25 juli 2025, 12:59:37

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Barbara

Tjemig wat is die Kismo schattig zeg! Gaat zeker erg op mijn Croky lijken! Weet je toevallig al of het een pop of mannetje is? Misschien doordat je weet wat de ouders zijn en hoe het vererven van parels gaat? Mijn Croky lijkt namelijk een man te zijn terwijl ik hem als pop heb gekocht en als de jouwe toevallig zeker een man is, voegt dat wat toe aan mijn overtuiging. Als je geen idee hebt, 'reken' ik wel even uit voor je of je misschien met zekerheid kan zeggen wat het is. Je weet wat de ouders voor mutaties zijn toch?

Cobie

Hoi Barbara.

Ja Kismo is zeker een schatje om te zien. Leuk dat hij op een valkje van jou lijkt ;D. Ik heb nog geen idee wat Kismo is, pop of man.
Nou en van die vererving heb ik al helemaal geen verstand :-/.
Maar ik wil wel helpen om te kijken of jij het uit kan rekenen.
Kismo zijn moeder is een wildkleur, en zijn vader een geparelde. Als jij het uitrekent probeer ik het met naald en draad. Kijken of we gelijk uitkomen. Ik ben benieuwd :).

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Barbara

Hoi Cobie,
Kizmo moet een pop zijn! De mannetjes zouden namelijk wildkleur moeten zijn met 1 gen voor gepareld maar dat zie je dan niet. Bij de popjes zie je wel parels als ze 1 gen met parels hebben.

ik hoop dat je de naald en draad methode al hebt geprobeerd, want nu je weet wat ik heb berekend, zou je de naald onbewust kunnen sturen natuurlijk..... Ik heb namelijk toen ik er van hoorde uitgeprobeerd of je de naald kunt sturen (gewoon boven een tafel) zonder iets zichtbaars te doen en door alleen te denken en dat lukte! Maar ik kan het natuurlijk wel met mijn Croky doen, want daaraan twijfel ik. Hoe wa shet ook alweeer; pop = draaien en man == rechtuit toch? Ik ga het zo doen, dan wee tik toch niet hoe ik hem moet sturen, wel slim eigenlijk!

Groetjes,

Barbara

Kolkkie

Hoi Barbara,

Draaien = pop
Heen en weer = man

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Kan jij nu al zien of weten dan , wat mijn Angel is?
Een witmaskertje.
Foto's en verhalen staan bij Speedy.

Bedankt.

Groetjes,
Trudie

Barbara

Nou, mijn deugnieten hebben besloten dat een naald aan een draadje bovenje hoofd very scary is.... softies! Maar Croky zit weer volop te fluiten en te roffelen op de lamp met zijn snavel, dus het zal toch echt wel een mannetje zijn.... snik, gaat ie zn parles verliezen.... maar wel leuk zo'n macho valkje! Dimi is ook een man denk ik, maar vrij stilletjes. De naald leek ook niet te weten wat ie moste gan doen, draaien of niet en aangezien Dimi telkens te vroeg weg vloog...

Barbara

Hoi Trudie,

weet je wat de ouders zijn? Misschien komt het zo uit dat het zeker is.

Barbara

Speedy

Ja ook witkoppen, gewoon de man donker en de pop wat lichter, bruiniger....zoals op de mutatie poster.
Heb je hier genoeg aan?
Ik denk zelf een pop, maar er zijn al 2 reacties van hier, die zeggen een man.

Groetjes,
Trudie

Barbara

Hoi Trudie,

als beide ouders zichtbaar witkop zijn, moeten alle jonkies ook witkop worden, dus dan kan je helaas niet vaststellen of het een man of pop is. Ik begrijp dat de pop cinnamon is? Dat zou betekenen dat de mannelijke jonkies een gen voor cinnamon hebben van hun moeder maar dat zie je niet aan de kleur, dus ook dat maakt niet uit.

Groetjes,

Barbara

Speedy

1 juli 2003, 18:15:14 #219 Last Edit: 1 juli 2003, 18:19:03 by Speedy
Ok bedakt, dan wacht ik gewoon af.....mijn eerste indruk toen hij uit het blok kwam was, man....omdat hij de kleur van zijn pa had.
Dit blijkt dus niks uit te maken, dus nu denk ik gewoon al een tijd een pop.

Als je bij mijn verhaal kijkt, zie je de andere 2 uit hetzelfde blok er ook bij zitten, die zijn allebei van Frans.
Hij heeft er een lichte kleur bij zitten.

Sorrie Cobie, dat ik dat hier doe....haal het anders wel weg hoor.....

Groetjes,
Trudie

Cobie

Hoi Barbara.

Ik heb nog geen tijd gehad om naald en draad te proberen.
Druk druk druk :D :D :D.
Maar ik speel niet vals hoor, bij mijn andere valkjes klopte het ook. Dus ik ben erg benieuwd.
Een pop ben ik ook blij mee hoor.
Ik laat het je van de week echt ff weten.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

Hoi Trudie.

Hindert niet hoor, stop er onmiddelijk mee.
Oh nee het gaat over valkjes.

Groetjes van een plagerige Cobie.

[/glow]

Lique

Hoi trudie,

Jouw poll over wat Angel is, staat hier: http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Boek;action=display;num=1057103862

;) :D :D ;D ;D

Veel plezier.

Groetjes Lique

Speedy

2 juli 2003, 11:54:48 #223 Last Edit: 2 juli 2003, 11:56:01 by Speedy
Dank je Angelique,

Gaaf....heel leuk.

Ik wacht de reacties met spanning af.

En Cobie, ik stop.  ;D

Groetjes,
Trudie :)

Cobie

2 juli 2003, 21:32:36 #224 Last Edit: 10 juli 2003, 01:36:33 by lucky
Hallo Allemaal.

Nou het is tijd geworden om bekend te maken wie mijn hulpje is ;D. Mijn hulpje is ( tromgeroffel ) Devil.

Ik hoop dat jullie nog weten wie Devil is? Devil is mijn kleinste hondje. En hoe is ze nou mijn hulpje geworden?
Devil vind het prachtig om langs de voliere te rennen, en de vogels te laten schrikken. Tot mijn schrik zegt Daan, terwijl ik de voliere in wil gaan Je hebt muizen.

:o :o :o, nou daar ben ik als de dood voor en blijf stokstijf staan. Dan ga ik de voliere niet meer in hoor zeg ik vertwijfeld. Ach zegt daan neem devil dan mee naar binnen.
Ja zeg ik je weet hoe ze altijd doet :-/.  Welnee zegt Daan in de voliere niet hoor, daar is ze rustig. Ik moet mijn vogels helpen dus, Devil kom op de voliere in.
In de sluis maak ik al veel lawaai. Devil loopt rustig mee en kijkt mij verwachtingsvol aan. In het nachthok zie ik niks, gelukkig maar denk ik. Samen met devil loop ik de buitenren in, ik kijk verschrikt om me heen :o.  Devil loopt door de voliere of ze nooit anders gedaan heeft. Ik zie gelukkig geen muis, alleen mijn vogels en de hond. Ik doe vlug wat ik moet doen om maar zo snel mogelijk uit de voliere te komen. Devil scharrelt wat rond en de vogels reageren niet èèns op haar. En nu doet Devil ook of ze nog nooit de vogels geplaagt heeft :).
Daan kijkt geamuseert toe, en zegt opeens oh Cobie de muizen zitten aan mijn kant hoor. Boos kijk ik hem aan, verdorie je weet hoe bang ik van muizen ben. Hij moet hier hartelijk om lachen, en zegt maar Devil heeft plezier dat is toch ook wat waard? En inderdaad Devil heeft de tijd van haar leven. Nooit geweten dat ze zo lief kon zijn voor mijn vogels.

En vanaf die dag gaat ze trouw mee de voliere in als ik erin moet. Wat mij betreft is Devil een grote held ;).
En zoals jullie zien na gedane arbeid is het zoet rusten :D :D.
Lieve schat bedankt voor je hulp,  :-* :-* :-* van mama.

Groetjes van Cobie en Devil.

[/glow]