3 augustus 2025, 00:32:27

Vaarwel Ukkie :o(

Gestart door Christine, 20 november 2005, 12:26:21

« vorige - volgende »

Christine

Op dit moment gaat het even over de broedende Jazzy en Luna! De eitjes moesten al de vrijdag uitkomen :-\ Aangezien Jazzy en Luna 's avonds niet op het nestje zitten koelen de eitjes enorm af! Ik heb de eitjes vandaag geschouwd en de jongen leven wel nog maar zijn nog niet helemaal volgroeid! Ik ben tamelijk ongeduldig omdat ik gek wordt van Luna haar gedoe.. De hele tijd zit ze op het nestblokje te trippelen of staat ze kippetjes voor Jazzy uit het broedblok te halen! Zo schiet het dus echt niet op met broeden! Meestal wisselen ze elkaar af oftewel paren ze... Ze zitten nu nog op hun vier eitjes te broeden op de hoop dat ze het goed en beter gaan doen! Ik kan moeilijk de hele nacht het licht aan laten want dat zet de andere valkjes ook uit hun slaapritme! Ik zou een oplossing moeten zoeken om de eitjes 's avonds tot 's morgens warm te houden maar ik zou echt niet weten wat ??? Miko en Tosca hadden dit ook maar bij hun duurde het niet echt zo lang eer de eitjes uitkwamen... Nog even geduld hebben denk ik!
Daarna is het broedsezoen van dit jaar helemaal afgesloten en ik ga dan met dit dagboekje gewoon verder! Volgend jaar maak ik een dagboekje speciaal voor de broedende koppeltjes  ;D

Groetjes Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Jammer dat ze er steeds van afgaan. Ik hoop voor je dat de eitjes toch nog uit gaan komen.

Zie je wel bij mij, ik had ook geen verwachtingen meer voor poekiewoekie en luti ;), maar nu toch een piepei, dus nog even afwachten.

Het kan ook zijn dat ze wat later zijn gaan broeden.

Ik wens je veel succes nog met je laatste nestje.  ;). Ik ben erg benieuwd.

Groetjes Trienke

es

Hoi Christine,
Het wil dus niet vlotten met de eitjes, kan misschien aan het weer liggen ???  ik noem maar een zijstraat hoor,
ik heb daar jammer genoeg geen verstand van  ;D.
Ik wil je wel succes wensen met het laatste aankomende nestje  :-*

Christine

Ze gaan er telkens af en zitten er niet meer vast op!! :censuur
Ik had dit niet verwacht en ik zou het jammer vinden als de jongen dood gingen!! Wat kan ik doen?? De eitjes koud laten worden?? Pff weet het gewoon even niet meer... :-\

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

De jongen in het ei leven nog wel? Heb je 's avonds een lampje aan staan? Hoe hoog is de kamer temperatuur?

Riny

Hoy Christine
Weet je niemand in je omgeving waar je de eitjes bij andere valkjes kan overleggen?
Groetjes Riny :D

Christine

Ik heb met men ouders samen een oplossing gezocht!
Ik heb ze nu onder een lampje gelegd wat nu 36°C haald! Ik weet niet of dit genoeg is dus tips... Ik heb de eitjes geschouwd toen ze warm waren (gisterenavond) ze waren enorm goed aan het bewegen! ;) Deze morgen de eitjes even gedraaid (hoeveel keer moet dat draaien??) En natuurlijk nog eens gekeken! Kleintjes leven nog! :D Maar als ze beginnen met uitkomen ga ik ze proberen om één voor één onder de ouders te leggen! Die zitten nu namelijk met 5 neppers! Ik hoop dat het iets uithaald en dat ik zo de jonkie's gered heb! :-[ Anders ja zal er niets anders opzitten dan ze zelf groot te brengen! Aangezien dat er drie dagen tussen elk eitje zit zal dit me wel moeten lukken... Ik weet alleen Marilyn met valkjes dus ja die haar kleintjes zijn al groter aan het worden dus daar gaat het zeker niet... :(
Nu is het nog gewoon afwachten!
Ik ben al blij dat ik ze gered heb, de rest zien we nog wel...

Riny

Hoy Christine
De eitjes moeten bij een temperatuur van 37,2C tot 37,5C warm gehouden worden.
Je moet de eitjes 2x per dag draaien.
Groetjes en veel succes Riny :D

Gerda

Hoi Chrissie,

Wat een gedoe met die twee!! Alleen zin in de lusten, maar niet in de lasten  :-\
Ik hoop dat de eitjes goed gaan uitkomen!
Zo gauw een jonkie uit gaat komen moet je de eitjes niet meer draaien, want dan raken de jongen 'verdwaald in het ei'.
Voor het terugleggen moet je zorgen dat je de ouders even uit het blok laat gaan, en leg dan het kleintje en het eierdopje in het blok. Dan denken ze dat het ei net uit is gekomen.

Ik hoop dat het goed gaat!!
Liefs, Gerda

trienke

Christine

Citaat van: Riny op 15 augustus 2006, 08:50:27
Hoy Christine
De eitjes moeten bij een temperatuur van 37,2C tot 37,5C warm gehouden worden.
Je moet de eitjes 2x per dag draaien.
Groetjes en veel succes Riny :D

Dus als ik het niet hoger krijg dan 36C is dat dan ook genoeg?? Soms gaat het wel nog iets hoger dus het kan best wel 37C halen!!
Ik hoop dat het gaat lukken...
Bedankt Lieve Riny!! :-*

Dat was ik ook van plan Gerda maar bedankt voor de tip!
Idd de lasten willen ze gewoon niet! Ze hadden het zo goed gedaan tot de laatste week... De eerste jonkie moest normaal al de 11ste uitkomen! Aangezien ze nog vollop bewegen en er goed uitzien mag het eerste niet zo lang meer duren! Ja nu hebben ze de hele 24u al de warmte die ze daarvoor niet kregen dus hun groeiproces gaat nu hopelijk ook wat sneller gaan!
Ik draai ze ook niet als ze beginnen te pikken maar dan ga ik proberen ze onder de ouders terug te leggen en als dat niet wil lukken zal er niets anders opzitten dan ze zelf groot te brengen! Als de eerste deze week nog geboren wordt is ie 13 dagen tot ik naar school ga, dan zal men mama een paar voedingen moeten overnemen... We zien wel wat we er gaan doen! Zolang de kleintjes nu maar enorm goed groeien dan ben ik al iets geruster! Daarstraks zaten Jazzy en Luna terug op het nest maar iets daarna gingen ze er terug af! Als dat elke dag zo was als de echte eitjes eronder lagen had ik de moed allang opgegeven! Nu ze onder die lamp zitten ben ik al iets geruster!! ;D

Thx Trienke!! :-*

Christine

Jaja op dit moment zitten Jazzy en Luna op de neppers! Als mama gaat kijken wordt Luna kwaad... Ze hebben gisteren hun kans gehad om op de echte eitjes te blijven zitten en dat deden ze niet! Tja we zien wel... ::)

Rianne

Ik heb het even opgezocht in mijn handopfok boekje, dat ik van Lin heb gekregen, en daar staat in dat het ook wel 3 of 4 keer per dag mag, op vaste tijden. :)

Riny

Citaat van: Rianne op 15 augustus 2006, 10:57:58
Ik heb het even opgezocht in mijn handopfok boekje, dat ik van Lin heb gekregen, en daar staat in dat het ook wel 3 of 4 keer per dag mag, op vaste tijden. :)

Hoy Rianne
Bedoel jij het draaien van de eitjes?
Ik heb het aan een ervaren kweker gevraagd die eitjes uit broed in de broedmachine.
Die vertelde me 2x daags.
Verder heb ik er geen ervaring mee.
Groetjes Riny :D

Rianne

Oh sorry, ik bedoel idd het draaien van de eitjes.
Er staat dat het bij automatisch draaien nog wel vaker gebeurd, maar omdat dat met de hand zoveel werk is, kan 3 of 4 keer per dag ook. Dit om te voorkomen dat de inhoud teveel aan 1 kant blijft 'plakken'.
Maar ik heb er ook geen ervaring mee hoor. Ik weet ook niet of het voor ieder vogelsoort hetzelfde is, mijn moeder draait de eieren in de broedmachine ook maar 2 keer per dag.