19 juli 2025, 19:11:44

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Wat groeid Tika hard en dan al die groene veertjes  :D en zien wij ook wat blauw op de vleugeltjes  ???
En dan heeft zij/hij ook nog zo'n mooie naam gekregen  ;).
Wanneer denk je dat ze jullie binnen gezelschap komt houden.
Ook wij zijn dol op leuke kiekjes  ;D.

Groetjes van Hans en mij.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Cobie

Hoi Rox en Olga.

Wat een lekkertje is het hè. En er zit idd ook blauw in de vleugels. Het voeren door de ouders gaat nog steeds goed. Dus laat ik Tika nog even bij de ouders. Maar ik haal Tika wel iedere dag even naar binnen en meerdere keren per dag zit ik in het hok. Ik maak dan wel geen superfoto`s, maar deze week komen er wel weer wat hoor.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Cobie

Hallo allemaal.

Ik heb niet zulk leuk nieuws. Mijn kleine Tika is dood  :'(.  Ik wilde Tika net even voor een uurtje naar binnen halen. Dan kon Tika vast wennen. Maar het was te laat. Ik heb nog een rosella zitten (man) en die was erg jaloers. Zijn partner was ook vergiftigd. En een halsband die binnen zat had ik naar buiten gedaan. En die twee loeders speelden onder èèn hoedje. De rosella jaagt de boel op en de halsband had vrij spel. Die is het broedblok binnen gegaan en heeft Tika doodgepikt. Ik heb gisteren nog getwijfeld om Tika naar binnen te halen, maar ze werd nog goed door de ouders gevoerd dus vond ik dat ik dat niet kon maken. Niet naar binnen om bij te voeren voor mijn eigen plezier. Had ik het maar gedaan. Maar de vader zat voor het broedblok dus ik dacht het gaat wel goed. Niet dus  >:( >:( >:( >:(. Daan gaat maandag bellen met zijn werk en die twee etters gaan eruit. Het liefst zou ik ze zo de nek omdraaien. Maar dat kan ik toch niet hoor. Ik gun ze verder het allerbeste maar niet meer hier. Vandaar dat de valkjes misschien ook niet broeds zijn. IK hoop dat ik nog een nestje krijg dit jaar. Maar dat moet ik maar afwachten. Jullie horen nog van mij.

Groetjes van een verdrietige Cobie.

[/glow]

moonwitch (diana)

Oh Cobie

Wat erg zeg, je was zo groots met Tika.
Kan me heel goed voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt, en dat je die andere 2 het liefst hun nek om draai.
Hopelijk kun je die 2 snel kwijt en keerd de rust terug in je voliere.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Potverdikkie dit is echt om te  :'( en Tika was zo'n lievertje.
Wat moet jij je nu rot voelen.
Die 2 etterbakkies gaan er dus uit, hoop dat je gauw een ander adres voor ze vind. Ik hoop voor jullie dat de rust dan terug keert en dat er nog een nestje komt dit jaar.
Veel sterkte.

Groetjes van Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Hoe gaat het nu bij jullie en met de vogels  ???, ik hoop dat je gauw weer wat beter nieuws aan ons allen te melden hebt.
Zoals nu moest ik even zoeken waar jij gebleven was in het dagboekenlijstje.
Hoop gauw weer wat van je te horen.

Groetjes Olga.

Yoeri    17-05-1993

Cobie

Hoi Olga.

Met de vogels gaat alles goed hoor. Ik heb vandaag de fontein weer in orde gemaakt, dus ze kunnen badderen  ;D. En de valkjes zijn de nestkastjes grondig aan het inspecteren. Die twee kwalletjes zijn er nog steeds. Maar ze zijn vrij rustig nu. Dus hopenlijk was dit een èènmalige actie.

Veel liefs van Cobie.

[/glow]

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Fijn dat het met je valkjes goed gaat  :D en het is een goed teken dat ze de nestkastjes eerst goed willen inspecteren, als het wat wordt moeten ze zich daar toch thuis voelen.
Hoop dat je straks toch nog weer een kleintje in je handen kan houden.
Heerlijk he, het mooie weer komt eraan, dan kunnen jullie lekker buiten zitten en genieten van de badderende valkjes  ;D.

Groetjes Olga.

Yoeri    17-05-1993

*Esther*

Hoi Cobie
Fijn om te lezen dat alles weer rustig is in de voliere.
Kun je de 2 boosdoeners niet aan de andere kant van de voliere doen? Je hebt zo'n mooie grote voliere!!
Sterkte met wachten op de uitslag, het zullen weer spannende dagen zijn!
gr Esther

Valerie

Hoi Cobie,

Wat erg van Tika! Ik heb mijn rosella in een aparte kooi zitten. Die zou anders ook aanvallen. Vervelend is dat eh. :-\

Mandy

Hé wat naar zeg. :(
Maar het is wel bekend van rosella's.
Die worden net als grasjes tijdens de kweek erg agressief.
Het beste is om ze dan apart te zetten. Ik hoop dat je er iemand voor vindt die dat wel kan doen.
En hopelijk keert dan de rust terug en heb je over een poosje valkenjongen. :)
Alles goed met de wildkleur man en lutino pop?
Heb je misschien nog foto's? 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

aad

hoi Coby

Zo weer even bijgelezen hier ...  ;)
En je hebt nu ook al kwallen  in je voilere?  (geintjeeeeeeeeeeeeee)
Groetjes uit een zonnig Roeloarendsveen ( bij Avifauna  ;) ;)

Aad

Cobie

Hallo lezertjes.

De valkjes vinden de fontein maar erg vreemd. Ze zitten echt te kijken van wat is dit nou weer  :o. Maar mijn geduld werd beloond, er is er altijd wel èèn die durft. Ik naar binnen rennen voor mijn fototoestel en helaas te laat  :(. Dus voortaan gaat de camera gelijk mee. Met dit mooie weer ben ik toch veel achter. Ik heb er idd aan gedacht om de halsband en rosella naar de andere kant van de voillere te verhuizen. Maar dan hebben de valkjes minder ruimte en die zitten aan dat gedeelte lekker in de schaduw. De rosella heeft nog nooit gejaagd in het hok, maar hij had ook een partner. Misschien is dat een optie een vrouwtje erbij. Maar die halsband heeft het gedaan, dat is de moordenaar  >:(. Als ik het hok inkom is ze gauw weg, anders mep ik naar haar. Maar we zijn druk bezig om die te herplaatsen. Dus als jullie iemand weten.
En ja Aad het zijn heuse kwallen. Ik maar denken dat het wel met valkjes zou gaan  ;D ;D ;D. Ze blijven ook niet lang genoeg onder water  :censuur. En ik ga deze week weer aan de slag met foto`s, van mijn mooie valkjes en die twee .....
Groetjes uit een donker Amersfoort.

Cobie.

[/glow]

Bianca

Hoi Gerda,

Ik lees even snel je verhaal over de fontein, maar wordt dat water gefilterd of meteen afgevoerd, of wordt het steeds rond gepompt?

Ik heb namelijk vorig jaar veel zieke vogels gehad door mijn waterornament, waar ze ook van genoten door erin te badderen.
Maar zelfs door het water wekelijks te verschonen was het nog niet schoon genoeg.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.