16 april 2024, 16:57:17

Pop legt geen eieren

Gestart door Rob S, 22 november 2005, 19:51:36

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Paul,

Ja het zal inderdaad niet lang meer duren, ze zijn ook behoorlijk fel als je het blok opent. Het zou wel leuk zijn als er een eitje kwam op mijn verjaardag aanstaande maandag ;D

Groeten Rob

Rob S

Hoi,

Er zijn nog steeds geen eitjes te bekennen, en het popje zit ook veel minder in het broedblok nu.

Groeten Rob

Riny

Hoy Rob
Dan zul je toch nog even geduld moeten hebben.
We gaan duimen voor een verjaardagseitje.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes rob

ik heb helaas nog niet veel ervaring met broeden van vogels maar ook ik duim voor jou dat er een verjaardagseitje komt  ;)
in elk geval zoals de anderen ook zeggen lang kan het niet meer duren als ze al zolang op een dag in hun blok verblijven dus succes ik blijf je volgen

groetjes marilyn

Rob S

Hallo,

Allemaal bedankt voor het meeduimen. Is het normaal dat mannetjes en popjes vaak van partners verwisselen, het koppeltje van is helemaal uit elkaar geloof ik. Nu zit er een ander mannetje in het broedblok bij het popje. En er is nog geen eitje.

Groeten Rob

Tara

Hoi Rob,

wat vreemd dat er nu 'n ander mannetje bij zit,
zou dat nieuwe mannetje het oude mannetje niet 'n beetje verjaagd hebben omdat hij 'n nestje wil?

Ofwel weet je koppeltje niet echt wat er nu allemaal gaande is, en zijn ze een beetje in de war.

Ik zou het even aankijken nu, en als het zo verder blijft gaan, zou ik dat ander mannetje even apart houden, of beter, het koppeltje apart houden.

Groetjes, Tara

Rob S

Hoi Tara,

Ja ik vind het ook heel vreemd, eerst ging het mannetje al vreemd en nu het popje want ze waren net ook al aan het paren. Het mannetje wat eigenlijk een koppeltje vormt heeft hem er wel afgekregen door naar hem te pikken en dergelijke.
Ik kijk het inderdaad nog even aan, en anders zit er niets anders op dan een nieuw hok te maken en het koppeltje te scheiden van de andere valkjes.

Groeten Rob

Rob S

Hallo,

Nu zit het mannetje van de foto weer in het blok, het popje niet. Kortom, ik snap er helemaal niets meer van ???

Groeten Rob

Tara

Citaat van: Rob S op 27 november 2005, 14:03:36
Hallo,

Nu zit het mannetje van de foto weer in het blok, het popje niet. Kortom, ik snap er helemaal niets meer van ???

Groeten Rob


Hoi Rob,

volgens mij doen ze dan idd aan partnerruil ;D
Ikzelf heb ook een koppel wat vorig jaar met drie broedden en dit jaar met z'n vieren.

De pop - Elmo - met haar drie mannetjes, waaronder Tysia, waar ze vorig jaar mee paarde, Samoerai, waar ze dit jaar mee paarde (maar wel beide jaren samen broedden) en haar broer Musli, die het allemaal interessant vindt ;D

Rob S

Hey Tara,

Hahaha ja het lijkt er wel verdacht veel op :P, nu nog even afwachten of het ook goed gaat de komende paar dagen. Tijdens het paren zijn de mannetjes wel agressief naar elkaar toe, ze proberen elkaar er allebei af te pikken en te vliegen

Groeten Rob

Tara

Citaat van: Rob S op 27 november 2005, 14:17:22
Hey Tara,

Hahaha ja het lijkt er wel verdacht veel op :P, nu nog even afwachten of het ook goed gaat de komende paar dagen. Tijdens het paren zijn de mannetjes wel agressief naar elkaar toe, ze proberen elkaar er allebei af te pikken en te vliegen

Groeten Rob


Dat gaat hier zo ook hoor,
was wel grappig, Tysia was aan het paren met Elmo, Samoerai komt af, jaagt Tysia weg, kruipt zelf op Elmo ;D

En Musli, die is dominant tegenover die twee mannen, maar hij mag niet met zijn zus paren hé :D

Rob S

Haha dus mijn valkjes zijn nog geen echte rare vogels.

Maar Musli die doet wel altijd mee met het broeden, maar hij paart niet? Als ik dat zo goed begrijp vind ik dat wel raar, alhoewel het wel netjes van hem is dat hij niet met zn zuster paart :P


Tara

Hoi ;D

Musli is wel verliefd op zus Elmo, en valkjes weten volgens mij niet echt dat ze niet mogen paren met verwanten, dus hij probeert het echter wel hoor, maar Elmo laat het niet toe, en haar mannen verschrikken hem soms, maar toch slaagt ie er in om af en toe op de jongen/eieren te passen :D

Broeden op eieren en jongen doen ze altijd met drie ook in 't blok, elk enkele eieren (Elmo, Sam en Tysia). Toch speciaal he :)

En ah weet je wat ik ook nog heb, een valkje die met elk nestje helpt jongen groot te brengen, Loky, hij heeft vaak niks te maken met sommige valkjes, en toch helpt hij hun jongen grootbrengen, het enige nadeel is dat hij de jongen plukt, maar vind het wel heel speciaal, zo zie je maar hoe sociaal ze zijn toch :)

Groetjes, Tara

Rob S

Heey,

Jij hebt dan ook wel hele speciale valkjes volgens mij, 1 popje met 3 mannetjes. En Loky, dat vind ik wel een hele bijzondere. Helemaal niks met het valkje te maken hebben en dan toch helpen met het grootbrengen van jongen. ;D Dat vind ik echt heel bijzonder :D

Groeten Rob

Tara

Ja, heeft ie nu al twee periodes gedaan :D
In 2004 heeft ie Piko en Tako geholpen met het grootbrengen van Trudy, Chiaro en Pablo en in 2005 (hadden die geen nest door overlijden Tako) heeft ie dan Theo en Trudy geholpen (jaja, Trudy, het jong dat hij grootgebracht heeft)

Vind ik toch een speciaal karaktertje!