19 april 2024, 23:19:01

I ♥ DE CL!QUE™

Gestart door • SH0RTY •, 23 november 2005, 00:32:19

« vorige - volgende »

• SH0RTY •

23 november 2005, 00:32:19 Last Edit: 9 april 2007, 15:15:48 by • SH0RTY •
GUESS WHO R BACK!!!

Yea, yea, DA CL!QUE! Whoehoeee

Ik struin alweer een tijdje rond hier op het meest heersende valkparkiet forum ooit,
en ik kon het ook echt niet meer laten een nieuw dagboek te beginnen.
Tijdje weggeweest, maar weer helemaal terug!

Met al mijn vogeltjes gaat het goed, er zitten nu 13 leden in de clique.
En de 14e is onderweg ;D
Zijn of haar naam is; Cuki (spreek uit al Koekie), gaat bij Lique vandaan komen en als je die ziet..
Ik zal waarschijnlijk extra sloten op de deur moeten zetten hier :P

Ik zal ze dan maar even voorstellen voor iedereen die nu denkt: Hmmmkay? Wie is dit rare mens met haar stomme verhaaltje?

Here we go:

Dit is mijn dame, Sayang, wat in het Indonesisch lieverd, schat etc. betekend.
Zij was mijn 1e valkje na BiBi. Ze is eigenlijk altijd heel boos op iedereen,
maar ze is nu al een knap tijdje niet zo heel erg boos meer. Ze wil alleen niet graag bij me zitten.
Ze knuffelt zelfs met de jonge Ziggy!
Sayang is een cinnamon geparelde pop van ongeveer 2 jaar.


Khayal is mijn engeltje. Ze zijn stuk voor stuk engeltjes, maar Khayal is toch iets speciaals.
Khayal is geboren op de dag dat mijn BiBi overleed. Dit was 1e kerstdag 2004.
Toevallig was ook dat hij net als BiBi een witmasker mannetje was. Hij komt bij Daantje vandaan en het was me toch een knuffelkont!
Vanaf zijn 'puberteit' laat hij zich liever knuffelen door de dames, maar als hij ziet dat ik iemand anders aan het kroelen ben, dan komt hij ook met zijn gebogen koppie richting de kroelzone.
In mijn vorige dagboek al enige aanmeldingen gehad voor de k.f.c (niet kentucky, maar Khayal Fan Club). Inmiddels is hij al een echte man met een spierwit masker, maar hopelijk zijn zijn fans hem trouw gebleven!


Mijn allerliefste vriendinnetje is Rainbowtje. Nog nooit heb ik 1 als haar meegemaakt. Zij hoort mij als ik een piepklein geluidje maak. Dan hoor ik haar op de deur van de vogelkamer landen.
Omdat zij bijna het raam uit de deur liet vallen (ze vernield de houten steun), heb ik er een doek voorgehangen. Maar dan kan ze mij ook niet zien als ik voorbij loop.
Dus wat doet ze nou? Ze hangt aan het doekje, duwt heel beheersd het hoekje van het doekje opzij en kijkt heeeeeeeeeeeeeeeeeel ondeugend door het raampje.
Daar zullen ongetwijfeld foto's van volgen in dit boekie. Rainbow is een tijdje geleden erg ziek geweest, heeft een kleine week bij dr. Feld gelogeerd en kwam (HALELUJAAAA) weer als de echte Rainbow terug. Ik zou niet weten wat ik zonder haar moest.
Rainbow is een cinnamon bont gepareld popje van bijna 1 jaar.


Lemon is mijn Lutino, die bij Lin vandaan komt. Samen met Littletje van Paul is hij hier gekomen.
Hun zijn altijd de grootste maatjes geweest, maar helaas is Littletje een aantal maanden geleden weggevlogen..
Volgens de berekeningen is Lemon een meneertje, maar hij lijkt toch echt een dametje.. Niet dat mi dat uitmaakt, hij is en blijft toch mijn Lemon!
Hij kan het met elke man vinden. Dames moet ie niets van hebben. En alle mannen vechten ook om hem. De bikkel Khayal wordt zelfs op agressieve wijze door Onyx weggejaagd als hij bij Lemon in de buurt komt.
Soms paraderen de 2 heren heerlijk om Lemon heen. Lemon schijnt het wel ok te vinden. Ook zit hij wel vaak met Sayang in de kooi de boel in de gaten te houden.
Lemon is ook een valkje van dit jaar.


Sam heet oorspronkelijk Samudra, vernoemd naar Ria, waar zij vandaan komt.
Ze is een heeeeeeel schattig wildkleur popje die ongeveer altijd het bekkie open heeft als je in de buurt komt.
Er komt dan een heerlijk geluid uit wat waarschijnlijk heel gevaarlijk moet klinken, maar ik zeg dan altijd heel overtuigend: "Ooh Sammetje, je bent ook zo boos!" Het helpt als je dan ook nog een beetje bang kijkt.
Zij claimt Khayal altijd op, maar Khayal heeft het meestal te druk om iedereen op te claimen. Als hij gekroeld wil worden, is Sam wel het eerste meisje waar die daar om vraagt. En.. Dan doet ze het ook met alle liefde!
Ook Sam is van dit jaar.


Malaika heb ik samen met Lique opgehaald bij een mevrouw die haar geen genoeg aandacht meer kon geven.
Ontzettend lief klein meisje, die toch al 6 jaar is! Ze wil constant gekroeld worden, maar alleen door mensenhanden.
Meestal blijft ze in de kamervoliere, soms zit ze helemaal alleen, dan is zelfs Sayang rebels de kooi uitgevlogen! Ze vindt het wel best, al dat jonge grut druk te zijn. Als zij maar af en toe d'r kroeltje krijgt!
Malaika is een gepareld popje.


Onyx is de machoman van het huis 8) Heb ik toendertijd bij een vriendin opgehaald. Omdat Onyx helemaal wit is, heb ik de toepasselijke naam erbij gezocht.
Onyx is namelijk de allerzwartste edelsteen. Het was een surprise toen Onyx een vent bleek te zijn. Normaal was hij namelijk altijd stil, maar toen hij bij mij kwam zong hij al snel het ene riedeltje na het andere.
Ik heb hem altijd al heel mooi gevonden met alles wit en lichtroze. Hij is verliefd op Lemon, mocht Lemon een popje zijn, dan heb ik een probleem, want een Albino mag niet kezen met een Lutino.
Nouja, kezen wel, maar niet beebies krijgen..
Als het goed is, is ook Onyx geboren in 2005.


Van Lique heb ik Kizzy, Ziggy en Squiggy gekregen.
Kizzy, Ziggy en Squiggy zijn hier ongeveer tegelijk gekomen, Squiggy iets later, want die is ook iets jonger dan de andere 2.
Ze bleken alle 3 jochies te zijn. Hun 3, zijn eigenlijk al een clique op zich. Die doen alles samen. Kizzy blijft het liefst in de kooi (weer een andere kooi dan de voliere, mede mogelijk gemaakt door Aad).
En de andere twee komen altijd bij hem in de kooi slapen. De kooien staan hier 24 uur per dag open, dus als het donker begint te worden, dan klimmen alle valkjes naar hun eigen slaapplaats. En zo ook de 3 mannen!
Ik had ze graag tam willen maken, maar die 3 horen gewoon bij elkaar. Bovendien ben ik heel eng en vandaar dat ze mij helemaal niet willen leren kennen geloof ik ;)
Kizzy is een cinnamon bonte witmasker van dit jaar.


Ziggy is een witmasker mannetje ook van deze zomer.


Net als Squiggy, het cinnamon meneertje.


Platina komt bij hele lieve mensen uit Oldenzaal vandaan. Bij deze mensen heb ik Rainbowtje ook gekocht.
Platina was eigenlijk bestemd voor mijn vriend, die eigenlijk altijd zei: GEEF MIJ RAINBOW!
Maar nu die hier zit, hoort Platina ook bij de clique. Zij is natuurlijk van mijn vriend, maar ook stiekem een beetje van mij.. :P
Een valkje als Platina kom je volgens mij niet snel tegen. Zij laat echt alles met haar doen.. Het liefste wat ik bij haar doe, is okseltje kusjes geven.
(dat klinkt heel raar, maar alles is lief en helemaal niet vies aan ze.. serieus). Het is zelfs heerlijk en je moet ook echt je ogen dicht doen en genieten als je dat doet.
Doe maar allemaal nu vogelokseltje kusje geven... NU!
Platina is geloof ik een popje. Zij is een bonte witmasker van dit jaar.


Okee, toen Platina hier kwam, was het de bedoeling de deur op slot te doen, tot ik meer volieres had.
Toen zei een wijze oude man: "Of je er nou 3832321 hebt of 3832322"
Toen dacht ik: "Oja".
Haha, dus ja. Via Lique ben ik in contact gekomen met Deborah.
Die zocht een nieuwe huisje voor haar 2 lieverds Pino en Conjo.
Het is een hele eer als iemand jou uitkiest om voor hun diertjes te gaan zorgen.
Ze waren meer dan welkom en afgelopen zaterdag zijn ze hier gebracht.
Ze staan nu tussen Skoep en Spike in en vermaken zich geweldig. Ze komen vaak bij me zitten en Pino die vind het geweldig om voor m'n neus te gaan staan met zijn nek op en neer te bouncen, kuifje naar achter en met vleugels wijd een serenade te geven. Hij maakt ook lekkere kusgeluidjes :-*
Hebben hele gesprekken met Spike en schrikken zich altijd een hoedje van Skoep. Deborah mist haar lieverds ontzettend, dus ik post van elk 2 foto's.

Pino is volgens mij aardig beroemd hier op het forum. Als je HIER en HIER klikt, dan kun je Pino in aktie zien.
Pino is een bonte man.




Conjo is een wildkleur popje van 2 jaar als ik het goed heb. Zij is nogal verlegen, maar komt wel Pino achterna als Pino naar ons toe komt.
Als ze Pino toch uit het oog verliest, dan laat ze dat duidelijk horen! :D




OEF!!
Rond 22.30 ben ik begonnen dit te typen. Het is nu bijna half 1. Ik moet echt nodig mijn nest in.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk omschreven heb hoe de clique een beetje inelkaar zit.
Dit dagboek ben ik vooral begonnen voor mijzelf, omdat ik het leuk vind om over mijn valkjes te schrijven. Voel je niet verplicht om te reageren! (al zou ik dat wel heel leuk vinden :P)

Iniedergeval, welcome 2 the CL!QUE en erg fijn om terug te zijn.

Liefs, en welterusten,
Roxanne



Caroline

Hoi Roxanne,

Leuk dat je er WEER bent, en dat je WEER een dagboek begint. Ik had je al wel rond zien spoken de laatste tijd op het forum maar kende je nog niet. Ik ben hier gekomen in de tijd dat jij er even niet was.  ;) Ik vind dat je leuk schrijft en schattige valkjes in je cl!que hebt. Ik kom zeker nog eens lezen hier. En antwoorden natuurlijk.  :D

Omdat het hele forum, al op één oor ligt, dacht ik al ben ik dan een nieuweling, dat het toch leuk was om je welkom terug te heten, ondanks ons misverstandje vanmorgen.  ;)

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

• SH0RTY •

Ons misverstandje?  ::) Welk misverstandje?  ;D

Zie je, ik ben het al helemaal vergeten!  ;)

Dankje dat je me welkom komt heten, dat vind ik aardig van je!

Ik zie je vast nog wel eens verschijnen hier,
Liefs,
Roxanne

PS. Nu echt welterusten hoor!



aad

eeeeeeeeeeeeej  Roxanne

Eerst maar ff welkom thuis Rox :-*
Fijn dat je der weer bent ..  denk ga je eerst even welkom heten voor ik 'even' alles ga lezen pfff  je dacht laat ik maar gelijk maar goed beginnen  ;D
Maar je zal al wel slapen en zo niet weltrusten ik ga ook zo maar weer eens liggen !!
Nogmaals fijn dat je der weer bent  ;)

groetjes en  :-* :-* Aad

Kirsten

Hoi Roxanne,

Ik had je hier en daar ook al voorbij zien komen,. en vroeg me al af,. Waar blijven die prachtige foto´s van d´r :D
Welkom terug en tuurlijk kom ik af en toe eens om de hoek kijken bij je,. ;D

Groetjes
Kirsten

ps ben benieuwd wat voor valkje je bij Lique vandaan krijgt,. al een naam verzonnen?


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

wauw wat een leuke vogels heb jij!
En je kunt idd lekker tikken he?!
whahahahahaha.
Hoop dat je lekker hebt geslapen en dat je nog veeel meer verhalen gaat tikken want ik geloof dat ze wel boeiend moeten zijn als ik zo de inleiding lees, hihihihihi.

Bianca ;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Roxanne,

Geweldig dat je weer terug bent, welkom  :D. Ook een beetje egoïstisch van mij hoor, ik miste jou maar ook je gigantische foto's en je leuke schrijfstijl.

Ik blijf je zeker volgen.

En Khayal, het lekkere ding, kan ik ook weer volgen. Hij scheelt maar 1 dag met mijn Dipsy, ook een witmaskertje.

Ze zijn allebei net zo macho lees ik al  :D.

Ik kom hier snel weer terug.

Groetjes, Nel :D

• SH0RTY •

23 november 2005, 08:32:39 #7 Last Edit: 23 november 2005, 08:36:34 by • SH0RTY •
Hai Aad,

Ja, op deze vroege morgen zie ik ook in dat mijn verhaal misschien iets aan de lange kant ligt.
Maar goed, zoals je zegt; laat ik maar gelijk goed beginnen ;)

Dankje voor je warme welkom :-*


Hai Kirsten,

Ik krijg een heel mooi bont witmaskertje bij Lique vandaan, die was eerst voor iemand anders, maar die had plotseling afgezegd :D
Zodra ik een foto heb, zet ik die hier natuurlijk meteen neer.

Oja, het naampje, ik vond dat Lique de naam moest verzinnen.
Zij zei eigenlijk meteen Coockie. Maar omdat al onze grasparkietjes zo heten (::)), heb ik er maar Cuki van gemaakt. Klinkt hetzelfde, dus Coockie had netzo goed gekunt.. ::)


hahaa Bianca!

Jaa, boeiend hè? Vandaar dit dagboek! :P
Ik heb ongeveer wel lekker geslapen. Beetje kort, maar koffie is lief. Ik zal mijn best doen in de toekomst nog boeiend over te komen, goed?  ;D

Lieve Nel!

Dankje voor je warme welkom! En jij natuurlijk ook weer welkom bij mij! Ook erg bedankt voor alle complimentjes.
Ik heb het hier ook ontzettend gemist.
Ik moet gewoon mijn verhaaltje kwijt en gelukkig kan dat hier weer!

Dipsy, jouw lekker ding, is nog altijd ook mijn lekker ding, net als Khayal dat voor jou ook is! Het zijn net broertjes!

Tot snel!
Ik nu eerst film bouwen op skool!

Liefs,
Roxanne



bobbie



Met de hartelijke groeten van Dipsy  ;D

carco

Hoi Roxanne

Welkom terug hier!!
Hoe is het verder afgelopen met de logé die je toen had??
Ik meen een papegaaiensoort? Weet het niet zo 1,2,3 meer :-[
Je bent in ieder geval goed gegroeid met de cl!que ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

HEEEEEY Welcome back! Ik val meteen met m'n neus in de boter, wat een pracht foto's! En het broertje/zusje/hetje van Tinco... wat is die mooi geworden! Ik blijf je volgen hoor!! ;)

Mariska

Hoi Roxanne,

Ik had al een hoop over je gelezen, foto's van je gezien en je zien rondspoken dus ik wachtte eigenlijk een beetje op je dagboek ;D
Ik ben hier gekomen in de tijd dat jij even afwezig was en dus ken jij mij nog niet. Ik jou ook niet ;)
Maar ik vind dat je prachtige valkjes hebt en heel erg leuk schrijft dus ik kom zeker vaker bij je buurten.
En ik ben gek op een lange inleiding, dan ben ik gelijk helemaal op de hoogte :D ;)
Ik had Lemon al eens gezien van een foto die jij Lin toegestuurd had en was gelijk weg van haar.
Ik maakte alleen 1 foutje en noemde haar Melon ::) :-[ ;D ;)
Kreeg natuurlijk gelijk op mijn kop van Lin ;D ;D ;D

Ik wens je weer heel veel plezier op het forum en ik blijf je volgen :D :D :D

Groetjes
Mariska!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Hoi Roxje,

Fijn dat je nu echt terug bent!!!!!!!!!!!!!! YES!!!!!

Grappig het voorstellen van je valkjes. Vooral de clique in de clique. Als je straks in een villa woont, kunnen ze lekker in de voliere!!!
Leuk om nu alle koppies eens een keer te zien. Ik zou ze wel eens willen ontmoeten. Vooral Rainbowtje, waar we ons zo zorgen over maakten!!
En de rest natuurlijk ook!!

Is Laguna nog bij je??

En we willen natuurlijk foto's van Skoep en Spike!!!!

Ik kom natuurlijk regelmatig buurten!!!

Liefs Gerda

Roosje

Wow wat een hoop geklets. Vond het erg leuk om te lezen :D Ga vooral zo door ;D

Ankie

Hoi Roxanne

Leuk dat je er weer bent !!! WELKOM TERUG !!!!
Geweldig om weer foto's van je valkjes te zie ne je verhaal te lezen.
Ik was een van de grote Khayal fans en ik ben blij dat ik hem weer eens heb kunnen zien  ;D.
Raar ,maar ik moest er van de week nog aan denken!
Echt leuk weer wat van je te horen !

Groet van Ankie(moeder van Carine)