28 maart 2024, 18:45:07

2 Popjes, samen laten of apart?

Gestart door ROCKS, 24 november 2005, 15:21:10

« vorige - volgende »

ROCKS

Hallo,

Ik heb goede raad/advies nodig.
Ik heb 2 popjes, moeder en dochter. Moeder is sinds jan 05 bij ons, en had gelijk een mannetje die haar wipte, en daarna niet meer naar haar om keek. Ze kreeg 2 x achter elkaar een nestje, waarvan Dopey het eerste jong was. We hebben haar gehouden. Direct na het eerste nestje ging ze door met nestje 2, Dopey werd zelfs af en toe nog gevoerd!!
Uit dit nestje kwam 1 jonkie die het helaas niet gered heeft. Maar....ze ging weer aan het volgende nestje beginnen!
Ze zag er niet meer uit, was lichamelijk helemaal op. Is niet gek, na al die eitjes, broeden, voeren.

Ik heb toen besloten, om de popjes samen weg te doen.
Met pijn in me hart, maar als ik het beste wilde voor Ricky, dan kon ik niet anders dan haar weg te doen, naar iemand die een mannetje heeft met wie ze wel het hele proces kan delen. Omdat ze met Dopey 2 handen op 1 buik is moesten ze dan samen weg. Was niet makkelijk, hoor, ik ben een beetje een emo-muts, wat betreft mijn valkjes. Maar...het ging niet om mij, maar om het beste voor hun.

Ik vond een ander adresje, maar daar ging het niet zo goed, en begon Ricky te plukken bij Dopey. Ze kwamen weer terug bij ons, want dat hadden we afgesproken. Op dinsdagavond kwamen ze terug. Het was heel raar, net af ze weer thuis kwam, Ricky. Donderdagmorgen werd ik wakker van hele bekende geluidjes, ja hoor, het was weer zo. Coco en Ricky!!
Ik gaf expres geen broedblok, maar ze legde gewoon weer 5 eitjes, in de hoek van de kooi, op de bodem. We waren dus weer terug bij af. Ze zag er wel goed uit, ze had natuurlijk een week op 7 rust gehad, en Dopey, ach, die had een kaal nekje/ kopje. Dat trok ook weer aardig bij, want Ricky zat nu natuurlijk weer in de kooi op haar eitjes.

Ik zocht  weer een ander adresje voor ze, maar mijn vraag is: ze zijn zo aan elkaar gehecht, kan ik ze beter samen laten, of apart weg doen?
Mariska wil ze graag bij haar valkjes hebben, en dan mogen ze als het goed is in het voorjaar naar de voliere.
Ze mogen allebei bij haar, maar alleen Ricky is ook welkom.
Voor Dopey alleen heb ik ook een adresje, bij Neske, in Belgie.
Zij heeft een mannetje die echt aan een popje toe is.
Raar hoor, zo loop je te "leuren" met je popjes en zo kan je kiezen!

Wat moet ik nu doen??? Ik vind het zo moeilijk om ze uit elkaar te halen als ze straks samen in een voliere kunnen.
Bovendien kan Mariska er nu lekker veel tijd in stoppen, heeft ze ook wel nodig, want Ricky is ontzettend angstig als ze bij anderen is. En misschien stopt het plukken dan weer.
Als ze maar een mannetje heeft, komt het denk wel helemaal goed.

Help!! Alle raad/advies is welkom, ik ga aan de hand daarvan een beslissing nemen.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Kirsten

Hoi Nellie,

Ik kan me je dillema goed voorstellen en heb destijds je topic ook gevolgd. Mijn persoonlijke mening is dat je ze best kan scheiden, als ze allebei maar een nieuw maatje krijgen.
Komt er één alleen te zitten zou ik het niet doen.

Verder kan ik alleen zeggen, volg je gevoel.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mariska

Misschien kan ik ze toch beter allebei nemen.
Ik kan hier straks alle kanten op.
Met een kamervoliere een buiten voliere en nog 2 kooien over.
Ik vind het toch zielig om ze te scheiden :-\

Maar het is aan jou Nellie!! ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy nellie
Net toen ik wilde beginnen met typen doe er een naar Mariska en een naar neske ,kwam het berichtje van Mariska binnen dat ze alle kanten op kon.
Dan is voor mij de beslissing snel gemaakt.
Niets ten nadele van Neske want die ken ik eigenlijk niet,maar Mariska ken ik des te beter.
Dus Nellie dan is het voor mij net wat Mariska ook schrijft.
De beslissing ligt bij jou.
Al krijg je nog van zoveel mensen goede raad en advies jij bent degene die de knoop door zult moeten hakken.
veel succes met het nemen van een beslissing.
Groetjes Riny :D

Mariska

Aaah, wat lief van je Riny  :-*
Dat doet me goed.

Kijk ik kan ze hier samen nemen en kijken hoe dat gaat met het plukken. Als dat over gaat, probleem opgelost. Gaat het niet over heb ik nog mogelijkheden zat en niemand hoeft alleen te zitten. Dat wil ik helemaal niet.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo Mariska en Nellie
Ik heb mijn eerlijke mening gezegd en dat weet Nellie ook wel dat ik zo ben.
Maar Nellie zoveel meer meningen dat jij krijgt ,al zijn ze nog zo goed bedoeld,zoveel te erger ga jij twijfelen.
En ik begrijp dat wel ,je wil het beste voor je valkjes.
Maar niemand kan in de toekomst kijken.
Kon dat maar dan was er vaak minder verdriet.
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Nellie,

Heel moeilijk voor je. Ik vind ook wel dat je een compliment verdient omdat je niet zomaar iets doet. Je neemt er de tijd voor en steek er energie in om het beste voor de dames te besluiten.

Hoe gedragen ze zich op dit moment? Ik begrijp dat mams weer op het nest zit en dochter met rust laat?

Dus: kunnen ze zonder elkaar.

Toch neig ik er naar om te adviseren ze naar Mariska te doen, zeker met al die uitwijkmogelijkheden.

Aan de andere kant krijgen ze allebei een nieuwe start als ze gescheiden worden.

Misschien is het bij Mariska mogelijk om ze, zodra er wordt geplukt, apart in kooien te doen, naast elkaar. Living apart together zogezegd.

Moeilijk moeilijk.

Ja, ik blijf neigen naar Mariska te doen.

Wat je ook besluit, je besluit zal in het beste belang van de valkjes zijn, daar ben ik van overtuigd.
Ik wens je daarbij heel veel succes en wijsheid.

Groetjes, Nel :)

bobbie

Aan de andere kant:

Ze zijn al 2 keer saampjes op 1 adres geplaatst, dat is 2 keer niet goed gegaan.

Moeilijk moeilijk  :-\

Succes met alles, Nel :-\

Riny

Citaat van: bobbie op 24 november 2005, 19:30:27


Ze zijn al 2 keer saampjes op 1 adres geplaatst, dat is 2 keer niet goed gegaan.



Hallo allemaal
Dan heb ik wat gemist ,ik dacht dat ze alleen bij Eefje waren geweest??
Of tel jij die keer dat ze terug zijn gegaan naar nellie ook mee Nel?
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Riny,

Citaat van: Riny op 24 november 2005, 19:33:56
Citaat van: bobbie op 24 november 2005, 19:30:27


Ze zijn al 2 keer saampjes op 1 adres geplaatst, dat is 2 keer niet goed gegaan.



Hallo allemaal
Dan heb ik wat gemist ,ik dacht dat ze alleen bij Eefje waren geweest??
Of tel jij die keer dat ze terug zijn gegaan naar nellie ook mee Nel?
Groetjes Riny :D


Je hebt gelijk. Ik heb het nog eens goed doorgelezen, ze zijn maar 1 keer geplaatst.

Fout van mij, sorry :-\

Groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Nel                                         
Het is je vergeven want jij bent ziek.
Groetjes Riny

ROCKS

Hoi Riny, Kirsten, Nel, en Mariska.

Onwijs bedankt voor alle raad en advies! Helemaal top dat jullie met me mee willen denken, lief van jullie.
De situatie is nu zo dat Ricky sinds een dag of vijf is gestopt met broeden. Maandag hebben we de eitjes weggehaald.Ze keek er echt niet meer naar om.
Coco laat haar tot nu toe met rust, da's ook wel heel fijn. Voorheen ging ze gelijk weer verder met wipwappen, nu niet. Ze roept wel telkens naar Coco, maar die gaat tot nu toe zijn eigen gang en kijkt nog niet naar haar om.
Toen ze op de eitjes zat werd Doop niet gepluk, maar nu weer wel, en ze blijft haar moeder echt opzoeken. Raar he?
Zodra ik eruit ben, laat ik het weten, oke?

Groetjes, Nellie




                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Mariska

Hoi Nellie,

Wij wachten gespannen af :D ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Nellie
Hak nu de knoop door ,je maakt het alleen voor je zelf nog moeilijker.
Groetjes Riny :D :D

Riny

Hoy Nellie
Weet je het al wat je gaat doen??
Ik ben bang dat Mike anders nog meer buikpijn krijgt van de spanning!!
groetjes Riny :D