20 juli 2025, 00:04:14

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Olga en Hans

Hallo Cobie,

Hoe gaat het met jouw valkjes  ??? en de eitjes weet je al of ze bevrucht zijn  ??? Ik zal ook voor jou duimen, het zou toch harstikke leuk zijn om een paar donsjes weer te hebben  :D.

Liefs van Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Cobie

Hallo lieve valkenvrienden.

Helaas waren de eitjes niet bevrucht  :(. Dus heb ik ze weg gehaald. Maar het broedseizoen moet nog beginnen. En als het dit jaar niet lukt hebben we volgend seizoen weer een nieuwe kans. Wel is er een kakariki geboren  :). Het is hun eerste jong dus hoop ik dat alles goed gaat. Nu nog veel mooi weer dat ik lekker buiten kan zitten. Wij wonen op een hoek dus dat is vaak veel wind. Met de valkjes gaat gelukkig alles goed. Ik zal deze week als het jong nog leeft weer foto`s plaatsen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Kolkkie

Hey Cobie,

Jammer dat de eitjes niet bevrucht waren, maar de volgende keer zal het vast en zeker beter gaan.
Wel gaaf dat er een kakariki is geboren. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Olga en Hans

Hoi Cobie en je valkjes,

Het is inderdaad jammer dat de eitjes niet bevrucht waren  :(, maar er is toch wel een jonkie van de kakariki  :).
Zijn dat ook jouw vogels of zijn die meer van Daan of toch van jullie allebei  ;). Ben ook heel benieuwd naar een foto, want ik weet niet meer hoe ze er uit zien  ;D.

Zitten jullie ook zo op meer zon te wachten en wat warmer weer  ::), ik denk dat we nog even geduld moeten hebben want volgende week wordt het weer kouder, brrrrrrrrrrrrr.

Liefs van Hans en mij.

Yoeri    17-05-1993

~Natas~

Hoi Cobie,

Jammer dat de eitjes niet bevrucht waren.
Maar je hebt nog een seizoen te gaan, dus wie weet wat hier nog allemaal uit komt.
En mag ik vragen wat voor soort vogel een kakariki is  ???

Groetjes,

Natas

Cobie

Hoi Olga en Natas.

Ik heb ff gauw een foto van een kakariki opgezocht. En zoals jullie zien kan dat ook makkelijk met valkjes. Ze maken een heel apart geluid net geitjes  ;D.

Dit is een kakariki.

Ik heb al foto`s gemaakt van de kleine en hoop dat ik ze maandag kan plaatsen. Deze kakariki`s waren nog van Daan hoor Olga. Maar nu van mij  ;D ;D ;D ;D ;D.
Niks aan hoor dat het kouder word ik wil zon  8).
Ik hou jullie op de hoogte en groetjes aan Hans.

Dikke kus van Cobie.

[/glow]

~Natas~

Hoi Cobie,

Dank je wel voor het plaatsen van de foto.
Nu weet ik tenminste wat een kakariki voor een soort vogel is.
Ik zeker een mooie vogel  :-*

Groetjes,

Natas

marilyn

hoikes cobie

ik heb vroeger ook nog kakariki's gehad en ik moest altijd lachen met hun geluid ze mekkeren echt gelijk geitjes hé :P
maar dat koppeltje dat ik had daar heb ik nooit mee kunnen kweken  :-\ waarom dat weet ik niet . ik vind het ook wel mooie vogels

groetjes marilyn

Olga en Hans

Hallo Cobie,

Leuke foto van je kakariki, nou weet ik het ook hoe hij/zij er uit ziet  :D.
Heb jij ze stiekem van Daan ingepikt  :o en zit hij nu met een   ;D naar jou te kijken.
Ik zal duimen dat het goed gaat met dit jonkie en ben ook, een klein beetje maar, nieuwsgierig naar dit jonkie  :D.
Veel succes.

Liefs van Olga en natuurlijk ook van Hans.

Yoeri    17-05-1993

Cobie

Hoi hoi allemaal.

Hier dan de foto`s van de jonge kakariki.

Tussen de eieren.

En ik heb er nog 1 voor jullie.

Kakariki op mijn hand.

Wat een schatje is het hè. Ik denk dat dit de enige blijft. Er komt niets meer uit de eitjes denk ik. Maar ik ben met deze al zeer tevreden. mijn eerste jong van dit jaar. De ouders voeren het jong goed. Dus hoop ik dat het goed blijft gaan.
Tuurlijk ook nog wat foto`s van mijn voilere.

Oh wat heerlijk rustig.

Hier is het wat drukker.

Zoek ons maar.

Het gaat dus prima hier. De valkjes zijn druk om alle broedhokken aan een inspectie te onderwerpen. Dan komt hier en dan weer daar een valkenkopje naar buiten. Dus wie weet.
Binnen gaat het ook goed. Zoals jullie weten heeft Beetle een vriendinnetje twinkel. En er moest dus gewipwapt worden. Ik denk oh jee, als dat wat word kan ik geen jong wegdoen ::).
Valt Beetle ervanaf  ;D ;D ;D. En hij wilde gelijk niet meer  8).
Twinkel heeft de hele avond niet meer naar Beetle gekeken  :censuur. Gelukkig mankeert Beetle niets. Ja aangetast in zijn mannelijkheid  ;). Maar hij blijft toch mijn schatje.

Links zit Twinkel en rechts is Beetle.

Ik hou jullie op de hoogte.

[/glow]

Olga en Hans

Hoi Cobie,

Wat een schatje, die kleine kakariki  :D, ik hoop dat hij/zij net zo mooi en groot wordt als zijn/haar papa en mama.

Het gaat goed he met je valkjes  ;), wie weet krijg je van hun ook een paar jonkies.
En jonkies van Beetle en Twinkel, dat zou leuk zijn   :D toch, als je die dan niet weg wil doen, kan je ze toch ook buiten in de voliere laten  ;D ;D.

Liefs van Hans en Olga.

Yoeri    17-05-1993

Kolkkie

Hey Cobie,

Wat een gaaf pluisje is het.
Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van de groei van het jong.

En Beetletje mag je van mij wel even naar mij sturen voor een wipcursus ;D ;).
Eraf vallen haha.
Volgende keer beter ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marilyn

hoikes cobie

oooooooooo wat een schatje  :D  :D  :D je eerste jonkie van het jaar en al is het dan geen valkje die komen ook nog wel wacht maar  ;)

groetjes marilyn

Cobie

Hallo iedereen.

Zo hier ben ik weer hoor. Het gaat prima met de jonge kakariki  :D.

Jong in het broedblok.

Ik heb de rest van de eitjes weggehaald die waren niet bevrucht. Maar ik heb toch een jong. En omdat ik het zo zielig vind dat het enigst kind is mag hij blijven  ;D ;D ;D. Dus als het jong wat verder is komt het naar binnen. Zonder zeuren zei Daan ja is goed  ::).

Kakariki op mijn hand.

Het is wel een schatje hoor. Hij piept al tegen me. Maar ik vind alle jonge dieren leuk. Gelukkig kan Daan daar goed de hand in houden bij mij. Maar het karakter van een kakariki is ook heel anders dan van een valkparkiet. Een kakariki krijst niet maar maakt het geluid van een geitje. Een nadeel is wel dat ze altijd in het eten graven  :o. Maar daar zijn handige voerbakjes voor met iets van ijzer eroverheen.

Oh wat ben ik mooi.

Nu ben ik op zoek naar een leuke naam voor het jong. Denken jullie met me mee? Ik wil een leuke aparte naam  :-[. verder doe ik niet moeilijk hoor. Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk.

[/glow]

Olga en Hans

Ooohhh Cobie,

Wat een scheetje en wat is hij/zij al gegroeid  :D. En dan die Daan, hij is toch ook een ongelofelijke schattebout  ;).
Moeilijk he om een leuke naam te verzinnen, er zijn er zoveel, maar zelf vind ik Quyonne voor een popje erg leuk en voor een mannetje zou ik het zo gauw niet weten.
Maar ik denk dat er straks bij jullie wel een leuke naam te binnen schiet en dan horen wij wel hoe die kleine lievert gaat heten  ;D.

Liefs van Hans en mij.

Yoeri    17-05-1993