28 maart 2024, 17:51:36

Vogel in de rui of niet?

Gestart door zwolse_girl, 21 november 2005, 11:53:51

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Jolanda,

Bij Taco kan ik alleen zijn kopje aaien en dan alleen als ie zin heeft bij mij want mijn vriendin kan veel meer met hem.
Maar Kleintje en Nelis kan ik overal aaien maar die zijn dat al van kleins af aan gewend.
De ene vogel laat meer toe dan de ander maar ik vind dat ze daar niet minder lief om zijn.
Op hun kopje kunnen ze zelf niet met de snavel komen en ze vinden het heerlijk als je ze daar kroelt vandaar dat ze dat ook vaak als eerste toelaten.
Een valkje is een prooidier dus op de rug aaien of vastgepakt worden is een natuurlijke bedreiging voor ze.
Alleen als ze dat van jongs af aan gewend zijn laten ze dat vaak toe omdat ze weten dat dat niet gevaarlijk is.
Ik kan kleintje en Nelis ook helemaal in de hand nemen en zo minuten lang vasthouden zonder dat ze dat erg vinden.
Maar met de rest hoef ik dat ook niet te doen die vinden dat niet fijn alleen even vastpakken om in de kooi te zetten zijn de meeste wel gewend en dat laten ze wel toe.

Groetjes, Paul

zwolse_girl

Hoi Hoi .

ik kan kuif wel vast pakken maar dan pikt die wel das logisch haha wordt zelf is vast gehouden  ;D

Paul

Hoi Jolanda,

Vaak vinden ze het wel lekker als je de kuif tussen je vingers doorrolt vooral als ze in de rui zijn :)
Bij Kleintje en Nelis hier is het een ander verhaal die zijn zo gewend aan handen dat ik die aan de kuif over de tafel kan trekken  :P
Maar zoals bij Taco vind die het wel lekker als ik de kuif door mijn vingers rol als er van die hulsjes om de veren zitten maar echt de kuif vasthouden vind hij niet fijn.
Dus het verschid gewoon per valkje en het ligt er ook aan wat ze gewend zijn.

Groetjes, Paul

zwolse_girl

Jup klopt kuif ook haha  ;D
maar hij bijt als ik ophou met aaien enzo waarom doen ze dat ? of doen die van jou dat niet??

Paul

Hoi Jolanda,

Taco doet dat ook dan geeft hij aan dat je verder moet gaan omdat hij het fijn vind :)
Taco pikt ook even als hij er genoeg van heeft en dan kan ik ook beter stoppen anders gaat ie steeds harder pikken.
Ook geeft ie soms een soort kopjes tegen je arm als hij aangehaald wil worden soms is het net een kat :)
Ook met die geluidjes die hij maakt als je hem aait dat is dan een teken dat hij het fijn vind.

Groetjes, Paul

zwolse_girl

Ohh oke dan weet ik dat want ik ben vaak genoeg geschrokken omdat ik dacht dat hij niet meer geaait wou worden , maar later dan doet hij ze koppie wel weer naar beneden ik dacht naaah wat is dit nou :o