10 mei 2025, 12:44:11

Is de parapluplant giftig???

Gestart door Mariska, 9 november 2005, 15:52:00

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi,

Bij de intratuin hier hebben ze de parapluplant altijd in de voliere met valkjes staan.
Nu heb ik er ook 1 meegenomen maar ik wil zeker weten dat het veilig is.
Op de lijst komt hij niet voor.
Niet bij giftig en niet bij veilig!
Graag wil ik jullie advies of ervaringen weten?!

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Paul

Hoi Mariska,

Hij staat ergens in een lijst bij giftige planten.
http://home.hccnet.nl/f.a.verspui/giftigeplanten.htm
Weer ergens anders staat dat je ze katten niet moet geven omdat ze te scherp zijn en op een andere site geven ze het katten in plaats van kattengras.
Het kan ook door mensen gegeten worden las ik ergens door de salade heen  ???
In elk geval had al iemand gezegd op het forum dat de plant in een volliere kon als beplanting :
http://home.hccnet.nl/f.a.verspui/giftigeplanten.htm

Ik denk zelf dat het voor vogels niet giftig is het is een grassoort volgens mij en daar kunnen ze vaak veilig aan knagen.

Groetjes, Paul

Mariska

Hoi Paul,

Maar ik had later ook gelezen dat Karin ze in de vogelkamer heeft staan en dat ze regelmatig gesnoeid worden.

En Bianca gaf aan dat ze in de voliere kunnen?!

Bedankt voor je reactie!!

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca

klopt ik weet dat ze niet giftig zijn.
Nou ja weet, is mischien ook weer een groot woord,maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad
en bij mij staat het hier in de woonkamer.
Ook zeiden ze mij bij het tuincentrum dat eigenlijk alle grassensoorten geen kwaad kunnen.
Zij hadden ook een hele lijst met giftige planten in huis.
bij mij knabbelen ze er wel aan dus als het giftig zou zijn dan had ik het allang gemerkt, en Karin zeker want daar zitten de valkjes er continu in geloof ik ;) ;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Ik heb er 6 in de vogelkamer staan en ik kan je zeggen dat ze bij mij nooit groot zullen groeien  ;D ze worden altijd netjes gesnoeid door de valkjes ( zelfs als ze jongen hebben ) en ze hangen er regelmatig in. Ze zijn wel eens aan vervanging toe bij mij  ;D Niet giftig dus.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Hoi Karin en Bianca,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan hem dus met een gerust hart laten staan ;D ;).
En laten snoeien  ;D.

Groetjes
Mariska