19 april 2024, 08:36:16

Albino eigenaren

Gestart door Mandy, 20 november 2005, 15:15:51

« vorige - volgende »

Mandy

Hallo albino eigenaren,

Ik heb even een vraagje.
Ik heb dit jaar mijn eerst albino gekweekt en dat is Noa die binnenkort naar Caroline gaat zoals de meeste wel weten. :)
In de volière buiten heb ik ook 2 albino's en die blijven mooi wit maar Noa binnen dus niet. :-\
Nu heb ik ze binnen een keer moeten wassen omdat er door onrust een veer was gebroken en alles onder bloed zat. Daarna heb ik ze in totaal nog 3 keer gewassen zoals de 4e keer net. Maar zelfs na het wassen blijft ze zwart, vooral de uiteinden van de staart en slagpennen. Het ziet er niet uit. :(
Ik heb niet te warm water gebruikt en ook geen zeep, want dat haalt het vetlaagje weg waardoor ze vuil wordt. Ws is dat toch gebeurt maar ik snap niet hoe? ::)
Ik heb nog wel van mijn vader speciaal badzout meegekregen voor vogels maar ook dat helpt niet. Voor witte vogels voor de TT zijn er hele speciale rituelen om je vogels nog witter dan wit te wassen maar daar ga ik allemaal niet aan beginnen hoor. 8)
Maar om dit lang verhaal kort te maken, heeft iemand tips om Noa terug wit te krijgen? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Bianca

Mischien toch een idee om de uiteindes van de veertjes een beetje te wassen met baby-shampoo?
dat wordt toch ook gebruikt als een vogel iets over zich heen heeft gekregen wat niet goed is.
Ik weet nog dat punky hier in de bleek terecht was gekomen (ik hoor jullie denken, stom stom stom, maar het is een lang verhaal) mij ook werd geadviseerd om hem hiermee te wassen.
Als ze in het vleesvet zijn gevallen of zoiets dergelijks wordt dit ook gezegd....
En dan goed uitspoelen uiteraard ;)

Succes!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

moonwitch (diana)

Hoi Mandy

Wat ik vroeger deed met mijn hond om witte poten te krijgen was naar de zee gaan.
Misschien werkt zeezout uit een potje ook wel reinigend. ???
Anders zou ik ook geen oplossing weten, of wachten tot ze in de rui komt :-\.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline

Hoi Mandy,

Ik vond dit stukje en wilde toch eens even reageren.

Ik las dat je Noa vergeleek met jouw Albino's, dus geen familie.

Heb jij al eens de uiteinden van de staartveren en de slagpennen gekeken van Mina, het zusje van Noa?? Doe dat dan eens als je wil. Bij zowel Fleur als Chica, voor andere, ook allebei zusjes van Noa, zijn de slagpennen ook bijna zwart en bij Chica de 2 witte staartveren ook. Ze worden om de dag gedoucht en ik probeer als ze heel nat zijn ze ook wel eens schoon te wrijven, maar ik krijg ze ook niet schoon.


Hier zie je goed de slagpennen van Fleur, in het echt lijken ze nog smeriger.


Hier zie je ook goed de vieze slagpennen van Fleur & Chica, terwijl de staart van Pablo, geen familie wel spierwit is.

Kan het geen familiekwaal zijn?? Ik stoor mezelf er ook zo aan. Heb al van alles zitten bedenken waar het door kon komen.

Kijk jij ook bij Mina??

Ik lees het hier wel weer.

Knuff voor Noa, Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Het lijkt me sterk dat het iets erfelijks is want Suske&Wiske hun ouders en Mina hun zusje hebben ook witte slagpennen en die zijn gewoon wit.  :)
Ik denk toch dat het komt omdat ze binnen zitten en niet natuurlijk badderen. Wij laten ze zich wassen door ze nat te sproeien/maken.
Maar hoe het dan komt weet ik ook niet. 8)

Citaat van: moonwitch op 20 november 2005, 22:53:07
Hoi Mandy

Wat ik vroeger deed met mijn hond om witte poten te krijgen was naar de zee gaan.
Misschien werkt zeezout uit een potje ook wel reinigend. ???
Anders zou ik ook geen oplossing weten, of wachten tot ze in de rui komt :-\.
Groetjes diana


Ik heb nu dus al speciaal badzout gebruikt, dus ik denk dat dat ook zoiets is, maar dat helpt dus niet. :-\
Anders inderdaad maar de rui afwachten en er niets meer aan doen, alleen badwater aanbieden en het ze zelf laten doen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Riny

Hoy Mandy
Het is misschien wel heel dom wat ik nu zeg,maar wij hebben een soort poeder wat bestemd is voor onze Westie.
Dat is een soort van droogshampoo voor dieren.
Groetjes Riny :D :D

Karin

Als je bloed eruit wilt krijgen kun je een klein scheutje waterstofperoxide 3 % in wat water doen, een watje erin dopen en dan over het bloed heen gaan. Het verdwijnt als sneeuw voor de zon  ;D Ik gebruik dat altijd op mijn werk bij witte honden die net een bloederige operatie hebben ondergaan.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Mandy,

Is het binnen toevallig een popje en buiten mannen ?
Popjes hebben vaak een cinnamon waas over zich en vooral op de uiteinden van de veren kan dat donker overkomen.
Mijn Albino heeft dat ook heel duidelijk en een bonte witmasker hier binnen die in dezelfde kooi als de albino zit heeft spierwitte vleugeluiteinden.
Dus ik denk niet dat het altijd een kwestie van vuil is.

Groetjes, Paul

Rianne

Ik heb een albino man en die heeft die waas ook Paul. :)

Caroline

Maar ik heb 2 bonte cin. witmaskers, zusjes van deze albino van Mandy waar het over gaat en die hebben zeer zeker geen witte vleugeluiteinden, hoor Paul. Zie eerder in dit topic de foto's er van.  ;)

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lique

Om een vogel schoon te krijgen gebruik ik altijd Dettol.
Dit vermengen met warm water en hier de vogel mee wassen.
Ze zullen ook meer glans krijgen.
Dettol wordt vaak gebruikt bij vogels voordat ze meedoen met een TT.

Ook helpt eucalyptisreiniger erg goed.

groejtes lique

Caroline

 :o Ik maak mijn kooi, water en voerbakjes, rooster en stokken altijd schoon met Dettol.  :)

Welke oplossing gebruik jij dan, Lique??

Om schoon te maken gebruik ik 1:30 = Dettol:water, staat ook op de fles.

Groetjes van Caroline  :)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lique

Citaat van: Caroline op 24 november 2005, 16:17:37
Welke oplossing gebruik jij dan, Lique??


Poewh, ik gooi altijd gewoon een klein scheutje dettol in een bak warm water. Ik gebruik ook dettol om kooien te ontsmetten.
Schoonmaken van de kooien doe ik met de eucalyptusreiniger.
Dit verdun ik met heet water, even in laten weken, en je veegt alles zo overal vanaf. IDEAAL spul is het:))

groetjes lique

Paul

Hoi Caroline,

Als ik een gebruikte kooi koop ontsmet ik die ook altijd met Dettol 1:30 maar om de kooien gewoon regelmatig daarmee schoon te maken is dat een dure methode omdat Dettol niet goedkoop is.
En eucalyptusreiniger dood volgens de gebruiksaanwijzing ook schimmels en weert muggen en luis/mijt.
En ik heb ook het idee dat Eucalytusreiniger wat gezonder is voor de valkjes want je kan het zelfs door het badwater doen of ze ermee besproeien als ze vuil zijn zoals Lique ook al zei.
Ik heb het toen op de beurs op aanraden van Lique gekocht en ik ben er best heel erg tevreden mee en tot nu toe heb ik nog geen middel gehad wat de poepjes zo goed en makkelijk van de vloer krijgt :)

Groetjes, Paul

Caroline

Aha, maar waar haal ik eucalyptusreiniger?? Ik heb er nog nooit van gehoord. Heeft het nog een merknaam?? Is het alleen te krijgen op de beurzen en shows, is het speciaal voor vogels??

Gr. van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.