3 mei 2025, 22:36:58

lucky,coco,punky en de rest

Gestart door marga, 11 november 2005, 23:07:30

« vorige - volgende »

marga

hoi allemaal
hier een foto van de voliere
groetjes marga

marga

dit zijn casper en pety
groetjes marga

marga

hoi
dit is joris  toen die bij ons kwam was die nog gekortwiekt
en kon die alleen maar klimmen
nu vliegt hij weer lekker rond en hoort er echt  bij
groetjes marga

Kirsten

Hoi Marga,

Prachtige foto's zeg! en je hebt ook een hele mooie(grote) voliere,. heel mooi.
Heb je het albino valkje al opgehaald?
Leuk ook voor Riny dat ze haar donders hier nog kan volgen, ik geniet daar ook zo van als nieuwe eigenaren dat doen :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marga

hoi
hier nog een foto van lizzie en locky  die komen ook bij riny vandaan  die hebben we van de zomer mee terug genomen
uit limburg vandaan
groetjes marga

gonnie

Hoi Marga

Fijn dat we nu jou dagboek kunnen gaan volgen , ik heb trouwens ook twee catharina`s, een koppel, blauw en groen, heb jij al gekweekt met de catharina`s ?
Je hebt mooie valken zeg , geen wonder er komen er enkele  bij Riny vandaan ;D ;D ;D
Groetjes Gonnie

marga

zo en hier een foto van witje  zoals jessica hem genoemd heefd zaterdag hebben we hem opgehaald het is een heel mooi albino valkje
groetjes marga

marga

hoi gonnie
ja de catharina s hebben deze zomer 3 eitjes gelegd en er zijn 2 uitgekomen
2 kobald blauwe mannetjes heel leuk was dat
groetjes marga

bobbie

Hoi Marga,

Ik zie ineens dat jij ook een  dagboek bent begonnen. Leuk!

Mooie foto's heb je. Prachtige valkjes. En die albino: kwijl kwijl.

Leuk hoor. Ik kom gauw weer neuzen.

groetjes, Nel :)

marga

hoi nel
hier nog een foto van het valkje dat jan gekocht heeft het is die bonte rechts voor dan heb ik als ik het goed heb ze nu alle 12 laten zien  dat is dan de helft van de beestenboel  hier
groetjes marga

gonnie

Hoi Marga

Wat voor meer beestenboelheb je nog dan je hebt me nieuwsgierig gemaakt ?
Zitten de catharina`s binnen bij je of buiten ?
Groetjes Gonnie

marga

hoi gonnie
ik heb een golden retriver kimmy
een  een rode kater poeky
een stel goudfazanten
en een bosfazant
een konijn troepie
een stel kwartels
5 catharina parkieten
en 2 grasparkietjes
en ik heb binnen nog 5 valkjes maar die zoeken nog een goed thuis
de catharina parkieten zitten buiten in de voliere dat gaat prima
groetjes marga

Riny

Hoy marga
Jij hebt geen goudfazanten , maar gele goudfazanten.
En Chinese Dwergkwartels.
Groetjes Riny ;D

marga

hoi riny
bedankt dat je de puntjes op de i hebt gezet :D :D
je heb weer helemaal gelijk
groetjes marga

Riny

14 november 2005, 22:50:35 #29 Last Edit: 15 februari 2006, 13:45:35 by Riny
Hallo allemaal
Graag wil ik jullie het verhaal van mijn Chico vertellen die nu Lucky heet.
Het is mijn allereerste handopfokvalkje wat ik vanaf dag 1 gevoerd heb.
Vast van plan was ik om hem nooit te verkopen tot hier op een gegeven moment mensen die op een naburige camping op vakantie waren fazanten kwamen kopen.
De kinderen waren weg van Chico die iedere dag een paar uurtjes in de voliere op visite was bij de andere valkjes.
Hij moest per slot van rekening leren omgaan met soortgenoten.
Wat ik niet wist was dat de vader en moeder van die kinderen bij mijn Jan stonden om te vragen of Chico ook te koop was.
Nu die durfde daar geen antwoord op te geven.
Toen ik in de gaten kreeg welke kant het op ging heb ik heel hard en diep nagedacht ''wat is het beste voor mijn kleine Chico''
Mijn gevoel zei me ik geef hem nooit meer af,maar mijn verstand zei ,hij krijgt een liefdevol huisje en mensen die nu al van hem houden.
Ook hoefde ik dan niet bang meer te zijn voor inteelt.
Ik besloot om de gok te wagen,maar 2 dagen later kwam die blauwe bus met een caravan er achter bij ons aan.
Ik jankte al voor ze de poort open hadden gemaakt .
Na gezellig koffie te hebben gedronken vertrokken de vakantiegangers met mijn Chico.
Het koppel fazanten die ze ook gekocht hadden vergaten ze nog bijna om mee te nemen.
Na veel gesnotter van mijn kant vertrokken de vakantie-gangers richting het hoge Noorden.
Mijn kleine chico heette vanaf dat moment Lucky.
Het was maar goed dat ze zo ver weg woonde anders was ik nooit van hem los gekomen.
Als ik een mailtje kreeg dat die goed in gewicht aangekomen was jankte ik mijn toetsenbord kletsnat.
En toen ik hoorde dat een tweede valkje wat ze bij mij gekocht hadden was weggevlogen dacht ik"gelukkig Chico is het niet"
En toen ik de allereerste keer hem weer terug zag was ik de helft van de reis zenuwachtig of hij nog wel bij me wilde zitten
Het plekje in de voliere waar hij altijd zat omdat hij toen nog niet kon vliegen blijft Chico's plekje.
En daags voor zijn eerste verjaardag werd mijn kleine Chico vader .en wel een die zelf door handopfok groot gebracht werd ,zijn eigen jonkie's tot in de puntjes heeft verzorgd.
En nu moet ik op houden met schrijven want mijn tranen zitten er weer aan te komen.
Groetjes Riny :-* :-*