de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Marilyn
Ik kan jou angst wel begrijpen,maar misschien kun je proberen om ze een beetje tammer te krijgen.
Als je geluk hebt gaan ze naderhand het tamme gedrag van de andere overnemen.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes riny

denk je echt dat ze nog tam gemaakt kunnen worden ??? ze zijn wel al 2 en 3 jaar oud hé  :-\ ik moet wel zeggen dat het zelden is dat ze paniekerig reageren zelfs als ik met mijn hand in de kooi ga, maar ik weet niet of ze het tamme gedrag zullen overnemen hoor ik ben eerder bang dat de anderen wilder zullen worden  :-\ trouwens ofwel chica ofwel knabbel er is maar 1 van de 2 die bij ons blijft hé  ;)

groetjes marilyn

ik heb wel al geprobeerd met trosgierst in mijn handen maar tot nu toe komen ze er nog niet op af  :-\

Riny

Hoy Marilyn
Natuurlijk weet ik niet zeker of het lukt om ze tam te krijgen.
Ik heb vroeger een volwassen lutino gehad, die ik bijna niet tam kreeg.
Naderhand heb ik er een andere bijgekocht en toen ging nummer 1 het gedrag heel erg overnemen en had ik hem zo tam.
Ik hoop dat dit bij jou ook gebeurd.

Wilma1

Citaat van: marilyn op 25 februari 2006, 16:42:49
hoikes wilma

ik weet niet of het wel zo'n goed idee is om kendi en misty erbij te zetten want die zijn niet tam hé :-\ al zou het wel een goed idee zijn hoor maar ik weet niet ik heb er gelijk een beetje schrik van

groetjes marilyn

:o....oeps....

;D..... ;).... ::)..... :P.... :censuur

Bij mij is Kiki ook wat tammer dan ze was.... ze eet in ieder geval uit handen en komt zelfs nu OP mijn hand zitten om samen met Melody te eten...maar helemaal tam, om eruit te komen dat lukt niet (meer  ??? ) en Koko moet niets van die handen hebben, maar vliegt niet panisch heen en weer of zo!

En Melody blijft gewoon zoals ze is, Goofy daarintegen wil er niet meer uit, die is vast bang zijn vrienden kwijt te raken ???

O je "moet" ff bij Lin kijken daar staan foto's van Folkert Maja en Goldie op ...leuk hoor!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes riny

ik hoop ook dat ze wat tammer worden en ik ga in elk geval door met met de hand trosgierst te geven zolang ze nog met geen eitjes liggen kan het in elk geval geen kwaad om te proberen ze zullen wel een keer komen zeker  ::) maar nu plaats ik hen nog niet bij chica en knabbel het is nog een beetje te vroeg denk ik de da zegt wel dat kendi en misty gezond zijn maar toch wil ik nog een klein beetje wachten je weet maar nooit  ;) en ondertussen heb ik nog tijd om te beslissen wat ik ga doen

hoikes wilma

nog net je berichtje ontvangen  :P
ik heb de foto's van folkert en maja al gezien bij lin ze zijn prachtig en ja ik denk ook dat er daar nog valkjes zullen bijkomen  ;) je ziet aan hun gezicht dat ze genieten van de birdie's  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Je moet doen wat je gevoel je in geeft.
En in die tussentijd kun je toch proberen om ze wat handtammer te krijgen.
Als ze ook niet echt tam worden ,geeft het niet,als ze maar een beetje handelbaarder worden.
Anders zou je problemen kunnen krijgen als ze los mogen vliegen als je de kooi open hebt staan.

marilyn

hoikes riny

oepsieeeeeeeeeeee laten losvliegen !!!!!!!! hoe krijg ik hen dan in godsnaam terug in de kooi !!!!! ik ga niet achter hen jagen hoor want dan worden ze nog zenuwachtiger en lukt het zeker niet  :-\ ik denk dat ik nog een tijdje probeer met trosgierst wie weet zijn ze nog wat bang van mijn handen en worden ze mijn handen op die manier wat meer gewend . en ook een goed idee als ik kendi en misty de eerste keer laat losvliegen zou ik chica en knabbel ook gelijk kunnen loslaten zo kunnen ze al wat aan elkaar wennen  ;) en wie weet gaan ze na een tijdje niet mee met chica en knabbel in hun grote kooi  ::) ik denk dat ik hen toch nog tot eind deze week gescheiden houd tegen dan is het ongeveerietjes meer dan 3 weken dat kendi en misty hier zijn dus tegen die tijd zouden we al moeten gezien hebben als ze ziek zijn ja of neen en dan laat ik heb langzaam wennen aan elkaar  ;) wie weet komen kendi en misty tegen binnen een week niet naar mijn handen toe om trosgierst  ::) (mirakeltje hihihihi wie weet )

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Ik bedoel ook als je ze in de grote kamervoliere hebt zitten ,en als je dan die andere valkjes,los wil laten vliegen.
Daarom zou ik ,als het mijn valkjes waren ,eerst zorgen dat Kendi en Misty  wat handelbaarder worden.
Want je krijgt ze anders niet te pakken.

marilyn

hoikes riny

dat is ook mijn bedoeling zolang ze nog geen nestje hebben kan ik blijven verder proberen en vanaf volgende week kunnen chica en knabbel dan al wat dichter komen bij kendi en misty hun kooi en op die manier leren ze elkaar toch al een beetje beter kennen. en wie weet met tijd .........maar voorlopig blijven ze in die kleinere kooi.

groetjes marilyn

marilyn

hoikes iedereen

gisteren heb ik mayka uit haar kooi gelaten en samen met de jongste dochter en haar vriendin haar kooi geschrobt voor één keer vonden ze het leuk om dit samen te doen en vooral omdat mayka zich overal mee moeide hihihihi bv ik was haar zitstokken aan het schrobben en ja dat moest ze natuurlijk van dicht zien dus lande ze op de gootsteen en met haar bek hapte ze naar de zitstok als wilde ze zeggen dat is van mij !!!!!!!!!  :P ook toen de bodem van haar kooi werd geleegd lande ze gewoon op mijn dochter haar hoofd en haar lange haren kwamen in haar gezicht terecht dus kon ze niet meer zien wat ze deed hahaha dat was echt dolle pret.  ;D

ook chica en knabbel zijn uit hun kooi geweest maar hun kooi had ik eergisteren al gedaan dus daar waren we vanaf  :P chica en knabbel hebben weer straaljager gespeeld zoals altijd als ze uit de kooi mogen en dan hebben ze ook wat gespeeld en knabbeltje meer gekroeld dan gespeeld  ::) maar op een gegeven moment kwam chica kroelen wat ze maar zelden doet en er is mij iets opgevallen !!!!!! chica krijgt witte vlekjes op haar snoetje !!!!!! alsof er heel kleine nieuwe veertje doorkomen en die zijn wit !!!!! ik had al gedacht dat chica een man was omdat ze enorm veel fluit , ze doet zelfs al het toontje na die kendi gebruikte om misty te verleiden maar nu is het wel duidelijk denk ik voordien had chica enkel een wit vlekje in haar nek (split voor bont) en boven haar neus maar nu gaat het gelijk over gans haar snoetje dat er witte vlekjes komen en knabbel die blijft donker van kleur aan zijn (haar) snoetje , knabbeltje heeft niet zo'n duidelijke witten vlekken gelijk chica dus ik denk dat ik mij idd vergist heb in het begin . met andere woorden ik wilde de pop en die vriend wilde een man . ik denk dat mijn beslissing nu wel duidelijk is ik houd knabbeltje (al hoor ik niet zo graag die naam maar ze is nog jong hé dus we kunnen nog veranderen ) en chica gaat naar die vriend want chica (of zeggen we nu beter chico  ::)) is nu wel 100% man (alé denk ik toch want zover ik weet krijgen popjes geen wit maskertje)

kendi en misty tja daar valt eigenlijk bitter weinig over te vertellen die zitten netjes in hun kooi komen er ook niet uit omdat ze niet tam zijn en kunnen zo ook geen fratsen uithalen .

vanavond probeer ik weer wat foto's te trekken  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

Jaja soms doen ze je versteld staan, die vogels.....je wordt gefopt waar je bij bent! Het schoonmaken van Mayka lijkt me een geweldig karwij vandaag  ;D is je keuken nog wel proper ??? of kon je die ook meteen uitkuisen.

Ik denk dus dat Melody   ::) een man is..."ze" fluit de "sterren van de hemel" en vrouwtjes doen dat toch haast niet en het valt me op de er steeds meer gele veertjes op de kop komen....Ook Chiko van Fokert en Maja fluit en babbelt de hele dag door...ook een man ???.....dat verenpak heb ik een tijdje niet gezien, maar wie weet ???

Zeg...ik zie nergens foto's meer  :o  ineens, alleen maar... x  ???...ligt dat aan hier of ??? aan het forum ???

:( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

tja idd gisterenavond zag ik ook allleen maar kruisjes in de plaats van foto's of handtekeningen  ::) en niet alleen in mijn dagboekje hoor ook in andere dagboeken

wat het kuisen van mayka haar kooi betreft tja ik heb maar direct trekker en dweil bovengehaald en hier ook gekuist  :P was wel nodig want doordat mayka het gans de tijd op een vliegen zetten tja kwam de vuiligheid niet allemaal in de vuilbak terecht maar ja zo heeft het hier ook direct weer zijn beurt gehad en was ik er gelijk vanaf  ;)

oepsie melody ook een man !!!! idd door dat fluiten ben ik ook gaan twijfelen aan chica en nu heb ik het bewijs dat chica haar maskertje wit wordt chica fluit hier ook de sterren van de hemel !!!!!!! ze fluit meer een luider dan mayka !!!!! en wat ons gisteren is opgevallen  ::) chica zegt haar eigennaam !!!!!! haar eerste woordje  :D

groetjes marilyn

Christine

Wat leuk dat het bij jou zo goed gaat!! Chica zegt zijn naam? OOOOhhh Dat moet echt lief zijn!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy marilyn
Dan kunnen  Mayka en Chica elkaar nieuwe woordjes leren.
Leuk voor je.

marilyn

hoikes christine en riny

ik heb het vermoeden dat chica al meer woordjes zegt dan haar naam hoor maar marc en de kids zeggen dat het nog wat onverstaanbaar gebrabbel is en ik kan het niet beoordelen  :-\ maar de woorden die mayka zegt zijn al niet meer te tellen  ::) en daar doe ik ook geen moeite voor hihihihi

groetjes marilyn