20 juli 2025, 07:35:31

Peppie

Gestart door Tess@, 14 november 2005, 11:03:28

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

De beste wensen! fijn dat alles goed is doorgekomen. Wat een vervelende jongens bij jou? Kwam er geen politie kijken dan? Leuke fotos van Peppie! Wat lief dat hij wat kan zeggen!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moonwitch (diana)

hoi Tessa

Ook dit keer weer erge leuke foto´s van peppie.
En harstikke goed dat hij kan praten.
Hier zijn ze weer.

Deze vindt ik echt heel erg leuk, net alsof hij naar muziek luisterd :D

Jammer dat de camera focused op de achtergrond en niet op peppie, maar wel een leuke foto.

Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Tess@

Hey Lin,
Nee geen politie,Wel gebeld hoor!
Jij ook nog de beste wensen.
Veel geoefend met Peppie, Was heel grappig om te horen.

Hoi Diana
Bedankt voor het erop zetten van de foto's.
Ja het leek net of hij ernaar luisterde,( De muziek).
Ik heb nog niet zo goed door hoe de digi camera werkt heb namelijk een nieuwe gehad.

Groetjes Tess@ En Peppie

Monky

Hi Tessa,

Ik ben een beetje aan het rondstruinen door de dagboeken en ik kom me toch een partij leuke foto's hier tegen. Wat een lekkere koppie heeft Peppie. Echt heel lief.

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi Tess@,

Of wat een moppie is het zeg,. die Peppie.
En hele leuke foto's,. volgens mij is het wel een dondertje,. beetje huisje gaan omgooien met monopoly (moest ie de gevangenis niet in?) ;) :P

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

moonwitch (diana)

Hoi Tessa

Alles goed daar, hoe gaat het met het praten van peppie en begin hij al wat meer wit in zijn kopje te krijgen.
Hoe gaat het nu met hem en je vader, worden ze al vrienden.
Als ik de foto's van je zie en je verhalen leest, weet ik dat jullie 2 het heel goed met elkaar kunnen vinden.
Hopelijk heb je binnenkort weer tijd om wat te vertellen of wat aktie foto's van peppie.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

ManjaV

Wat leuk, die Peppie, en wat een lieve naam :D
Leuk dagboekje!

GRoetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Tess@

Hoi Kirsten,
Ja Peppie is echt een dondersteen, Maar wel heel lief!!
Sorry voor het laat reageren maar ik heb wat probleempjes met de computer.

Hoi Diana,
Peppie vind mijn vader niet eng meer, Dat bij bij de kooi zitten heeft geholpen.
Peppie en ik Kunnen het super vinden.
ben ik wat aan het eten, Wil het ook  Probeert het ook wel eens uit mijn mond vandaan te halen maar dat vind ik niet erg hygienisch.
Als de computer weer helemaal goed is kommen er nieuwe foto's!! Ik zit nu op  de computer bij een vriendin van me .
Dus ik kan momenteel nog niet veel schrijven hier en het duurt ook wat langer om wat terug te antwoorden.
Heb je wel gemerkt waarschijnlijk.
Peppie's hoofdje word al wat witter. Schattig!!
Sorry als het dus wat langer duurt voor ik wat terug schrijf!!

Groetjes Tess@ en ondeugende Peppie die mijn behang van de muur haalt!!

Kirsten

Hoi Tess@,

Geeft niets, leuk om weer te lezen hoe het met Peppie gaat en ben benieuwd naar de nieuwe foto´s :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Tess@

Hoi Allemaal,

Peppie is supper lief maar ondeugend!!!
mijn behang ligt er al half af en dat vind hij helemaal geweldig
Hij zit nu lekker op mijn schouder te slapen dus kan ik even rustig wat typen, ja de computer doet het weer. ben wel veel gegevens kwijt en al mijn e-mail adressen.

Peppie heeft vandaag broccolie gehad, Smullen!!! ;D
Vond ie erug lekker!!
Hij is wel kieskeurig hoor, Ik had een nieuwe snoepstaaf erin gehangen maar nee hoor die wil hij niet. ???

Diana 
Ik ben helaas ook jouw E-mail adres kwijt.
Zou je mij weer een mailtje willen sturen?
oja ik moest je een grote knuffel van Peppie geven

Groetjes Tess@ en Peppie

Tess@

Hoi Hoi,

Wanneer begint de jeugdrui bij valkjes?
ik dacht dat dat rond 9 maanden was.
Peppie is ongeveer nu 3 maanden maar de bodem van de kooi liggen toch wel een groot aantal veertjes en het zijn geen staart of vleugelveertjes maar van die donsjes.
Is het niet nog een beetje vroeg voor de rui bij peppie.

groetjes Tess@ en Peppie

Tess@

Hoi allemaal,

Ik ben net wel effe geschrokken van Peppie,
Ik zat gezellig met hem kroelen en ik wilde  hem weer terug in de kooi zetten en daar was hij het niet mee eens, blazen en bijten heel hard ik kon hem niet eens van mijn schouder afkrijgen, ik ben toen tegen de kooi aan gaan staan en daar stapte hij op maar toen kreeg ik hem daar niet meer van af, ik laat nooit merken dat ik bang ben en trek mijn hand ook niet weg maar dat doet ZEER!! later vloog hij op de boekenplank maar blijven blazen en proberen te bijten.
en dan tussendoor heel zielig piepen, (ging door merg en been) maar als je hem dan op je vinger wilt laten stappen gaat ie weer bijten en blazen. Ik snap het niet??????
ik heb geprobeert hem af te leiden met wat speelgoed of wat lekkers maar dat werkte ook niet. uiteindelijk kreeg ik hem weer in zijn kooi.  maar het was van het ene op het andere moment dat ie agressief werd zo raar. dat deed hij ook al een keer eerder. Is dit nou de pubertijd ofzo, is dat niet erg vroeg dan? En belangrijker nog  HEEFT ER IEMAND TIPS!!!!!!
want ik vond dat ie best eng deed.  Hij zag er ook een beetje dik uit, zijn veren opgezet. toen ie in zijn kooi zat niet meer.

groetjes Tess@

moonwitch (diana)

Hoi Tessa

Dit vind ik vreemd :-\, heeft hij zich pijn gedaan of zo ???.
Omdat je zei dat hij tussendoor erg aan het piepen was.
Het was wel goed dat je liet zien dat je niet bang voor hem bent.
Ik snap dat blaas gedrag niet, en hard bijten ken ik ook niet echt.
Alleen doen ze dat bij mij als ik ze echt vastpakt maar dan gaat het om wilde vogels.
Boomer hier wil ook wel eens hard bijten, maar nooit echt tot bloedens toe.
Ik vindt het heel vreemd dat hij naar je blaast, zat hij niet met een teentje vast in je trui of zo.
Het enigste wat ik kan bedenken op dit moment is, ff wachten en daarna weer proberen, of van je weg jagen, en een paar minuten later nog eens proberen, om hem op je vinger te laten stappen en in de kooi stoppen.
Laat ff weten hoe het gaat ok??
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Tess@

Hoi Diana,

Gisteren en vandaag nog niks aan hem gemerkt,
Weer de supper lieve valk als altijd.
Ik weet zeker dat hij nergens van geschrokken is daarom vond ik het ook zo raar.
Hij deed zo toen ik hem van mijn schouder af wilde halen omdat hij bezig was mijn oorbel te vernielen, toen begon hij dus agressief te doen en dat doet ie Nooit. 
Ik weet ook zeker dat hij zich niet bezeert kan hebben.
Dat gluidje dat hij maakte, dat gepiep dat doet hij ook wel eens als hij eet. Hij deed echt raar!! maar vandaag en gisteren niks aan de aan de hand.

Groetjes Tess@ en peppie

moonwitch (diana)

Hoi Tessa

Dan kan ik maar een veklaring geven en denk ik aan dominant willen zijn.
Laat je niet afschrikken door hem, als hij zo doet jaag hem maar van je weg en negeer hem maar even, laat zien wie de baas is.
Hopelijk heb je hier wat aan, ben bkij dat je nog steeds aan hem denk als een super valkje en waarschijnlijk ( net als kleine kinderen) probeerd hij je uit.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06