16 april 2024, 16:57:17

Pop legt geen eieren

Gestart door Rob S, 22 november 2005, 19:51:36

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Paul,

Ja het zal inderdaad niet lang meer duren, ze zijn ook behoorlijk fel als je het blok opent. Het zou wel leuk zijn als er een eitje kwam op mijn verjaardag aanstaande maandag ;D

Groeten Rob

Rob S

Hoi,

Er zijn nog steeds geen eitjes te bekennen, en het popje zit ook veel minder in het broedblok nu.

Groeten Rob

Riny

Hoy Rob
Dan zul je toch nog even geduld moeten hebben.
We gaan duimen voor een verjaardagseitje.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes rob

ik heb helaas nog niet veel ervaring met broeden van vogels maar ook ik duim voor jou dat er een verjaardagseitje komt  ;)
in elk geval zoals de anderen ook zeggen lang kan het niet meer duren als ze al zolang op een dag in hun blok verblijven dus succes ik blijf je volgen

groetjes marilyn

Rob S

Hallo,

Allemaal bedankt voor het meeduimen. Is het normaal dat mannetjes en popjes vaak van partners verwisselen, het koppeltje van is helemaal uit elkaar geloof ik. Nu zit er een ander mannetje in het broedblok bij het popje. En er is nog geen eitje.

Groeten Rob

Tara

Hoi Rob,

wat vreemd dat er nu 'n ander mannetje bij zit,
zou dat nieuwe mannetje het oude mannetje niet 'n beetje verjaagd hebben omdat hij 'n nestje wil?

Ofwel weet je koppeltje niet echt wat er nu allemaal gaande is, en zijn ze een beetje in de war.

Ik zou het even aankijken nu, en als het zo verder blijft gaan, zou ik dat ander mannetje even apart houden, of beter, het koppeltje apart houden.

Groetjes, Tara

Rob S

Hoi Tara,

Ja ik vind het ook heel vreemd, eerst ging het mannetje al vreemd en nu het popje want ze waren net ook al aan het paren. Het mannetje wat eigenlijk een koppeltje vormt heeft hem er wel afgekregen door naar hem te pikken en dergelijke.
Ik kijk het inderdaad nog even aan, en anders zit er niets anders op dan een nieuw hok te maken en het koppeltje te scheiden van de andere valkjes.