20 juli 2025, 18:40:04

lucky,coco,punky en de rest

Gestart door marga, 11 november 2005, 23:07:30

« vorige - volgende »

marga

hoi
lizzie en locky beginnen er aan te wennen dat de andere 2 weg zijn
ze zijn een paar dagen uit hun normale doen geweest
maar nu gaat alles weer goed
groetjes marga

disney

Hij heeft op mijn hand gezeten  :D
Gisteravond wat trosgierst aangeboden in mijn hand. Ik had hem minder eten gegeven zodat ie trek zou hebben (want daarvoor had ie steeds geen honger en kon ik wapperen met de trosgierst wat ik wou). Nou dat werkte, hij ging het lekker opeten. Eerst tussen mijn vingers, later op mijn vlakke hand gelegd. Vanmorgen weer gedaan en toen had ie het gelijk alweer door. Ik heb langzaam mijn hand lager gedaan zodat ie er niet meer bij kon en na een kleine aarzeling sprong hij erop  :)
Vanmiddag weer oefenen. Jammer is wel dat ik hem morgen mee moet nemen naar de dierenarts (voor de testen). Hoop dat het vangen zijn vertrouwen niet al te veel schaad. Ik ga het heel voorzichtig doen.
Hij fluit ook steeds meer, dat wennen gaat best wel vlug zo.

Groetjes Karin

marga

hoi karin
fin dat het allemaal zo goed gaat
hier waren ze met zijn vieren binnen en dan merk je wel dat ze meer met elkaar optrekken en dat de mensen om hun heen minder belangrijk zijn
dus het is goed dat hij nou even lekker alleen met jullie is
ik hoop ook voor jou dat hij zijn ritje dierenarts weer snel vergeten is
groetjes  marga

Caroline

Aha!!  ;D

Ik snap hem!!  :P

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marga

hoi caroline
fijn dat je het snapt
zal gerust nog wel eens vaker voorkomen
groetjes marga

Petra en Cheeky

Ha die Marga,

Tja, het is natuurlijk wel even stil nu de andere 2 weg zijn! Fijn dat Lizzy en Locky daar nu aan beginnen te wennen!
En jijzelf?

Groetjes,
Peet

marga

hoi peet
je weet dat als je jongen hebt dat ze op een gegeven moment de deur uitgaan maar 7 maanden wel lang
ik had de eerste dagen dat als ik door de keuken liep
me eigen erop betrapte dat ik tegen een lege kooi liep te teuten
gewoonte
maar voor dat je het weet staan we weer tegen een kooi met jongen te kletsen de tijd gaat toch snel
groetjes marga

~Natas~

Hey Marga,

Volgens mij blijft het altijd moeilijk als je je jongen weg moet doen.
Of ze nou 6 weken of 20 weken zijn, afscheid blijf altijd moeilijk.
Daarom hoef ik geen jongen, ik zal blijven janken als ik ze weg zal moeten doen.
Maar wie weet, heb je straks weer schatten van jongen en gaat het weer van voor af aan beginnen.

Groetjes,

Natas

marga

hoi natas
ja dat weet ik wel zeker dat het weer van voren af aan gaat beginnen
en het zullen zeker allemaal weer schatjes zijn
groetjes marga

disney

Zo, wij zijn weer thuis. Vanmorgen ging het vangen goed. Ik heb hem niet met mijn handen gevangen, maar het bakje in de kooi gezet en hem er met een stukje karton "ingedreven". Hij is er dus min of meer zelf ingegaan, zonder enge dingen. De reis was erg spannend, maar bij de dierenarts kalmeerde hij weer vlug. Vanmiddag opgehaald en dat was weer spannend, maar hij zit nu weer lekker op stok. Hij reageert hetzelfde (of eigenlijk, weer een klein beetje beter) op ons en onze handen, dus wat betreft tam maken geen schade opgelopen.
Nu wachten op de uitslag. Best wel spannend, al heb ik alle vertrouwen in een prima uitslag.

Groetjes Karin

marga

hoi karin
fijn dat alles zo goed is gegaan
ik ben blij dat het steeds beter gaat ik had ook niet anders verwacht
ja ik denk dat de uitslag ook goed zal zijn
maar voor de zekerheid en de gezondheid van je vogels laat je het  toch doen
groetjes marga

disney

Hoi hoi

Vanmorgen hebben we hem gesproeid. Lekker met de plantenspuit, lauw water erin en zuchtjes sproeien. We hadden al eens een bakje water op de bodem van de kooi gezet, maar dat vond ie denk ik niet zo geschikt als bad. Het sproeien vond ie eerst wel eng, maar al snel vond ie het heel erg lekker. Hij ging er helemaal voor zitten met zijn oogjes half dicht.
Hij zag er wat "warrig" uit van al het reizen en vastpakken. Ook bij de dierenarts natuurlijk. Nu ziet er weer superstrak uit. Dus dubbel voordeel, lekker en nuttig :-)
Hij vind ons ook steeds leuker, stapt steeds makkelijker op. Duidelijk steeds meer op zijn gemak! Ik krijg ook elke dag meer zin om hem bij de anderen te zetten. Ik hoop zo dat ze elkaar lief vinden! Nog eventjes geduld en dan kan het :)

Groetjes Karin

marga

hoi karin
ja ik ben ook heel benieuwd hoe dat zal gaan
leuk is dat dat hij het lekker vind zo met de plantenspuit
groetjes marga

marga

24 januari 2006, 11:27:15 #299 Last Edit: 24 januari 2006, 18:55:23 by marga
hoi
zal vanmiddag eens met het foto toestel de voliere induiken