30 juli 2025, 07:01:03

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

Hoi Trudie.

Ja het is erg snel gegaan, zaterdag opgehaald en maandag dood. Het is wel fijn dat jullie zo meeleven.
En wat heerlijk dat het nu klikt tussen Speedy en Punky. De leeftijd is zeer zeker goed nu. Hang je nu een broedhokje op?
Wat een heerlijk idee dat ik misschien wel oma word  :P  :P  :P. Ik ga zeer zeker je verhaal lezen.
En hou me op de hoogte hoor van het liefdesleven van Punky en Speedy.

Groetjes van Cobie.

Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Sanna

Jeetje Cobie  :-[! Wat erg van je nieuwe valkje. Dat is de ellende met prooidieren hè?  :-/ Ze laten pas merken dat er wat met ze aan de hand is als het eigenlijk al bijna te laat is. Ja, en vooral ook omdat hij zondag zelf nog at. Dan denk je ook dat hij het nog wel redt. Nou, sterkte ermee en geniet maar in ieder geval van die ander twee (en van al je andere schatjes natuurlijk); die hummeltjes kunnen er tenslotte ook niets aan doen.

Groetjes en een knuf,
Sanna & Pepper

Cobie

Hoi Sanna.

Ja dat is waar hieruit blijkt maar weer dat valkjes bikkelhard zijn. Ik heb niet gemerkt dat hij pijn had, volgens de dierenarts had hij behoorlijk pijn  :'(.
Toch ga je dan soms twijfelen van had ik maar dit of had ik maar dat. Maar dat is achteraf gepraat. Met de twee andere valkjes gaat het al wat beter gelukkig  :).
En de rest van mijn valkjes helpt mij goed over mijn verdriet heen. Ach de pijn moet slijten denk ik.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Kolkkie

Hoi Cobie,

Hoe is het nu met je kleintjes?
Ik vind ze echt schatttig :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Cobie

HOi Mariska.

Het gaat gelukkig al beter met de valkjes. Er is er 1 naar buiten gegaan, die gaat heel goed. En de ander zit nog binnen, maar begint nu zijn pootjes aardig te gebruiken.
Ze zijn inderdaad schattig hoor de valkjes  :P.
Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Kolkkie

Hoi Cobie,

Wat fijn dat het zo goed gaat zeg. Dat er al 1 naar buiten is, dat is snel, of ligt dat aan mij?
Na alles wat er aan de hand was met ze.

Geniet maar lekker van ze.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natanella

Hoi Cobie,

Op de een of andere manier is mij het verdrietige verhaal over het verlies van 1 van je valkjes mij ontgaan.
Dus wil ik je alsnog zeggen dat het me erg voor je spijt dat het zo is afgelopen!
Wel fijn om te lezen dat het met de andere 2 wel weer goed gaat, een kleine pleister op de wonde, zogezegd!
Ja het houden van dieren is niet altijd zonder zorgen en alleen maar leuk :(
Maar gelukkig wegen alle mooie momenten er ruimschoots tegenop!
Sterkte en veel succes met je andere valkjes!

Cobie

Hoi Mariska.

De valkjes kwamen niet uit het zelfde nest, zodoende dat er 1 naar buiten is.
Het valkje wat overleden is en degene die ik nu nog heb komen wel uit hetzelfde nest.
Ik blijf genieten hoor van mijn valkjes.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi Natanella.

Je kunt ook niet alles bijhouden hoor, dat begrijp ik best.
Er zit nog wel wat verdriet maar het gevoel van onmacht is gelukkig weg  :-/.
Inderdaad is het houden van dieren soms een pijnlijke zaak.
Maar als ik na de rest van mijn valkjes kijk slepen zij mij er doorheen, zoals altijd  :P  :P.
Ik ben blij dat het ergste verdriet nu over is, ik kan nu aan het valkje denken zonder gelijk te huilen. Ik ben blij dat de andere valkjes het goed doen  :P/.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hallo Allemaal.

Sorry dat het weer even heeft geduurt voor ik wat kon schrijven in mijn dagboek. Ik heb niet lekker in mijn vel gezeten de laatste dagen. Vele uren weer met Beetle gepraat, daar kan geen psychiater tegenop hoor  :P.
Ik heb een behoorlijke dip gehad maar ik ben weer helemaal terug  :D :D :D :D :D.

De valk met het gepikte kopje gaat heel goed vooruit. Het is alleen nog wat kaal maar niet meer kapot gelukkig. DIt valkje heeft de naam Nijntje gekregen. Dit komt door de jongste dochter van mijn broer. Ik vind konijnen leuker hoor vertelde ze mij. Ik zeg nou dan krijgt het valkje de naam Nijntje.
Bedankt Desireè ook namens Nijntje.

Het valkje met het kalkgebrek heeft de mooie naam Cyclo gekregen. Dit is een afkorting van Cycloon  :P.
Cyclo is net zo snel en krachtig als een Cycloon. Ongelooflijk hoe hard die vooruit gaat zeg  :o :o :o :o. Cyclo kon niet op zijn pootjes staan toen ik hem kreeg. Nu gaat dat prima en met lopen waggelt hij iets. Vliegen doet Cyclo ook al kleine stukjes. Geweldig om te zien dat  hij zo snel  vooruit gaat. En dan te bedenken dat hij heel veel pijn heeft gehad  :'( :'(.
Van dokter Feld mocht er nu 1 stokje in de kooi, daar zit Cyclo soms op. Maar hij zit liever op zijn stok op het dienblad.
Ik voer hem nog 2 x per dag bij in verband met zijn medicynen. Verder eet hij al zelf zaad.
Ik ben trots op mijn kleine sterke Cyclo  ;D.

Ik zal er zorg voor dragen dat er nu heel snel foto`s van mijn nieuwe valkjes binnen en buiten in mijn dagboek komen te staan. Dus Lique er komt weer werk voor je aan  :P :P.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.

[/glow]

Sanna

Hoi Cobie!

Wat fijn te horen dat het nu beter met je kleintjes gaat. Ongelooflijk hè, hoe snel een vogel er altijd weer bovenop is? Leuk naam trouwens, Cyclo. Laat-ie die naam maar lekker eer aan doen ;). En gelukkig heb je Beetle altijd om lekker tegenaan te kletsen. Ik had dat altijd met mijn eerste grasparkietje, die begreep mij als geen ander :P. Succes met je beestenboel!

Groetjes,

Cobie

Hoi Kaily.

Ja ik ben erg blij dat het nu goed met mijn valkjes gaat. Je ziet ze met de dag opknappen gelukkig  :P.
En inderdaad doet Cyclo zijn naam nu al eer aan, het gaat erg goed.
Beetle blijft mijn steun en toeverlaat, door hem kom ik door moeilijke tijden heen. Fijn dat jij die ervaring ook hebt gehad met je grasparkiet.
En hier gaat het verder wel lukken hoor.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

25 september 2003, 01:25:03 #522 Last Edit: 25 september 2003, 02:03:37 by Angelique
Hallo Allemaal.

Nou hier dan eindelijk de foto`s van nijntje en Cyclo.
Het heeft even geduurt maar jullie geduld word beloont  :P :P.
Foto`s van mijn nieuwe valkjes in de buitenvoliere moet ik nog maken  :o.  Maar die komen ook hoor.

Dit is dus Cyclo. Die is gelukkig al bijna helemaal in orde. Zijn pootjes doen bijna niet meer zeer  :P.  Hij doet zijn naam echt eer aan hoor, hij is supersnel  :P.

En dit is nijntje, mijn valkjeskonijntje  :P :P.
Zijn kopje is genezen alleen nog een kaal plekje  :-[.
Misschien had ik hem Pater moeten noemen  :D :D :D :D.
Het is ook een lekker ding hoor.

En hier zijn mijn nieuwe poeppies samen.
Ze zitten op een dienblad waar Daan een poot onder gezet heeft. En een stok waar ze lekker op kunnen zitten.
Zijn ze niet schattig  ::) ::) ::) ::) ::) ::).

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Marianne

Hoi Cobie,

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.
Leuke namen hebben ze, Nijntje en Cyclo.
Alleen jammer dat ik geen foto's zie maar die hou ik dan maar tegoed.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Cobie

Hoi Marianne.

Lique plaatst voor mij de foto`s. Ik moet dus ook afwachten.

Cobie.

[/glow]