19 juli 2025, 09:29:28

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

Hallo.

Zo weer even wat van hier. Ik heb nu een valk op eitjes zitten  ;D. Deze week even kijken of ze bevrucht zijn. En anders volgende keer beter  :). Ook heb ik weer een paar foto`s voor jullie.

De fontein.

Dit is onze fontein, het water word steeds rondgepompt en gefilterd. Maar ik moet wel om de dag de filter schoonmaken. Maar dat vind ik niet erg hoor dat is zo gedaan. Niets is teveel voor mijn schatjes  8). En ze maken er ook dankbaar gebruik van met dit warme weer.

Controle.

Hier word even een broedblok geinspecteerd  ::). En ik maar hopen dat het broedblok goedgekeurd is. Maar dat moet ik maar afwachten. Ik laat ze maar lekker hun gang gaan. Het is heerlijk om te zien hoe druk ze met dit soort dingen kunnen zijn.

Mijn scheetje.

Toch ook weer een foto van mijn scheetje. Ik weet niet hoe het komt maar vanaf dat ik haar kreeg heb ik wat met haar. Ik vind al mijn valkjes heel erg lief, maar zij is speciaal. Ze is zo ontzettend lief, als ik naar de voillere kom begroet ze me altijd even. Ze gaat dan even tegen het gaas zitten en kijkt me zo lief aan. En dan gaat dat kopje scheef, ik smelt dan gewoon  ::).

Onze prachtrosella.

Dit is dan de jager in het hok. Hij jaagt op de kakariki`s. Nu niet meer want Tika is dood  :'(. En deze week zagen Daan en ik dat de rosella de kakariki`s zat te voeren. Wat ik daar nu weer mee aanmoet  :censuur.

Halsband.

Dit is de moordenaar van mijn lieve Tika. En dat zit er nu zo onschuldig bij, ik weet van niks hoor. Maar ondertussen. het is nogwel een vrouwtje  :o. Daar verwacht je zoiets toch niet van. Maar ik hoop nog een nestje van de kakariki`s te krijgen dit jaar. En dan moet ik maatregelen treffen.

Zo dit was het weer van deze kant. Ik hou de camera in de aanslag om jullie op de hoogte te houden.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Marianne

Hoi Cobie,

Weer genoten van je foto's.
Veel succes met je nestjes en hopelijk gaat het de volgende keer goed mat de kakariki's.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

• SH0RTY •

Pfff ik lees nu pas dat Tika er niet meer is!
WAT VERDRIETIG! :'(

Hopelijk gaat het de volgende keer goed.. :-*

En als ik lees over je scheetje die met haar kopje scheef gaat, dan smelt ik zelf bijna ook! Zie het helemaal voor me!

Liefs,
Roxanne

Cobie

Hallo Allemaal.

Zo hier weer wat uit Amersfoort van Cobie en haar valkjes  :D :D. Zoals jullie weten heb ik 9 valkjes binnen, nu nog 7. Ik heb er twee naar buiten gedaan. Funky en Daco.

Funky en Daco.

Funky op de stok en Daco in het gaas. Dit heb ik gedaan omdat Funky binnen constant de voerbakjes leegkieperde  :-\.
En Daco is verslingert aan haar. Ze hebben het reuze naar hun zin buiten  :).

Hmmm hoe kom ik aan de overkant.

Ik ben blij dat het goed gaat buiten met ze. En zoals het er nu voorstaat gaan er nog twee popjes naar buiten. Baby een lutino en Cobra een geparelde. Het is nog niet zeker hoor.

Mijn volgende nieuwtje is   :o :o :o :o :o :o :o :o.
Er is een kakariki geboren  ;D ;D ;D ;D ;D.

10 juni geboren.

Even op mijn hand.

Is het geen poeppie. Ik had niet gedacht dat het nog zou gebeuren. Dus ben ik dolgelukkig  :D. Als alles goed blijft gaan komt dit jong naar binnen. We moeten maar weer afwachten.

En nog meer nieuws  ;D ;D ;D ;D ;D.
Er zit een valk op eitjes   ;) ;) ;) ;) ;).

Pa op de eitjes.

De stumpert schrok zo dat er een eitje wegrolde. Hij heeft het gelijk weer onder zijn verenpak geschoven. Ik weet alleen niet of ze bevrucht zijn. Dat moet ik van de week ff bekijken.

Mama valk op het huisje.

Ik weet zeker dat het de moeder is, ze zitten ook vaak samen te broeden. En ze hebben al eerder een nestje gehad. Maar door de halsband is dit mislukt. En die is er niet meer, die heeft een nieuw thuis.

En tot slot een foto van de jonge kakariki.

Bijna 1 week oud.

De vogel is al ietsje gegroeit. De ouders doen het fantastisch. Ik ben dus weer erg in mijn nopjes met al mijn vogeltjes. Met het warme weer heb ik ze lekker gesproeit, heerlijk vonden ze dat. Ik hou jullie op de hoogte.

[/glow]

Valerie

Wat een prachtige prachtrosella!!!!!! WOAW!!! HEBBEEEEEE  ;D
Is dat een mannetje? Ik dacht dat rosella mannetjes niet voerden.
Gefeliciteerd met je kakarikijong! Lief hoor!!!

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Wat leuk toch een Kakarikijong  :D en misschien straks nog kleine valkjes  :D. Ik hoop van harte dat de eitjes bevrucht zijn.
Het zou toch heel leuk zijn om weer jonkies te hebben  :).
Geniet er van en ook van het zonnetje.

Liefs Olga en Hans.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Hoe zit dat nou? Krijg een notificatie dat jij een stukje geplaatst hebt in jouw dagboek op de 26ste om 17.50uur en de laatste die gereageerd hebt ben ik geweest op 17 juni.

Maar hoest met je Kakariki jonkie en hebben jullie ook al valkenjonkies  ??? of toch niet.

Groetjes Olga.

Yoeri    17-05-1993

Cobie

Hoi Olga, werk straks alles bij. Ik kon niet uploaden. Dus niog ff geduld.

Groetjes Cobie.

[/glow]

Caroline

???

AL twee dagen geduld, maar nog steeds niks.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Ons wachten wordt straks zeker dubbel beloond  ;D.
Of wil het uploaden nog niet lukken, dat zou voor mij helemaal abacadabra zijn  ::)
Gaat het wel goed bij jullie en met je kakariki jonkie, of zitten jullie nu lekker buiten te genieten.

Tot gauw horens, groetjes Olga.

Yoeri    17-05-1993

Cobie

Hallo.

Oh wat erg, het gaat goed hier ook met de jonkies. maar ik kan nog steeds niet uploaden. Krijg dan de melding kan de pagina niet vinden. En de jonkies zijn alweer gegroeid. Ik ga kijken wie mij kan helpen. Al worden de foto`s maar geplaatst. Stukje schrijf ik zelf wel. Nog ff dames.

Groetjes Cobie.

[/glow]

Cobie

het is het proberen waard. hoe bereik ik je

Cobie.

[/glow]

Caroline

Och jeetje, ook niet gelukt dames??

Wel raar hoor Cobie dat je uploaden niet lukt.

Hopelijk doet ie het snel weer.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

1 juli 2006, 16:24:48 #823 Last Edit: 1 juli 2006, 16:47:02 by Cobie
Hoy Cobie
Zoals je ziet is het gelukt.
Zou het ook kunnen komen omdat ik je foto's een naam gegeven heb?
Groetjes Riny :D

Riny je bent een schat  :-* :-* :-*.

Op deze foto zit de kleine kakariki op mijn hand.

En nog een keer.

Mama valk met jonkies.

Mama valk met linksonderin een jonkie.

Mama met de kids.

En weer mama met de kids.

En een blik in mijn voillere.

Helaas is er 1 jonkie dood van de valkjes. ik heb nu nog een geel en wit donsje van de valkjes. En dat gaat prima. Ze worden goed gevoerd. Ook de kakariki gaat goed. Nu ik weet dat ik mijn fotos een naam moet geven zal het wel weer lukken. Anders haal ik Riny er weer bij  ;D ;D ;D ;D.
Nu moet ik nieuwe foto`s maken. De vogels groeien zo hard.
Riny bedankt ik ga aan de slag.

Cobie

Oh Riny je bent geweldig.

Ik heb ze nooit een naam gegeven maar ga het is proberen. Maar de foto`s staan. Bedankt.

Groetjes Cobie.

[/glow]