31 oktober 2024, 23:51:22

Birdie, valkje, maar welke mutatie?

Gestart door Fien, 14 november 2005, 16:25:08

« vorige - volgende »

Fien

hello
ik ben Delphine,
nieuw hier op de site,
ik heb sinds één maand en half een valkje, Birdie is de naam.
ik weet dat de vader bont is, maar de moeder weet ik niet meer. wat is Birdie? ziehier een foto:
kan iemand mij helpen en me zeggen wat deze lieve vogel is...
hij is nog geen jaar oud en weet dus ook het geslacht niet. hoe kan je dit weten? of moet ik echt nog een jaar wachten tot hij van veren verandert?
Groetjes!!
fien.

*Esther*

Cinnamon gepareld
net als mijn Kuifje....
Mooi he
gr Crosser

Fien

heel mooi!!
thx voor he reactie....  :)
fien.

Tara

Ik denk eerder aan gepareld,
heb ook zo'n geparelde, lijken soms goed op cinnamon, maar je ziet toch een goed onderscheid; kijk maar even.

Dit is mijn Elmo, zij is gepareld:

Dit is Cottony, zij is cinnamon gepareld:

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Delphine,

Ik denk zelf dat het cinnamon gepareld is omdat hij toch wel heel licht is voor een gewone geparelde.
Als hij al bijna een jaar oud is dan denk ik wel dat het een popje is want er zitten nog heel erg veel parels op.
Hoe is het gedrag fluit hij veel of is het een rustig valkje ?

Groetjes, Paul

Fien

tis een redelijik rustig vakje, als hij/zij voor t raam zit, durft hij/zij wel eens zingen/vertellen...
hij/zij is nog geen jaar oud, toen k Birdie kreeg, was hij/zij 6 weken oud, en heb hem nu zes weken. dus ondertussen is Birdie 12 weken...
fien.

Jaimy_en_Viggo

ze ziet er echt vet lief uit!!  ;D wat een dikkertje! heerlijk :) Ik denk ook aan cinnamon gepareld..door de kaneelachtige gloed over de veren..zit ook een beetje een gele gloed overheen..erg gaaf hoor!  :)

Liefs Jaimy

Fien

bedankt allemaal voor jullie reacties!
jammer genoeg moet ik nu nog steeds een jaar wachten voor ik weet welk geslacht het is...
maar ja, tis een leuke vogel en t geslacht doet er eigenlijk niet veel toe, maar ik ben wel nieuwsgierig...
Groetjes!
fien.

Riny

Hallo Fien
Ik denk ook dat je valkje een cinamon gepareld valkje is.
Maar wel heel erg mooi.
Groetjes Riny :D