Zijn ze nu tam of niet? Ze gehoorzamen nl. niet.

Gestart door Shirly, 21 november 2005, 10:20:45

« vorige - volgende »

Shirly

Hoi hoi,

Mijn valkjes Nicky en Mila zijn echt  schatten. Ik heb echter toch wat probleempjes met ze.

1) Allereerst komt Nicky niet zelf de kooi uit als deze open staat ze moet er altijd uitgehaald worden anders blijft ze gewoon zitten. Mila doet dit wel.

2) Nicky wil alleen maar op mijn schouder zitten en wil verder niet echt spelen of zo. Mila daar en tegen is super actief en speelt met alles. Ik wil graag dat Nicky ook wat speelt. Ze zit altijd maar stil op mijn schouder. Is dat een teken dat ze het niet naar haar zin heeft?

3) Mila is mijn ondeugd. Zij wil altijd het liefst vliegen, spelen en vogelkwaad uithalen. Ze wil zelfs al contact maken met mijn nijntjes. Die haar gelukkig niets doen. MAAR... als ik haar op mijn vinger wil hebben wil ze niet en wordt ze boos.
Ik doe dan mijn hand of vinger tegen haar buikje maar dan piept ze boos en bijt ze. Niet hart hoor helemaal niet. Ik haal mijn hand dan niet weg of ik grijp dan haar snaveltje om het af te leren maar dat lukt niet. Nicky doet precies het zelfde. Ze gaan dus niet vrijwillig op mijn hand. Wat overigens erg lastig is als je ze weer terug in de kooi wilt hebben. Met een stuk gierst lukt het ook niet.

heeft iemand tips voor mijn 3 probleem puntjes.

Overigens verder zijn het super schatjes. Ze willen altijd geknuffeld en gekroeld worden.

Groetjes Shirly


M.

Lastig dus.

Ik denk dat zoiets tijd nodig heeft.
En daarbij vind niet elk valkje het fijn om geaaid te worden.

Ik zou gewoon doorgaan zoals je nu doet, maar dwing ze niet.
Als je ene valkje niet uit de kooi wil, ga dit ook niet doordwingen, dan maak je juist dat ze bang worden of niet meer willen. Ze worden vanzelf nieuwsgierig en komen wel. Of niet, maar dat moet je ook respecteren.

Ik las dat je gedoe had gehad met je ex, ze hebben daar waarschijnlijk een behoorlijke klap van gehad, plus dat ze zich nog niet echt fit zullen voelen en nog nergens geen zin aan hebben.

Ze hebben daar zo te horen niet voldoende aandacht gehad, en slechte verzorging, en dit kan een rol meespelen in hun gedrag nu. Ze weten misschien wel dat je niets zult doen, maar zijn toch veranderd door die 2 maand.

Ikzelf heb hier een valkje van goed 4 a 5 maand oud, die handgevoed is geweest, maar die door t een of ander zn vertrouwen kwijt was en erg bang.
Hij is hier nu dik 2 week, en door veel geduld en rustig benaderen zit hij al bij me, geeft voorzichtig kusjes, en doet voorzichtig zn hoofdje omlaag zodat ik zn nek kan kroelen met mn neus. Mn handen vind ie eng, dus als ik hem wil aaien doe ik het heel rustig. Wil hij het echt niet, dan stop ik er mee, want ik wil niets forceren.

je moet alles met veel geduld doen, en niet teveel te gelijk.
Pas sinds gisteren komt mijn valkje zonder dat ik hem zelf bij me hoef te zetten naar me toe, hij vliegt nu al de hele tijd tussen mij en de kooi heen en weer. Het kost tijd, maar het levert me dan ook iets heel moois op.
Succes.

Ann

Hallo

Ik heb twee valkparkieten en ze hebben totaal verschillende karakters. Tweety kan niet zonder kopje krabben en Cher lijkt jaloers maar als je haar dan wil aaien vliegt ze weg. Ik denk dat elk valkje net zoals mensen een ander karakter hebben.

Met Cher doen we altijd hetzelfde als met Tweety en toch blijft ze zo bang, maar wil ze precies wel. Cher is nu 4 jaar en we proberen nog steeds. Maar op al deze jaren hebben we toch al vooruitgang geboekt, ze neemt nu toch al eten uit ons hand, dat deed ze vorig jaar nog niet. We hebben nog 15 jaar om met haar te oefenen he ;D. Niet opgeven. Ik weet zeker dat ze (ooit) wel op je hand zullen springen (en krijg ze er dan maar eens af, als ze in hun kooi moeten :D).

Groetjes
Ann


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Roosje

Je hebt al veel adviezen gehad en daar sluit ik me bij aan. Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik eigenlijk geen probleem zie ::) Geef je lieverds de tijd en blijf geduld hebben dan komt het wel goed. En ieder valkje heeft een eigen karakter en de een vind dingen leuker dan de ander. Het zijn geen honden die precies doen wat jij wil. En dat is juist zo geweldig aan ze :D

Shirly

hoi hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb er nu wel weer vertrouwen in dat het goed komt. Inderdaad ik heb nog 13 jaar  ;D  ;D
Gelukkig maar.

Het leuke was dat vanmorgen (ik haal ze er nu uit voor ik naar mijn werk ga kunnen ze ook even de vleugels strekken) Mila aan het rommelen was met een plant op tafel. Dat mocht van mij niet. Ik naar haar toe in ze kwam zonder morren of bijten op mijn vinger zitten. Ik op de bank zitten met haar en vliegt ze weer terug naar die plant op tafel ik weer rustig naar haar toe en ja hoor ze kwam gewoon weer op mijn vinger zitten. Dit hebben we ongeveer 6x herhaald. toen moest ik helaas werken.

Daarom kan ik nu ook met zekerheid zeggen: HET KOMT WEL GOED!!