28 maart 2024, 23:04:57

is dat nou waar

Gestart door cristina, 4 september 2002, 20:25:24

« vorige - volgende »

cristina

hallo allemaal

ik krijg vrijdag dan eindelijk mijn lang verwachte parkiet. en ik heb een aantal boekjesgelezen (een daar van ging niet alleen over valkparkieten maar meer over gras parkieten) en daar werd er zo afkrakend gesproken om aan parkiet in zijn eentje aan te schaffen.echt op zo een manier dat het slecht is voor de parkiet en dat hij dan heel eenzaam word. is dit nou waar. ik ben het grootste deel van de dag thuis (zit nog op school en mijn laatste dag is tot 15.20) en in het weekend ben ik ook meestal thuis. en verder is er iedere dag wel iemand de heele dag thuis alleen op maabdag en woensdag niet.

ik heb zo het idee dat ik best vaak genoeg thuis ben of is het te wijnig

groetjes cristina

 :) ;) :D ;D :) ;) :D ;D ::) :)

Yvette

Hoi!
Het valt mij ook op dat mensen regelmatig zeggen dat het zielig is als een valkparkiet alleen is. Jip is overdag altijd alleen, want dan moet ik werken, maar ze mag er zodra ik thuis ben altijd meteen uit en vliegt gemiddeld zo'n 3 tot 4 uur per dag los rond. En Jip is een heel gelukkig vogeltje, ze legt zo af en toe eens eitjes en is erg nieuwsgierig en actief. Dus volgens mij kan het niet zo enorm kwaad als je vogel maar alleen is.

Groetjes,

Yvette

Peter

Hoi Yvette,

Elke valkparkiet reageerd gelukkig anders, vaak gaan parkieten en papegaaien verenplukken als ze veel alleen zijn. Maar zo ik het lees is de valk overdag alleen maar als je er dan bent krijgt je valkje wel 200% aandacht :) Dat vult elkaar mooi op. Vandaar leggen veel mensen direct de link dat het zielig is als een parkietje veel alleen is.

Je valkje vermaakt zich prima in haar uppie bij jouw zoals ik het zo lees!

Groetjes,
Peter

cristina

okeey bedankt dat wou ik ff horen

cristina

cristina

mijn valk vliegt eigenlijk niet zo veel ze zit vaak veel liefer bij eimand

dan gaat ze speelen ofzo
maar vliegen doet ze eigenlijk zelde
eigenlijk best wel raar