27 november 2005, 20:41:38 by Marian van Eijk
Hallo Marga, bedankt voor het meedenken. Mochten we een pop voor Rocco erbij kopen houden we het zeker in de gaten. Ik zag al een vrouwtje te koop staan. We twijfelen soms toch. Het gaat nu zo leuk met hem. Geen geschreeuw etc. etc, wat ik toch wel een lees op jullie site. Het gaat niet altijd goed met een tweede vogel erbij lees ik wel op jullie site. M'n man is soms allergisch. Jeukogen. Maar dat is allemaal goed te doen. Wordt dat erger met twee vogels? Weten we niet. Je moet er toch niet aan denken de tweede weg te moeten doen. We moeten er nog maar eens goed over nadenken. Rocco krijgt van ons heel veel aandacht al zal het anders zijn voor hem met een soortgenoot.

Hallo Natasja, Rocco is inderdaad een echte man. Zeker nu hij een grote kooi heeft, laat hij steeds meer merken. Wie maakt me wat. Als je niet oppast is meneer heer en meester in ons huis. Lachten he. Wat zo'n kleine vogel een sterk karakter kan hebben. Als ik niet oppas is hij mij de baas. Vanavond was hij eruit toen wij stokbrood aten. Hij mocht wel op mijn bord maar niet aan mijn stokbroodje wel aan de speciale stukjes voor hem. Dan gaat hij gemeen pikken naar mijn hand. Vind ik wel moeilijk daar tegenin te gaan. Ik ben geneigd m'n hand terug te trekken en dat moet ik natuurlijk niet doen. Sinds een week is hij daar fanatieker en wat overheersender in geworden.
Ben blij met je antwoord. We laten hem z'n gang maar gaan. Het is voor ons niet bezwaarlijk. Hij wordt al weer wat anders. Hij begint weer meer naar Alfons (m'n man) toe te trekken. Bij hem zitten, meehuppelen en kroelen.
Wat leuk dat je een dagboek hebt. Ga het van de week op m'n gemakkie eens doorlezen. Laat nog van me horen.
Ik zou wel een foto van Rocco bij willen voegen, maar weet nog niet hoe dat moet.

Groeten Marian

Mariska

Hoi Marian,

Ik ben het volledig met Natasje eens.
Ik heb hetzelfde gehad met Binky.
Die deed dit steeds op mijn hand.
Dat wilde hij elke dag wel 10 keer :o.
Daarbij werd hij in die periode ook agressief naar ons en het andere valkje. Maar het heeft misschien een paar weken geduurd en toen was het over.
Dit is gewoon de puberteit en daar moet je even doorheen.
Ik zou om DEZE reden geen ander valkje erbij nemen.
Want dit gedrag is voor een tijdje en dat valkje heb je voor heel wat jaartjes!!
Als je er heel graag een valkje bij wil voor jullie zelf is dat natuurlijk een ander verhaal.
Het kan heel leuk zijn voor Rocco, maar je moet er zelf ook achter staan.

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Marian van Eijk

29 november 2005, 19:01:57 #5 Last Edit: 29 november 2005, 19:16:59 by Marian van Eijk
Hallo Mariska,

Wat een enige kaart heb je gemaakt van je viertal. Bij het geregeld kijken op de site had ik er al vaker naar gekeken.

Ik vind het toch wel prettig te horen dat het gedrag van tijdelijke aard is. Voor onszelf is het niet erg. Maar ik hoor de visite al het nodige commentaar leveren. Daar zitten we niet mee hoor. Rocco betekent heel veel voor ons. Hij is onze lieve schat. We willen het beste voor hem. Goed dat je schrijft dat je om deze reden geen tweede valkparkiet moet nemen. Het is dubbel. We zijn er nog niet uit. Er is nog een andere reden om een partner voor Rocco te nemen. Als je eens met vakantie gaat en de vogel uitbesteedt, heeft hij zijn partner bij zich. In deze situatie moet ik er niet aan denken langer dan een week weg te gaan. Voor onze Rocco willen we dat niet. We zijn niet zo van die vakantiegangers, maar in de toekomst ben je misschien toch wel een keer twee weken ergens naartoe. Ik heb het gevoel dat ik Rocco dat niet kan aandoen. Hij wordt lekker 's ochtends gedouched en hij kan aan het eind van de middag lekker rondvliegen. Hij is weinig alleen. Hij heeft een vast ritme bij ons met ons. Hij ziet ons als zijn partner en we hebben het heel gezellig met elkaar. En als je hem uitbesteedt, heeft hij het dan alleen naar zijn zin. Dat is toch wel een zorg. Als ze met z'n tweetjes zijn, is denk ik prettiger voor hem. Misschien ook niet. Ik moet me er nog eens in gaan verdiepen wat te doen als je met vakantie gaat. Ik zag ook een onderdeel vakantieoppas op de site. Ook eens lezen hoe anderen dat doen.

Maar de andere vraag is natuurlijk. Hoe gaat hij op een partner reageren die ook aandacht van ons krijgt. Wordt hij jaloers. Accepteert hij de andere valkparkiet. Het is best een eigengereide vogel met een sterke eigen wil. Lief maar ook een sterke eigen wil die denk ik niet iedereen naast zich duldt. Maar ik kan het verkeerd zien. Ik weet niet of dat zo bij valkparkieten is.

Kortom we gaan niet over een nacht ijs.

Groet, Marian

Riny

Hoy Marian
Zeer verstandig om niet over een nacht ijs te gaan,als zo meer mensen dachten zaten er minder dieren in de asiels.
Maar op de verkooppagina staan vaker valkjes waar ze een nieuw huisje voor zoeken.
Dat zijn meestal ook nog tamme valkjes.
Groetjes Riny :D