7 mei 2025, 00:18:26

onderkant snavel open

Gestart door Dondersteen, 8 november 2005, 19:30:47

« vorige - volgende »

Dondersteen

Hoi,

misschien een hele domme vraag, maar klopt het dat de onderkant van het snaveltje van een valkje(bij het keeltje dus) open is? Het kwam in de dierenwinkel toevallig ter sprake toen ie nog maar een week of 3 was en de medewerkers hadden daar nog nooit van gehoord maar zeiden dat het misschien nog dicht moest groeien ofzo  :-\
maar nu is hij al(nou ja, al..) 3 maanden en heeft hij het nog steeds..

Groetjes ik & mn schatje

Bianca

is hartstikke normaal!
Volgens mij had het er ook mee te maken dat het als soort klankkast fuctioneerd?!
Maar je hoeft je dus absoluut geen zorgen temaken, dat hebben alle kromsnavels.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tara

Sjees... Een dierenwinkel, en toch weten ze het niet...
De onderkant is idd open... Vreemd toch dat ze het daar niet weten, alhoewel... Vreemd...

Groetjes, Tara

bobbie

Hoi,

Ja hoor, dat is normaal. Daardoor kan ie ook goed scharnieren. Je bedoelt toch de achterkant?

Misschien kan je in een boek het geraamte van een valkparkiet of andere kromsnavel, vinden. Of op het internet. Dan kan je het zien.

Groetjes, Nel :)

Dondersteen

Jamaar aan een geraamte kun je natuurlijk niet zien tot waar de huid loopt.. iig bedankt voor de snelle reactie!!

jah die dierenwinkel is idd niet echt betrouwbaar.. had het kunnen weten ipv me zorgen te maken..

heb ik nog n paar vraagjes(dit is wat makkelijker dan opzoeken aangezien Big Brother nu bezig is  ;) )
Hij is nog steeds een beetje bloot onder zn vleugels en verder is ie eigenlijk een rommeltje qua verenkleed hoewel hij de hele dag bezig is met poetsen..
Ook niest hij best vaak, maar volgens mij is dat het imiteren van de kat.. hoe kan ik zien of ie ziek is? (ik wil m graag een stress-ritje besparen)

Bianca

dan wacht je even tot bigbrother afgelopen is en dan heb je genoeg tijd om het op te zoeken!
whahahahahaha

Onder de vleugels groeien nu eenmaal niet zoveel veertjes en dat van het niezen kan ik hier vandaan niet beoordelen, als je je echt zorgen maakt dan zul je toch echt een stressritje moeten maken.

bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mariska

Bij de link ziekte en gezondheid staan allerlei ziekteverschijnselen.
Daar kun je kijken of jou valkje die heeft.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Dondersteen

ja hallo, ik heb me niet voor niks aangemeld he  ;) dus nog maar n vraag..

De kweker vertelde mij dat als het een mannetje is, de parels niet blijven en als het een vrouwtje is de parels wel blijven..
Maar klopt het nou dat die parels (als het een mannetje is) pas na een jaar helemaal weg zijn, of zouden die nu ook al(3 maanden) moeten verdwijnen?
Ze zijn namelijk nog volop aanwezig en hij imiteert veel en zegt zelfs al zijn naam en de naam van de hond(vindt de hond btw niet prettig  :-* ) Ook is hij heel jaloers(typisch mannetjesgedrag??)
Dus nou vroeg ik me af of het mogelijk is dat het een mannetje MET parels zou kunnen worden?

Dondersteen

ok Mariska, bedankt! Ga ik meteen ffies doen!

Gerda

Als het een ventje is, verdwijnen de parels altijd!!!
En vaak gaan de laatste parrels pas na een jaartje weg!!!!

Groetjes Gerda

Roosje

Wat een dierenwinkel zeg, dat ze dát niet weten. Sjongejonge... Maargoed over je valkje. Als hij veel fluit kan het best een mannetje zijn. Daar zou je geduld voor moeten hebbem, ik heb hier een mannetje van 1,5 die ook nog wat parels heeft.