16 april 2024, 20:34:58

Vaarwel Ukkie :o(

Gestart door Christine, 20 november 2005, 12:26:21

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Christine
Ik lees net dat je vandaag naar Mitchell gaat.
Hoe doe je dat dan met die kleine Ukki?
Of gaat die mee in Nederland rondtoeren.
Groetjes Riny :D

Christine

Citaat van: Riny op  3 september 2006, 07:44:04
Hoy Christine
Ik lees net dat je vandaag naar Mitchell gaat.
Hoe doe je dat dan met die kleine Ukki?
Of gaat die mee in Nederland rondtoeren.
Groetjes Riny :D


Alles staat klaar voor de rit! Aangezien dat dit allemaal al besproken is voor dat ukkie er was kunnen we er niets meer aan veranderen! Ja of ik zou alleen thuis moeten blijven en zitten stressen na de week dat ik gehad heb... Niet dus :-\ Op dit moment is alleen thuis blijven niets voor mij! Ik heb warmtelamp mee voor in de auto! Pap, water... Het komt heus wel goed :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

bobbie

3 september 2006, 15:55:33 #2462 Last Edit: 3 september 2006, 16:03:52 by bobbie
Citaat van: Christine op  3 september 2006, 07:55:24
Citaat van: Riny op  3 september 2006, 07:44:04
Hoy Christine
Ik lees net dat je vandaag naar Mitchell gaat.
Hoe doe je dat dan met die kleine Ukki?
Of gaat die mee in Nederland rondtoeren.
Groetjes Riny :D


Alles staat klaar voor de rit! Aangezien dat dit allemaal al besproken is voor dat ukkie er was kunnen we er niets meer aan veranderen! Ja of ik zou alleen thuis moeten blijven en zitten stressen na de week dat ik gehad heb... Niet dus :-\ Op dit moment is alleen thuis blijven niets voor mij! Ik heb warmtelamp mee voor in de auto! Pap, water... Het komt heus wel goed :-*


Neem je echt dat hele kleine valkparkietenbaby'tje mee op reis? Heel de dag?

Groetjes, Nel

Toevoeging: ik heb nog even terug gelezen in je dagboek, zoekend naar een grap of zo, maar het is echt serieus? Toen i k de zin hierboven tikte ging ik nog uit van een grapje.


Rianne


Christine

Er was idd niemand thuis om het valkje te voeren... :-\ Anders had ik het ook niet meegenomen! Geloof me! Het is tenslotte men eigen gevoel!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hoi Christine

Hoe is het nu met Ukkie? Hoop dat alles goed gaat met jou en de kleine muk.

Succes meid!!

Liefs

Mara  :-*

Christine

Citaat van: Mara op  4 september 2006, 20:39:02
Hoi Christine

Hoe is het nu met Ukkie? Hoop dat alles goed gaat met jou en de kleine muk.

Succes meid!!

Liefs

Mara  :-*

Thx Mara :-*
We zijn met Ukkie naar de DA geweest! Zie spoed ;)
Alles komt goed met Ukkie en ik heb andere pap meegekregen! De DA raad Nutribird A21 af! Dus vanaf nu stap ik over op A19 omdat A21 voor grotere vogels is en niet voor zo een kleintjes! Hij kweekt zelf met grijze roodstaarten en voed die op vanaf 5 weken! Ik heb er enorm veel gezien en heb ze ook mogen aanraken! Wat een scheetjes toch!! ;D Ik ben best tevreden over hem! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

4 september 2006, 23:23:14 #2467 Last Edit: 4 september 2006, 23:29:02 by Gerda

Hoi Christine,

Je bent tevreden terug gekomen van de dierenarts en dat is heel fijn voor je.

Toch heb ik nog wat dingen die me van het hart moeten. Ik heb met redelijk stijgende verbazing het verhaal van je geelwangetje gevolgd. Nu kan ik zwijgen en de makkelijke weg kiezen. Of toch mijn mening geven. Niet om voor nu verandering te brengen, de zaken zijn op dit moment nu eenmaal hoe ze zijn.

Ten eerste heb ik me er enorm over verbaasd dat je met een geelwang kweekt zonder een 'backup koppel'. Dat is vragen om problemen. Dat kun je weten uit alle verhalen op het forum.

Ten tweede verbaas ik me over het gesleep met dit beestje. Mee oppassen, mee naar Nederland op bezoek. (En misschien nog wel meer.) Sorry dat ik het zo zeg, maar het klinkt alsof je een pop meeneemt. Je stelt het kleintje bloot aan veel stress en mogelijke toch en ziektekiemen.

Er zijn nog meer dingen waar ik me over verbaas, de nutribird van A21 naar A19. Het is een advies van je DA dus zou ik het niet in twijfel moeten trekken, maar ik vraag me af of deze supervette voeding die meer voor grotere kromsnavels (onder andere grijze roodstaarten!) met een hoge energie behoefte is de juiste keuze is. En zo nog wat kleine dingen.

Het is natuurlijik zo dat je hummeltje nog erg klein is en misschien trekt het pootje bij. Maar ik houd mijn hart vast.

Mijn eerste reactie toen ik de foto's zag en met het hele handopfokverhaal in het achterhoofd was: ik hoop dat het kleintje zonder pijn en lijden rustig inslaapt.

Je DA heeft je nog hoop gegeven en ik hoop het dan ook van ganser harte voor de kleine.
Ik weet dat als ze er door komt je heus liefdevol voor haar zal zorgen. Daar twijfel ik niet aan.

Maar toch vraag ik me af of je hier wat van geleerd hebt, of dat je verder gaat met kweken van geelwangen met een geelwang als ouder, zonder backupkoppel.

Valkjes horen te worden opgevoed door valkjes. Natuurlijk kan het wel eens gebeuren dat je moet ingrijpen (of 'kunt' ingrijpen). Maar hier had je zo'n grote kans dat het zou gebeuren dat je dat van te voren kon inschatten.

Christine, ik had mooi weer kunnen spelen, of mijn mond kunnen houden, maar ik heb daar niet voor gekozen.

Valkjes zijn levende wezens, geen dingen waar licht mee omgesprongen moet worden.

Nogmaals ik wens jullie dat de kleine hier goed door komt, voor jou, maar vooral voor de kleine!!

Groet, Gerda




bobbie

5 september 2006, 18:36:13 #2468 Last Edit: 5 september 2006, 18:43:24 by bobbie

Hoi Christine,

Ik ben blij dat het redelijk gaat met Ukkie. Ik hoop dat het een stijgende lijn is.

Ik wil ook even zeggen dat je blij mag zijn met iemand als Gerda, die geen blad voor haar mond neemt.
Ik heb hetzelfde gedacht maar niet geschreven.
Ook ik dacht: als je toestaat dat er bevruchte eitjes komen en die bovendien zelf uit gaat broeden, dan moet je keuzes maken. Eigenlijk maak je die al op het moment dat je een bevrucht eitje onder de warmtelamp legt.

Op dat moment kies je al voor de kleintjes. Alleen die lijn moet je doortrekken tot aan het moment dat ze zelfstandig zijn (als dat al wijs is zonder ouders of pleegouders , maar dat is een ander hoofdstuk).
Dus inderdaad thuisblijven als er niemand thuis is om de kleine te voeren. Die keuze heb je al gemaakt op het moment dat je de stekker in het stopcontact stopte om de eitjes uit te broeden.

Ik snap je wel, je bent nog jong, baalt dat je weer naar school moet ...... maar Christine, die verantwoordelijkheid loopt echt door tot dat het jonkie zelfstandig eet.

Met andere woorden: ik ben het helemaal met Gerda eens.

Ik hoop van harte dat je door onze woorden een stukje verder groeit zodat je de volgende keer je verantwoordelijkheid neemt.

Net wat Gerda zei: het is een levend wezen, geen pop.

Succes en ik hoop van harte dat alles goed komt.

groetjes,  Nel


Christine

Rust zacht lieve Ukkie! Geef Wimpie een dikke kus van mij... Ik zal jullie missen :'( :'( :'(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ann

Veel sterkte met je verlies, Christine.
Ik weet goed wat je voelt :'(.


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Gerda


Hoi Christine,

Ik wil je sterkte wensen met het verlies van je kleintje!!
Dat ik duidelijk vraagtekens bij het verloop van dit alles zette neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat je erg verdrietig bent.
Je hebt keuzes gemaakt en dan is er geen weg terug meer.
Ik hoop dat de kleine niet geleden heeft.

Hopelijk snap je me als ik zeg dat ik aan de andere kant blij ben dat het zo is afgelopen. Wanneer Ukkie er als mirakel toch doorgekomen zou zijn, zou dat voor anderen en misschien ook voor jou een teken zijn dat dit best wel kan, een ei onder de warmtelamp uitbroeden en het kleintje vanaf dag 1 grootbrengen.

Ik zeg dit zeker niet om je een trap na te geven, zoals gezegd je hebt keuzes gemaakt en dan is er geen weg terug!!
Hoe je ook in deze situatie terecht bent gekomen, een jonkie verliezen en vooral eentje waar je de totale zorg voor had is erg verdrietig.

Ik hoop dat je kunt genieten van je valkjes en dit snel achter je kan laten. En probeer eventuele schuldgevoelens om te zetten in positieve daden. Zoals het voorkomen van dit soort dingen in de toekomst!!

Ik ben blij dat je weer in je dagboek geschreven hebt en ik hoop dat je gewoon in je dagboek blijft schrijven.

We leren allemaal van elkaar, niemand is zonder fouten. Belangrijk is dat we er van leren!!

Liefs, Gerda



Lucky Charlie

Heeeel veel sterkte christine! Kop op en geniet vanavond maar lekker van de film. Sterkte.

Groetjes Lutske :-*


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Christine

Eigenlijk mag dit hier gesloten worden! Ik ga door gaan met men ander dagboekje ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

9 september 2006, 16:35:37 #2474 Last Edit: 9 september 2006, 16:39:11 by Gerda
Dagboekje is gesloten op verzoek van Christine.
Het andere dagboek van Christine is hier te vinden