14 mei 2025, 07:01:29

Vaarwel Ukkie :o(

Gestart door Christine, 20 november 2005, 12:26:21

« vorige - volgende »

Christine

Citaat van: Lucky Charlie op 25 augustus 2006, 10:24:41
hey christine,

Nog geen nieuwe veranderingen bij het eitje :-\? Hoe lang is hij nu bezig, vanaf het moment dat ie begon te piepen? Ik hoop echt voor je dat hij gezond en wel uitkomt. Als ik vandaag nog een keer achter de pc mag, hoop ik dta hij er is :D ;) Succes.

Groetjes Lutske :-*

Neen het kleintje is nog altijd hetzelfde als gisteren maar vind het raar dat de kleine in het ei weet dat het zich moet draaien! De ouders draaien de eitjes en dat terwijl wij het niet mogen doen... Is allemaal een groot raadsel! :-[ We mogen het niet draaien ivm het dwalen van het jong en de ouders draaien het continu!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Joyce28

Het is toch wat met het piepeitje :-\ ,wat een zorgen kun je dan hebben he.Ik hoop dat Luna nu wel blijft broedden als ze wat meerdere eitjes heeft

Lucky Charlie

CitaatNeen het kleintje is nog altijd hetzelfde als gisteren maar vind het raar dat de kleine in het ei weet dat het zich moet draaien! De ouders draaien de eitjes en dat terwijl wij het niet mogen doen... Is allemaal een groot raadsel!  We mogen het niet draaien ivm het dwalen van het jong en de ouders draaien het continu!

Bedoel je het draaien van het eitje door de ouders gedurende de hele broedperiode? Als het eitje aan het uitkomen is zullen ook de ouders het niet meer draaien. Dat kan namelijk niet omdat als het nou bvb aan de bovekant is aangepikt en je draaid het dan zodat het aangpikte stukje aan de onderkant ligt het kuikentje niet meer uit kan komen. Hij kan moeilijk door de ondergrond waar hij op ligt pikken. Als het kuikentje dan niet verder kan moet hij zeg maar zoeken naar waar hij wel door het ei heen kan komen. Als je hem zo konstant draaid terwijl het kuikentje net weer begonnen is met aanpikken, wordt hij alleen maar moe, en kan nergens goed beginnen met uitkomen. Dit wordt bedoeld met "verdwalen in het ei" als je het draaid. Totdat het kuikentje begint met uitkomen mag je het dus nog wel draaien, ook de ouders zullen dit zo doen op het nest.

Je houd ons wel veel op de hoogte hè??? :-\ ::) ;D

Groetjes Lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Christine

Het eitje blijft tikken op één en dezelfde plaats! :-\

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lucky Charlie

Wat balen dat hij niet verder gaat, komt er ook geen gaatje ofzo in? :-\ :-\

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Christine

Neen! Ik denk dat ik het gewoon even opgeef... :-\

Christine

25 augustus 2006, 13:32:18 #2376 Last Edit: 25 augustus 2006, 13:35:14 by Christine
Samen met Leoni heb ik besloten om de kleine eruit te halen!
We waren er samen net op tijd bij!!
Leoni ik wil je echt enorm bedanken voor de goede hulp!!
Je bent een schatje!!
De kleine is wederom gepareld!! ;)
Nu hopen dat het inorde komt!
Er was geen enkel bloed meer te zien en het eigeel was helemaal opgegeten ook lag er al een poepje in het eitje!!!
Ik ga de kleine even laten opdrogen en dan zijn eerste voeding geven! Wie weet hoe lang het zonder eten gezeten heeft!

Joyce28

Heyy wat goed van jullie joh!
Ik las je laatste zin wel,maar ik heb er echt geen verstand van,van wat nou wijsheid is he :-\

Toppie hoor,wat zal dat donsje opgelucht zijn :)
Sterkte en hopelijk word het een groot gepareld valkje!!

Riny

Hoy Christine
Gefeliciteerd met je kleintje.
Wel zou ik een uur of 4 wachten met de eerste voeding geven, als ik jou was.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

hey Christine :D

Wat geweldig dat het kuikentje er is!!!! :D ;D Wat goed ook van jou en Leoni dat jullie hem geholpen hebben. Zo te horen was hij er ook wel aan toe ;) :D. Je kunt idd proberen hem te voeren, als hij al eten nodig heeft dan weet je niet wat er gebeurt als je het niet probeert. Dan moet je wel na 2 uur weer hè ;). Van harte gefeliciteerd, en dat de kleine maar goed mag groeien. Maak je ook foto's? ::) ;D en ziet er minder onvolgroeid uit dan het kuikentje op de foto die je had gemaakt?

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

es

Hoi Christine, phoe zeg, wat een opluchting hé, Gefeliciteerd.
Ik hoop echt met heel mijn hart dat het hellemaal goed gaat komen met je kleine donsje. :-*

trienke

Gefeliciteerd

en gelukkig was je er op tijd bij :-*, maar ja je weet eigelijk bijna nooit wanneer het goede moment is :-\. Gelukkig gaat het goed met de kleine.

Ik hoop echt zo voor je dat het goed blijft gaan :-*
Ps als je hulp nodig hebt, ik sta 24 uur per dag voor je klaar, je hebt me nummer ;D

Groetjes Trienke

Christine

25 augustus 2006, 16:23:25 #2382 Last Edit: 25 augustus 2006, 16:27:07 by Christine
Hier een paar foto's!
De kwaliteit is niet zo goed!!
Wat beweegt kleine Ukkie!! :o

Hier een filmpje!

Ik heb net met Trienke gesproken voor handdoek erin te leggen! Daar is Ukkie iets rustiger dan in de houtsnippers!! ;)

trienke

Daar ligt ie vast lekker zacht op ;D

ZO he wat is die kleine druk :o ;D
Leuke foto's hoor ;)

Christine

Citaat van: trienke op 25 augustus 2006, 16:31:20
Daar ligt ie vast lekker zacht op ;D

ZO he wat is die kleine druk :o ;D
Leuke foto's hoor ;)

Nu ligt hij eindelijk rustig!
Deze avond babysitten... zal de kleine moeten meenemen, niemand kan er voor zorgen :-\