2 mei 2025, 00:26:22

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

Cobie

1 juni 2003, 00:19:59 #15 Last Edit: 10 juli 2003, 00:48:45 by lucky
Lieve Angelique.

Fijn dat jij de foto`s voor mij wil plaatsen, wat ben ik ook zonder jou.
Ik beleef veel plezier aan jullie site en vandaar mijn idee om ook een dagboek bij te houden. Deze site is verslavend.
Ik ga dan ook mijn best doen om mijn steentje (valkje) bij te dragen.Nogmaals bedankt voor je hulp.

Dikke kus van Cobie en mijn Valkjes. :-*
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Cobie

1 juni 2003, 00:40:55 #16 Last Edit: 10 juli 2003, 00:49:09 by lucky
Hoi lezers.

Wat ben ik geschrokken toen ik vanmorgen beneden kwam.
Kismo heeft geen veertje meer op zijn kopje, zoek de dader maar :'( >:(.  Kismo ziet mij en begint gelijk te krijsen om eten, mopperend op de rest ben ik dat gaan maken.
Er zit geen bloed op zijn kopje maar hij is echt kaal. Na zijn eten en even lekker geknuffeld te hebben zet ik hem weer bij de andere valkjes. Als een razende klimt Kismo naar boven en gaat naast Beetle zitten. Gelukkig Beetle is de dader dus niet ;D.  Maar wie dan wel, ik besluit om èèns goed op te letten en de dader op heterdaad te betrappen. En ja hoor na ongeveer 15 minuten daar komt Elvis aan en pik op Kismo`s kopje. Ik word boos en spring uit mijn stoel boos zeg ik tegen Elvis dat zij stout is en dat ik dat niet leuk vind. Kismo is naar de onderkant van de kooi gegaan naar Lucky en Misty. Opeens hoor ik Kismo krijssen, en jawel hoor Misty en Lucky doen het ook, even gauw een pik uitdelen. Daar komt mijn engel Beetle aan en loopt naar Kismo. Pik, kijk het kan ook in Kismo`s nek. Nu word ik echt woest en zeg tegen Beetle dat hij ontzettend stout is en dat hij op de kleine moet letten.
De valkjes kijken mij aan van wat moet je nou. Met tranen in mijn ogen loop ik weg naar de keuken, nog steeds mopperend. Met een kop koffie kom ik terug naar de kamer en kijk gelijk naar de voliere, daar zit Kismo tussen de rest alsof er niets aan de hand is. Ze hebben Kismo ook niet meer gepikt vandaag, maar er zit dan ook geen veertje meer op zijn kopje. Hij lijkt nu op E.T.  In de loop van de dag is mijn boosheid gezakt en doe ik weer aardig en lief tegen de valkjes.
Beetle beloont dit met een kus en roept steeds Mama, blijf dan maar èèns boos. De rest komt naar de tralies met de kopjes schuin net of ze zeggen willen wij zullen het nooit meer doen. Sparkel begint te fluiten, de rest doet al gauw mee. Toch hou ik van die doerrakken :).
Ik ga Kismo helpen hij krijst alweer van de honger. Ach lieffie gelukkig groeit je kuif weer aan.

Groetjes van Cobie en de Valkjes.

[/glow]

Speedy

:'(Dat zijn zeker doerrakken, maar ook wel weer heel lief, daar kan je inderdaad niet lang boos op blijven.
Hopelijk gaat het straks wat beter, als ie een beetje met een vast valkje blijft optrekken, zoals toen met Punky.
Toen Yellow erbij kwam, hield Speedy er mee op om nog aan haar kopje te plukken.
Dus er is nog hoop Cobie.

Groetjes,
Trudie

Cobie

1 juni 2003, 02:15:48 #18 Last Edit: 10 juli 2003, 00:49:38 by lucky
Hoi Trudie.

Oh jawel hoor alles komt goed, dat weet ik zeker. Alleen Kismo had echt een mooie kuif, helaas nu niet meer.
Hij kan het met alle valkjes goed vinden verder. Ik weet dus niet waar het aan heeft gelegen. Maar ik ben niet meer boos op mijn (b)engeltjes. Alleen nog een beetje verdrietig :'(.
We gaan vol goede moed door.

[/glow]

Paul

Hoi Cobie,
Wat rot dat ze Kismo omgetoverd hebben in een ET  :(
Ik weet zelf hoe rot het is want hier werden mijn twee kleine babies ook op hun kopjes gepikt :-(
Er zat bij hun wel bloed op de kopjes helaas :-(
Ik had gisteravond het broedhok openstaan en zag dat Sjakie (de moeder) de jongen vol op de kopjes pikte :-(
Ik heb wel het idee dat ze vandaag verder niks meer gepikt hebben gelukkig want ze hebben beide nog wel hun kuifje grotendeels.
Misschien heeft het ermee te maken dat het broedhok donker moet zijn en dat ze hun jongen dan niet pikken???
Maar waarom ze het bij jou allemaal doen is toch echt een raadsel.
Misschien toch een tekort aan aminozuren dat ze de veertjes uitpikken?
We zouden er toch eens een oplossing voor moeten vinden want al die kale valkjes is toch niks hoor :-(
Veel sterkte met Kismo in elk geval.

Groetjes,  Paul

daan

Hoi Cobie,

Wat vervelend dat Kizmo zo geplkt wordt, ik hoop dat niet mee te maken, je voelt je volgens mij heel machteloos. Bij mij is gister mijn allereerste valkje geboren Lucky genaamd, de 1e was dood gegaan, maar Lucky doet het erg goed.

Bij mijn vader plkt er geen één valk, maar hij heeft het heel reg bij zijn halsbanden, die schijnen het ook erg te doen.

Veel succes met je (B)engeltjes !!!!!!!!

Groetjes Daan

Cobie

2 juni 2003, 21:29:45 #21 Last Edit: 10 juli 2003, 00:50:09 by lucky
Hoi Paul en Daan.

Nou gelukkig groeien de veren op zijn kopje wel weer aan.
Ik heb ook geen idee waarom mijn andere valkjes dit doen, misschien jaloezie? Nu pikken ze gelukkig niet meer.
En Kismo begint nu ook meer voor zichzelf op te komen ;D.
Ik ben ervan overtuigd dat alles op zijn valkepootjes goed komt.

[/glow]

Cobie

2 juni 2003, 21:43:50 #22 Last Edit: 10 juli 2003, 00:50:37 by lucky
Hoi lezers.

Gelukkig word de warmte iets minder, niet alleen de valkjes maar ook ik worden daar erg sloom van :). Ik heb ze wel lekker gesproeit natuurlijk, dit vinden ze heerlijk. Vandaag zat er gelukkig weer veel beweging in mijn boefjes. Ze fluiten weer dat het een lieve lust is, heerlijk om te horen. ook halen ze weer valkenkwaad uit, lekker in de gordijnen hangen, aan de lamellen pikken enz. En ik weer achter ze aan van ga daar weg dat mag niet hou op laat dat. Beetle roept weer mama naar mij als hij in de gordijnen hangt. Ik moet dan toch een lach onderdrukken. Vanochtend kwam Beetle ook zijn slokje koffie weer halen, dit vind hij zo lekker :P. De rest fladdert wat rond en sommige gaan de kooi weer in de rest duikt boven op de kooi. Kismo krijst alweer om eten, hij eet nu wel al trosgierst en ik voer nu om de 4 uur. Hier moet de kleine wel even aan wennen natuurlijk en dat laat hij merken ook.
Kismo is helemaal verzot op Beetle en gaat hem overal achterna. Beetle vind dit niet altijd even leuk en laat dit merken ook. Even gauw een venijdig pikje uitdelen. Gelukkig vliegt Kismo nog niet, dus Beetle kan zijn vrijheid opzoeken.
Nu ik achter de comp zit komt Sparkel zijn knuf halen, ik maak daar graag tijd voor.
Heerlijk zo`n lief klein zacht lijfje tegen je aan dat met zijn kopje langs mijn wang streelt, ik kan daar zo van genieten.
Het zijn echt stuk voor stuk lievertjes met hun eigen karakters.
Ik zal ook èèns een stukje over hun karakters schrijven, dat is best leuk. Nu ga ik eten en de valkjes ook.

[/glow]

Speedy

Heerlijk he Cobie, dat ze nu weer lekker bijkomen van die hitte.
Ik hoorde vanmiddag Speedy weer zijn deuntjes fluiten.
Ik was superblij om hem, na 4 dagen niet gehoord te hebben, weer te horen :)
Ja een eigen karaktertje hebben ze zeker.

Groetjes,
Trudie (die ook eigenlijk wel weer verlangt naar een kleintje om te voeden) ;)

daan

Hoi Trudie en Cobie,

Heerlijk dat de ergste warmte weer weg is, ik had vanmiddag al een paprasol neer gezet bij de voliere, was ie helemaal over de schutting naar de buren gewaaid, oei oei oei.
Nou voortaan maar beter vast zetten. Alles gaat goed met Lucky, hij krijgt goed te eten, ik zal morgen weer een nieuwe foto laten zien okay. Gelukkig Cobie dat het weer iets beter gaat met Kizmo. Gelukkig maar dat Beetle hem een beetje beschermd. De Doerrakken toch.

Groetjes Danielle

Mandy

Hoi Cobie,

Wat naar zeg dat Kismo geplukt wordt, hier is er nog één die er helaas ervaring mee heeft, ache welke valkenkweker niet tegenwoordig, ik hoop dat ze er gauw iets op vinden hoor. :-/

Het is een hele mooie handtekening geworden zo met al die mooie valkjes van je! ;D

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ROCKS

Hoi Cobie,heel erg leuk,je verhaaltjes,en je valkjes natuurlijk ook!Wat kan je daarvan genieten he?Ik zie dat zelf ook,elke dag weer.By the way:wat ga je met je lutinootjes doen?Heb je er al een baasje voor?Ik weet heel misschien wel iemand?
groetjes,Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Cobie

3 juni 2003, 20:22:42 #27 Last Edit: 10 juli 2003, 00:51:09 by lucky
Hoi Trudie.

Ook bij jou zullen de valkjes blij zijn dat het hele warme weer over is. Ze zijn dan toch wat uit hun doen hoor.
Heerlijk om het gefluit van je valkjes weer te horen.
En dat kleintje wie weet trudie ;).
Veel geluk met jouw viertal.

[/glow]

Cobie

3 juni 2003, 20:26:12 #28 Last Edit: 10 juli 2003, 00:51:42 by lucky
Hoi Daan.

Ja een parasol is best een goed idee, maar beter vast zetten hoor hahaha. Heel fijn dat het goed gaat met jouw lucky, en ja leuk een nieuwe foto. Het is machtig mooi om die kleintjes op te zien groeien.
En met Kismo komt het allemaal wel weer goed hoor.

[/glow]

Cobie

3 juni 2003, 20:30:57 #29 Last Edit: 10 juli 2003, 00:52:40 by lucky
Hoi Mandy.
Ja kismo werd geplukt door de doerrakjes binnen, niet èèns door zijn ouders. Maar hier en daar komt alweer iets door gelukkig. Ook hij/zij zal wel weer een mooie kuif terug krijgen.
Het zou inderdaad mooi zijn als er iets tegen te doen zou zijn.
Wie weet in de toekomst.
Mijn handtekening is door Lique gemaakt ik ben er ook erg trots op. Die is inderdaad erg mooi geworden.

[/glow]