21 juli 2025, 23:23:26

Cobie`s  Valkjes.

Gestart door Cobie, 29 mei 2003, 00:56:23

« vorige - volgende »

daan

Hoi Cobie,

Jeetje wat een triest verhaal zeg. Ja ik kan me de beelden van tv nog als de dag van gisteren voor em halen, dat al die arme boeren zo hun vee zien gaan. Echt verschrikkelijk is dat, en nu jij ook nog met je kwarteltjes, echt heel erg hoor.

Ik hoop dat als het helemaal vrij is dat je weer mooie andere kwartels kan aanschaffen, maar je eerste zul je nooit vergeten.

Succes he'.

Groetjes Daan

Barbara

Jeetje zeg wat naar! Is dit pas gebeurd? Ik weet ook iet wat ik zou doen als ze mijn valkjes zouden willen afmaken hoor, zijn ze nou helemaal....! Gelukkig hoefden binnen vogels sowieso niet. Ik vraag me eigenlijk best af of het allemaal wel zo nodig is. Laatst dan die non die een boete kreeg omdat ze kippen had laten onderduiken in het klooster!!!! Ik heb het idee dat als je wat betreft hobbypluimvee elk dier met verschijnselen direct apart zet en behandelt of afmaakt, dat dat voldoende is. En natuurlijk de beestjes niet vervoeren, dat spreekt voor zich. Kijk, tussen duizenden kippen zie je natuurlijk niet zo snel dat er eentje ziek is, maar een hobbyist ziet dat wel. De grens is natuurlijk wel moeilijk te bepalen, maar ook voor een ontruimingsgebied is dat  moeilijk en dat beslissen ze ook. Maar goed, ik zal er wel geen vesrtand van hebben, tenslotte is alles makkelijk zo lang je het zniet zelf hoeft te doen...

Ellen

Jeemig Cobi wat een naar verhaal.
Jammer dat je nou net in de gevaren-zone zat.

Lijkt mij ook geen pretje om mee te maken.
Gr. Ellen.

moonwitch (diana)

hoi cobie

ik heb net je verhaal gelezen en ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. niemand ruimt zijn vogels op met plezier, maar wet is wet en alleen criminelen ontkomen hieraan, niet jan met de pet. Sorry ik wordt geloof ik een beetje te emotioneel hier.
Je eerste kwartels kan geen enkele kwartel vervangen, maar ik hoop dat je andere kwartels zult vinden die net zoveel plezier zullen schenken als diegen die je hebt verloren.
groetjes en veel liefs diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Cobie

20 juni 2003, 21:08:03 #124 Last Edit: 10 juli 2003, 01:16:05 by lucky
Hoi Marianne.

Het risico om een boete te krijgen was ons te groot. De boete zou minimaal 900 euro zijn en kon oplopen tot 5000 euro of gevangenisstraf. Ik heb nooit gedacht oh het zijn maar kwartels of zo. Het ging mij echt aan mijn hart. Ook voor de boeren die hun veestapel hebben moeten ruimen is het vreselijk. Ik hoop dat deze ellende gauw over is. En dat wij dan weer mooie kwartels kunnen aanschaffen.

Groetjes van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Cobie

20 juni 2003, 21:11:56 #125 Last Edit: 10 juli 2003, 01:16:26 by lucky
Hoi Lique.

Ja het was echt droevig. En de dierenarts in kwestie vergeef ik zijn opmerking ook nooit. Gelukkig komt hij niet uit Nederland. En wij hopen weer zeer spoedig van die kleine hummels te hebben.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Lique

Hoi Cobie,

Ja, ik hoop het ook voor je, want zo is het ook niet leuk. Sinds een tijdje zie ik ook echt dat het ook leuke beestjes kunnen zijn. Ze scharrelen ook lekker over de bodem heen. Het is misschien ook wel wat voor hier.

Groetjes Lique

Cobie

20 juni 2003, 21:15:58 #127 Last Edit: 10 juli 2003, 01:16:47 by lucky
Hallo Daan.

Ja die beelden van televisie staan op je netvlies gegrift. Voor de boeren is het nog erger dan voor mij. Voor de boeren is het hun inkomen. Voor mij was het hobby, maar net zo goed erg dat ze weg moesten.
En als het vrij is komen er hier zeker weer kwartels.

Groetjes Cobie.

[/glow]

Cobie

20 juni 2003, 21:25:20 #128 Last Edit: 10 juli 2003, 01:17:12 by lucky
Hoi Barbara.

Nou mijn valkjes hadden ze nooit gekregen hoor, over mijn lijk. Het ging ook echt om pluimvee en daar vallen kwartels onder, evenals eenden, kalkoenen, kippen, zwanen en ga maar door. Voor die non neem ik mijn petje af hoor, in Limburg kon je je dieren laten onderduiken. Hier niet alhoewel verschillende mensen van de site mij aangeboden hebben om mijn kwartels bij hun onder te brengen. Ik wou dat risico echt niet lopen dat ze mij pakken oke, maar ze mogen je helpers niet pakken vind ik. En over het ruimingsgebied valt ook nog wel wat te zeggen. Inderdaad zie je als hobbykweker echt wel of je dier ziek is. En de mijne waren dat niet. Het gaat mijn verstand ook te boven hoor.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

20 juni 2003, 21:28:55 #129 Last Edit: 10 juli 2003, 01:17:46 by lucky
Hoi Ellen.

Normaal ben ik trots op mijn geboortestad Amersfoort.
Maar in dit geval dus niet. Bij geen enkele hobbykweker is een ziek dier weg gehaald. Dat maakt het nog verdrietiger.
Maar het ruimen gun ik ook niemand hoor dat is vreselijk.

Groetjes van Cobie.

[/glow]

Cobie

20 juni 2003, 21:36:32 #130 Last Edit: 25 juli 2003, 16:14:33 by lucky
Hallo Diana.

Inderdaad ontkom je niet aan de wet. Maar de wet klopt niet altijd. De dierentuin mag enten en wij niet. Volgens mij is het risico op verspreiding bij de dierentuin veel groter. Hier komen in de week misschien 10 bezoekers, in de dierentuin is dat aantal vele malen hoger. Er was hier èèn familie die veel in aanmerking kwam met justitie, daar ging de politie vergezelt van de mobile eenheid naar toe. En mijn eerste kwartels vergeet ik zeer zeker niet Diana. En ik hoop dat als ik nieuwe heb dat ik er weer veel plezier van mag beleven.

Groetjes en een knuf van Cobie.

[/glow]

Cobie

20 juni 2003, 21:45:33 #131 Last Edit: 10 juli 2003, 01:18:38 by lucky
Lieve Lique.

Behalve dat kwartels leuk zijn om te zien zijn ze ook nuttig.
Het zijn bodemscharrelaars, dus het voer dat je vogels kliederen eten de kwartels. Ik raad je zeer zeker aan er ook een paar te nemen. Misschien kunnen we wat regelen ;).

Groetjes en  :-*  van Cobie.

[/glow]

Lique

Liefste Cobie :P

Dat zou ik helemaal te gek vinden zeg, dat als jij op den duur weer eens kwarteltjes hebt, en een keer jongen, dat ik er eentje over neem.
De valkjes hier zijn al zulke rommelkontjes. Ze laten al hun eten slingeren.

Groetjes Lique

Cobie

20 juni 2003, 21:54:15 #133 Last Edit: 10 juli 2003, 01:19:09 by lucky
Hee Boef.

Word geregelt hoor :D :D :D :D :D.
Als het zover is hoor je het van me.

:-* Cobie.

[/glow]

Speedy

Hoi Cobie,

Is een kwartel dan ook te houden in een kamer volière? is dat niet zielig?
En welke en hoeveel moet ik er dan nemen?
Misschien wel een leuk idee, als het tenminste kan he wat ik hierboven vroeg.

Groetjes,
Trudie

p.s. maken ze ook geluid??