20 april 2024, 13:31:13

en nu??

Gestart door Remco_Ultee, 3 juni 2003, 02:40:34

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

Gel zat daarnet op me arm  8)
Hij ging op me hand omdat er trosgierst op lag (de laatste 3 dagen deed hij dat), als ik dan me hand omhoog deed merkte hij dat en ging hij er af.

Maar vandaag liep hij ineens me arm op, ik had een vest aan waardoor hij veel grip had, dus hij was al bijna bij me oor, en toen deed ik me arm maar wat steiler omlaag zodat hij me oor er niet af kon knagen.

Nou toen hield ik nog ff me arm naast een plankje daar liep hij op (was normaal veel te hoog om er te kunnen komen zonder z'n vleugels) hij kan nog niet vliegen. Maar hij deed heel nieuwsgierig en gerust.

Hij beet niet in me hand hij pikte zachtjes, proefde van me hand ofso, dit deed hij met elk onderwerp wat nieuw voor hem was.

MAAR, het verhaal hiervoor kun je ook ff overslaan en me vraag lezen hieronder  ;D

De volgende stap zou zijn hem nog meer laten wennen aan bewegingen van hand, vingers en arm maar op m'n schouder mag hij niet want dan zit hij buiten de voliere. Wat kan ik hierna beginnen doen? Op m'n vinger laten zitten? En wanneer is een valkparkiet nou tam?

tnx

Lique

Hoi Remco,

Tam zijn verschilt bij iedereen.
Ik vind tam, dat ze lekker bij je komen zitten, een knuffel halen, en ook weer verder hun eigen gang gaan.

Maar bij anderen is het alleen op de vinger zitten al tam.

Een schouder is een favoriet plekje voor een valk om op te zitten. Wandel eens de kamer rond met je valkje op je schouder. Of zet hem eens op je hoofd. Je zal zien, dat over een tijdje, dat hij veel op de schouder en hoofd zit.

Remco_Ultee

Ja hij zit nu ook al op me schouder en vinger, alleen het probleem is, ik kan niet met hem door de kamer lopen want ik sta buiten, alhoewel hij nog niet kan vliegen.

Maar als hij kan vliegen gaat dat dus niet meer...zal ik hem dan in iets vervoeren naar de garage en hem daar op me laten zitten enzo?

Binnen mag niet ivm. allergie van mijn moeder.

Krijgt hij dan geen slechte ervaring als ik hem in iets stop om hem een minuutje te vervoeren?

bedankt.

Kolkkie

4 juni 2003, 17:57:04 #3 Last Edit: 4 juni 2003, 17:58:52 by kolkkie
Hoi Remco,

Als het goed is niet hoor. Ik weet dat Paul zijn valkje Binkie ook in een doorzichtige bak (met een deksel er bovenop) doet als hij buiten is. Ik heb er nu ook 1 gehaald ivm de komst van een nieuw valkje. Heb Coco er al een aant. keren ingehad maar hij houd er niets aan over. Het is gewoon een kwestie van wennen. Als hij er aan gewent is, gaat het makkelijk hoor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Remco_Ultee

Ow gaaf, nou dan kan ik hem binnenkort meenemen de garage in, alleen daar staat nu Wax mijn nieuwe valk van een jaar die nog niet tam is. Die zal ik dan maar even uit het zicht zetten anders krijg je daar weer problemen mee als ze op het eerste gezicht verliefd worden  ;D ;D ;D

Alleen ik zit er een beetje mee dat hij achter een kast gaat zitten ofso, of dat hij aan iets gaat knagen wat gevaarlijk is waar ik niet bij hem kan, nu is dat nog niet het geval want hij vliegt nog niet, maar als hij kan vliegen vliegt hij natuurlijk overal heen en gaat hij overal aan proeven enzo.......enigste oplossing is heel de garage opruimen zeker???  :( :( :-[

Kolkkie

Dat kan je doen, of je moet hem heel erg in de gaten houden. Volgens mij staan er in die garage zeker ook veel giftige spullen. Die zal ik zeker goed wegzetten. Ook snoeren en kabels. En verder je valkje niet uit het oog verliezen, want ze knagen echt overal aan. Het zijn net muizen en ratten, alleen met vleugels.

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Remco_Ultee

Dat wordt nog leuk dan  :-/

Bedankt voor het snelle antwoord!

Kolkkie

Graag gedaan hoor.

Met dat knagen weet ik alles van. Mijn tel. oplader hebben ze al te grazen gehad en ook mijn bed, met pijnlijke gevolgen. En nog meer dingen.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006