28 maart 2024, 15:44:46

valkje kan niet los

Gestart door adnaloj, 30 mei 2003, 03:00:24

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal,

wij hebben 2 valkjes cleo en jimmy
cleo is tam en kan dus vrij rondvliegen door de kamer.
jimmy is niet echt tam. als wij hem vrij laten dan vliegt hij zich bijna doodt!
we kunnen hem ook niet in zijn kooitje krijgen. dood eng!
omdat ik toch wel graag wil dat hij lekker in conditie blijft. maar niet weet hoe ik dit probleem kan oplossen.
kom ik bij jullie. help hoe kan ik jimmy laten wennen aan ons (we hebben een baby dus heel veel tijd hebben we hellaas niet, die ik graag zou willen hebben voor jimmy)
dus wij zoeken een doeltreffende manier zodat we ze allebei lekker kunnen laten vliegen en ze ook zonder dood enge problemen ze weer in het kooitje kunnen krijgen.

groetjes jolanda

Karin

Hoi Jolanda,

Ik heb ook 2 niet tamme valkjes en die gaan bij mij dan ook niet los. Ik zou ze nooit te pakken kunnen krijgen. We hebben een volière voor ze gemaakt van 2 x 2 x 1 meter en daar zitten ze in. Genoeg vliegruimte  ;D Je zou eens op marktplaats.nl kunnen kijken of ze een binnenvolière te koop hebben of als jullie handig zijn kunnen jullie er ook zelf één maken. Hoeft natuurlijk niet zo groot als die van mij te zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

dank je wel voor je snelle reactie.
en ja mischien is dat een oplossing voor jimmy.
in de volgende woning krijgen ze waarschijnlijk een binnen en een buiten voliere. dan kunnen ze zich uitleven.

groetjes jolanda

Karin

30 mei 2003, 03:30:06 #3 Last Edit: 30 mei 2003, 03:30:42 by kazoo
Wat fijn voor ze !! Onze Kazoo heeft de eerste jaren altijd in een gewone kooi gezeten. Wel vrij groot, maar toch, echt vliegen kon hij er niet in. En als je hem nu ziet met het vrouwtje wat ik voor hem gekocht heb. Hij geniet er zo van !! Hij moest het wel eerst even leren hoor  ;D. De eerste keer storte hij neer  :o. Hij dacht het wel ff te kunnen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

ach ja een beetje te overmoedig  :D :D :D
ik ben wel een beetje aan het twijfelen over de voliere omdat ik ze nu altijd bij me heb, als ik de afwas doe of zo dan klets ik heel veel met ze en ze kletsen ook altijd terug. dat ga ik dan erg missen.

groetjes jolanda

Karin

Dan maak je toch een binnenvolière ? ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

adnaloj

ja daar heb ik hellaas de ruimte nog niet voor.
 :-/
heb een kleine ( box,kinderwagen,speelgoed,enz enz ) :D :D :D
wel een goed idee

Remco_Ultee

Een draagbare voliere dan?   :-X

adnaloj

een watte???????????  :D :D :D

Jaimy_en_Viggo

beste adnaloj,

Wat mischien ook een optie is, is hem te kortwieken. Zodat hij tijd heeft op tam te worden en aan de omgeving te wennen en hij kan zich niet te pletter vliegen. Ik had dit probleen namelijk ook, maar nu gaat alles goed. De vleugels groeien natuurlijk terug naar de eerste goede rui. En het kost niet zoveel als een grote volière  ;D

Veel plezier met je valkjes..
groetjes jaimy en viggo  8)

adnaloj

he das een goed idee  :D :D :D

dat gaan we doen bedankt voor de tip...
groetjes jolanda

Jaimy_en_Viggo

hallo,

graag gedaan hoor. Denk er wel aan om hem met een doek vast te houden, want ze kunnen gemeen bijten!! En als het niet lukt kun je het beter door iemand in de dierenwinkel laten doen. Op de site staat ook hoe je de vleugels moet knippen.

succes. groetjes jaimy en viggo  8)

adnaloj

ik denk dat ik dat even door een dierenarts laat doen, :D
want als je het verkeerd doet kunnen ze doodt bloeden heb ik gehoord. :'(
groetjes jolanda