23 mei 2025, 20:48:09

wat moet ik doen

Gestart door Kieko-Sidney, 5 oktober 2005, 11:51:24

« vorige - volgende »

Kieko-Sidney

hey ik ben nieuw hier en ik heb al meteen een paar vragen...
1: ik wil in grasparkeiten en in valkparkieten fokken dan moeten ze toch wel appart?
2:wat voor roedhokje moet ik voor valkparkieten doen?
3:in welke tijd van het jaar gana ze mestal broeden of in welke temperatuur?
4:hoe zie ik dat ze broeds is?
5:als er itjes zijn moet ik het mannetje dan weg halen?

zo:> alvast bedankt voor de reacties die ik hoop ik ga kijgen

p.s. leuke site:>

Lin

Hey kijk eens op deze link. http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,4010.0.html

Het liefste geen andere vogels bij een broedkoppel. Verder kan je zoeken boven naar maten broedhokkken. Het broedseizoen voor buiten is nu wel voorbij. Verder moet je valkje min. 1 1/2 jaar zijn. Als een valkje telkens op een plaats blijft zitten kan ze broeds zijn. Meestal merk je het ook wel aan gedrag niet altijd. Het mannetje kan je er altijd bij houden.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kieko-Sidney

dank je maar ik weet niet precies hoe oud mijn sidney is hoe kan ik dat zien of kan dat helemaal niet;
en ik heb ze meestal buiten de voliere samen met mijn 2 grasparkietjes tweety en syl(vester) en mijn andere valkparkiet kieko geweldig stel trouwens maar is het normaal dat ze eerst gaan stoeien en dan zowat gaan vechten...

z elopen altijd over de grond of zitten op mijn bed
hoe kan ik ze afleren dat ze me bijten niet dat het pijn doet ofzo maar het erriteerd :P hahaha

x janine ;)

Lin

Over tam maken kan je bij de link links tam maken kijken. Kan je ook het bijten misschien afleren. Kijk links op de mutatie pagina hoe je valkje eruit ziet. Of kijk bij het onderwerp mutaties naar vragen over je valkje. Wat voor mutatie heb je? Hoelang heb je ze al?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kieko-Sidney

ik heb een wildkleur en ik heb nog een andere een vrouwtje en daar is de kuif heel lang van groter dan die van het mannetje

saskia_w

je moet de man er wel bij houden valkjes broeden samen

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Paul

Hoi,

Als je een broedblok aan de kooi hangt gaat het mannetje eerst de boel verkennen en lokt dan het popje erheen.
Daarna gaan ze paren en in 1 a 2 weken kunnen er dan eitjes gelegd worden.
Binnen kan je het hele jaar door kweken maar buiten in de winter moet je dat bijvoorbeeld niet doen.
Gewoon bij kamertemperatuur is prima alleen zorgen dat de luchtvochtigheid in huis niet te laag is anders drogen de eitjes uit.
Ik gebruik zelf liggende blokken van 25x35cm en 25 cm hoog en het gat moet 7 cm zijn.
Er staat ook ergens een tekening hoe je er zelf een kan maken.
ALs de valkjes een nest hebben dan zorgen dat de grasparkieten er niet bij kunnen dus die appart houden anders loop je de kans dat die het nest verstoren of de jongen dood pikken.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Janine
Ook moet je het mannetje er steeds bij laten blijven.
Bij valkparkieten broeden en voeren de man en de pop samen.
Groetjes Riny :D :D :D