de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

es

Hoi Marilyn,
:o :o :o je staat dan raar te kijken als ineens het deurtje open is.
Tigo doet dat ook zijn kooi openmaken, en heb ik nu ook 2 slotjes opgedaan.
En dat is niet eens een papagaai. ;D maar toch.
En dan nog probeert hij het om eruit te komen, het is maar goed dat mijn schoonmoeder daar is achter gekomen, ma bedankt.hihihihi
Gr.Es  :-*

ps. ik ga even een kijkje nemen naar je mooi foto's bij Tweety

marilyn

hoikes iedereen

deze middag heeft mayka weer eens mogen rondvliegen en dat heeft ze zeker gedaan landing bovenop het kleine plastiek stoeltje van joran met als resultaat door de wind viel het stoeltje om en van schrik begon mayka te krijsen  :P toen ik haar wou oppakken was de schrik kennelijk nog niet helemaal uit haar lichaam en heeft ze mij in mijn hand gebeten (niet erg hoor gewoon eff een neepje da's alles). mayka komt nu wel al op de hand zonder lokmiddel (nootje of stukje mandarijn of appel of ....) dus weeral positief. maar ze heeft onze kleine joran goed liggen gehad hihihihihi ze roept zijn naam !!!! dan zegt ze " JORAN " en dan kijkt joran zo van wie roept mij nu hahahaha dus ze kent weer een woordje bij  :D
de valkjes mogen zo metteen nog eens buiten dus daar kan ik nog niet veel van zeggen

groetjes marilyn

es

hahahaha leuk joh Joran staat zeker wel raar te kijken als hij zijn naam hoort.  ;D ;D
Leuk dat hij begint te praten en op dat stoeltje landen zal hij geen 2e keer meer doen denk ik. ;D ;D
Gr.Es

marilyn

hoikes iedereen

vandaag was helaas de dag dat we van timmy afscheid moesten nemen  :-\  :-\  :-\ was even slikken maar het afscheid viel beter mee dan ik had verwacht, ik weet dat hij het daar heel goed zal hebben en dat hij meer uit zijn kooi zal zijn dan erin . hij werd heel hartelijk onthaald en zat al snel te slapen op hun schouder :P hij was hier nog maar uit zijn kooi geweest en dan die autorit hij was waarschijnlijk moe. ik zal zijn lieve gekroel missen

groetjes marilyn

Wilma1

Ze zijn slim he??!!! Maar tot NU toe zij WIJ toch net ietsie slimmer!!! WIJ zitten hier VOLOP in de sneeuw!! Ik heb net Trienkes, Binkie en Lucky gekeken....WAT GAAF zeg!!!!! O DIT is echt een verslaving!!!! Maar beter en gezonder dan roken etc. EN NU w8 ik met ongeduld op Donderdag DAN komt Goofy!!!!!
:D Wilma  :D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ja hahaha eindelijk eens een gezonde verslaving, maare geen nood je bent niet de enige die het verslavingsvirus te pakken heeft gekregen  :P

groetjes marilyn

bobbie

Hoi Marilyn,

Wat een positieve verhalen hier over het vogelvolk.  :D
Inderdaad even slikken denk ik als er een jonkie  wordt opgehaald. Timmy is in ieder geval goed terecht gekomen en dat geeft wel een goed gevoel denk ik. :)

Dat Mayka de kooi heeft geopend, lachen. :D Bij mij hebben ze dat nog niet gedaan gelukkig, alles zit goed klem.

Wel maakte Bobbie zijn tuigje zelf los.  ::)
Als ik dan met hem naar buiten wilde deed ik het tuigje om, dan draaide hij zijn kop naar zijn rug, pakte met zijn snavel het slotje (zo'n plastic ding, net als bij een rugtas) en klikte hem zo weer open  ::). Dinky deed dat niet.
Ik ben maar snel gestopt met het tuigje.

Nu ga ik naar Tweety haar dagboek, ben benieuwd naar de foto's.

En wat gaaf dat ie Joran zegt. Dan voelt Mayka zich echt lekker in haar vel hoor.

Groetjes, Nel :)

marilyn

hoikes iedereen

timmy is idd weg en ik heb al telefoontje gehad hihihihhi ze waren bezig aan hun avondeten en timmy is alvast een boterham komen afbedelen en nu vroegen ze of hij die mocht opeten hihihihihi. ze zijn dolenthousiast over timmy dat hij zo tam is dus dat geeft een heel goed gevoel .

hoikes nel

mayka haalt veel grapjes uit met ons of in zijn kooi dat ligt in de aard van papegaaiachtigen hé en van die kooi opendoen daar had ik eigenlijk moeten aan denken ik heb in het verleden heel veel grotere papegaaien opgevoed en dat deden ze ook maar ja zonder smoesje gewoon vergeten  :-\
hog ja er is niets ernstigs gebeurt en nu kan hij er niet meer zonder toelating uit want hij zit achter slot en grendel  :D

zo'n tuigje heb ik nog nooit gebruikt is dat gemakkelijk ? ik heb gelijk altijd iets gehad van k'weet niet je vogel kan daar toch niet op zijn gemak in zitten  :-\ in elk geval jouw bobbie vond het niet leuk hahahaha (sorry dat ik lach maar ik zie al voor me hoe het diertje dat tuigje losmaakt )

groetjes marilyn

bobbie

Hoi Marilyn,

Ik moest er ook om lachen hoor.  :D
Ik deed het tuigje van jongsafaan om bij hun. Ze waren er niet echt gek op. Ben er ook mee gestopt. Dan maar kortwieken, niets aan te doen.

En wat betreft het open doen van de kooi: dat kan toch gebeuren. Je kan niet alles voorzien. Ik vind het wel humor  :D :D

groetjes, Nel :)

es

Hi Marilyn,

beterschap hé meid
truste
:-* van Es

Lin

Hey,

volgens mij ben ik nog niet in je dagboek geweest. Kan je mij even een korte samenvatting geven? Dan blijf ik je voortaan volgen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Ja Marylin ik vind het OOK een gezonde verslaving...mijn dagen zijn zo om tegenwoordig en Piet staat af en toe in de "wacht" als we ergens heen moeten, want ik bijna niet weg   :P te krijgen uit huis ... "schiet een ohoppp" hoor ik dan weer, och arme lievert staat op de 2e plaats........de vogels en het lezen, is mijn dageljkse bezigheid geworden en tussendoor werk ik en komt er nog wat huishoudelijkwerk bij  ;D  ;D  ;D .

Maar leuk dat Timmy meteen "bedelt" om zijn broodje, teken dat ie zich wel aanpast...althans HUN naar ZIJN hand probeert te zetten  ;D  ;D   ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi Marilyn,.

Bedankt voor je lieve wensen,. ik heb een top tweede kerstdag gehad en enorm genoten van Demi. We hebben samen s´morgens een cake gebakken in een hartjesvorm,. dat vind ze zo leuk,. en ik geniet :D

Dat zal zekers even schrikken zijn geweest zeg,. pff mayka ineens uit de kooi,. gelukkig deed ze het op een veilig moment en heb je maatregelen kunnen treffen.

Timmie naar z´n nieuwe baasjes zal wel even slikken zijn geweest,. maar ik vind dat als je dan ziet hoeveel ze genieten van hem dat je erg blij ben en heel trots op jezelf mag zijn.

Ik ga nu nog even foto´s kijken :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marilyn

hoikes es

bedankt om me beterschap te wensen maar het heeft helaas niet veel gehompen want ik heb van gans de nacht niet geslapen van de maagkrampen en tussendoor nog een overgeven  :-\ maar alé nu is het toch iets beter alleen ben ik moe.

hoikes lin

ik ben moeder van 3 kinderen : kim is 17,5 jaar oud, debbie is 16 jaar en joran is 2,5 jaar. ik heb een nestje bij een vriend uit de nood geholpen want hun mama is dood en die vriend had geen tijd en ervaring om het nestje met de hand op te voeden het zijn 3 witmaskertjes waarvan er ondertussen gisteren 1 van naar zijn nieuwe baasje is gegaan op de leeftijd van 12 weken oud dat is timmy, knabbel gaat na nieuwjaar naar zijn nieuwe baasje en chica die blijft bij ons.
daarnaast heb ik ook nog een blauwvoorhoofdamazone die sinds kort bij ons is een erg lieve vogel maar helaas niet erg tam meer maar daar werken we aan en ze maakt veel vorderingen. dat is onze mayka en is pas 6 maanden oud maar ze heeft een tijdje in de winkel gestaan waardoor ze minder tam is geworden sinds vandaag zegt ze een woordje bij haar eigen naam "mayka"
dat is het zowat denk ik voor foto's kan je terug kijken in mijn dagboek maar één van de volgende dagen plaats ik wel weer eens wat nieuwe  ;)

hoikes wilma

ik vind het ook een leuke verslaving want ik lees graag jullie dagboeken en verhalen zo weet ik hoe jullie valkjes het doen en leer ik zelfs af en toe iets bij  :D sinds enkele weken breng ik ook meer tijd door bij de pc dan ergens anders hahahaha

hoikes kirsten

timmy is nu idd weg maar ik heb er wel een goed gevoel over ik krijg af en toe smsjes met een vraag ofzo dus dat wil wel zeggen dat ze het beste voor hebben met timmy hé . wat mayka betreft die kent weer een woordje bij  :P haar eigen naam "mayka" en die roept ze te pas en te onpas hahahaha.
ik ben in elk geval blij dat je een mooie tweede kerstdag hebt gehad met demi  ;)

groetjes marilyn

Lin

Hey,

Oke dat is een duidelijke samenvatting. Maar heb je zelf naast de handopfokvalkjes ook nog eigen? Want een verantwoordelijkheid om handopfok te doen. Hoe oud waren ze dat ze bij je kwamen? Gelukkig is het nu goed gegaan. super hoor!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)