18 april 2024, 18:19:02

♥Seraiyo, Cottony & Quantadro♥

Gestart door Tara, 7 november 2005, 13:24:25

« vorige - volgende »

Tara

7 november 2005, 13:24:25 Last Edit: 2 maart 2006, 23:40:50 by Tara
Hoi allemaal,

ik heb besloten een nieuw dagboekje te beginnen over mijn drietal die in mijn kamer verblijft :).

Eerst mocht alleen Seraiyo er blijven, toen mocht Cottony ook omdat ze moeilijk zou kunnen leven in de volière met één erg misvormd pootje en een tweede die ook niet juist staat, ze kan amper op een stok zitten, en vliegt praktisch niet, laat staan dat ze in die grote volière zou moeten, nee, Cottony blijft ook lekker binnen, ze heeft ook meer verzorging nodig dan Seraiyo en Quantadro, bij haar moet haar bekje toch om de twee weken bijgeknipt worden, omdat het zo snel groeit.

Mijn ma zei dat het toen wel genoeg was en dat er zeker geen derde zou binnenblijven, maar Quantadro is nooit buitengegaan ;D

Zit ik dus met (eindelijk) drie lieve valkjes binnen, die elk handtam zijn, alledrie graag worden gekroeld, ... Ben ik blij met hun...

Laat ik hun even aan 't woord :).

Seraiyo
filmpje > http://www.filedump.nl/files/Mijn_Album_841.avi



Hai,

ik ben Seraiyo, een gepareld mannetje die split is voor cinnamon witmasker lutino. Ik heb nooit mijn ouders gekend, nooit mijn nestje zelfs, ik heb altijd binnen gewoond, sinds ik nog in mijn eitje zat, mijn broertje, die inmiddels verkocht is, een dag ouder dan mij, heeft het gehaald, wat mijn pleegmama niet had verwacht, en mijn zusje, Cottony, die een dagje jonger is dan mij, heeft het ook een tijdje volgehouden, tot ze spreidpootjes kreeg, toen begon alles mis te lopen voor haar, maar dat vertelt Cottony zelf wel.

Jullie weten waarschijnlijk niet allemaal waarover ik het heb, maar sommigen wel volgens mij, omdat mijn papa en mama ziek waren, dacht mijn pleegmama dat ik het niet zou kunnen halen, en ze wou weten, bewijs eigenlijk, of die ziekte wordt doorgegeven via DNA, of door het bijzijn van de andere valkjes, blijkbaar door het laatste.

Ik ben geboren op 7 juli in de korte namiddag, babyfoto's van mij vind je in mijn ander dagboekje.

Ik word heel graag gekroeld, maar ben zeer dominant wat mijn pleegmama betreft tegenover andere valkjes.

Jullie kennen misschien pleegmama's vorige viertal (Ukkie, Sergio, Smirnoff en Cienna) nog? Nou Sergio daarvan is mijn broertje. Sergio vliegt graag naar baasjes hoofd. Toen ik een week of zes was, en juist kon vliegen, ging ik soms eens mee naar de mini-volière, waar Sergio in zit. Pleegmama deed het deurtje open en Sergio kwam tevoorschijn, hij vloog op pleegmama's hoofd, en ik meteen erheen om 'm weg te jagen.

Arme Sergio, zei pleegmama dan, maar tja!
Dat ik dominant ben, moeten ze er maar bijnemen!

Ik kan ook heel erg zot doen, kan je zien op 't filmpje :).
Nou, ik ga het hierbij laten voor vandaag, zal ik Cottony aan het woord laten nu?

Groetjes, Seraiyo!

-------------------------------------------

Cottony



Heej :).
Ik ben Cottony, zoals je op de foto kan zien heb ik een misvormd pootje, komt doordat ik spreidpootjes had, baasje heeft dan wel gezorgd dat de pootjes bij mekaar hingen, maar ik heb mijn 'elleboog' gebruikt als steun, en dat was verkeerd, daar is nu een hele verdikking gegroeid, en mijn pootje zelf hangt helemaal verkeerd. Baasje weet niet of een operatie mogelijk is, zoja wil ze graag alle info. Ik ben toen ook binnengenomen door baasje, met een week of drie, om verder groot te worden gebracht. Ik werd vertrappeld door het andere jong, die ook meer gevoerd werd e.d.

Ik ben een cinnamon gepareld popje, split voor witmasker. Cienna, die naar Karmen is gegaan, is mijn zusje :).
Baasje vindt mij een heel mooi valkje, en heel lief ook. Ze vindt dat ik erg sterk ben, dit omdat ik ondanks ik mijn pootjes (beiden) amper kan gebruiken, ik toch kan klimmen met behulp van mijn snavel, vleugels, en bovenbeentjes, of hoe je dat noemt.

Mijn bekje moet ook af en toe geknipt worden, baasje vermoedt dat ik niet aan de sepiaschelp kom, of aan de kalksteen. Verder ben ik wel gelukkig denk ik, ik heb alles wat ik nodig heb, en meer. Heb genoeg liefde van baasje en dat doet me goed. Als baasje de kooi opent, komt Seraiyo altijd als eerste meteen naar buiten, dan Quantadro, ik doe altijd mijn best, maar zo hoog raak ik niet, dan neemt baasje mij maar :). 's Avonds ook, ik wil niet alleen zitten beneden, de andere twee zitten zo hoog... Baasje heeft dan het laddertje verhoogt, waar ik altijd op zit, en mij daar op geplaatst, daar zit ik graag, en lekker hoog, bij de andere twee.

Ik weet niet zozeer wat ik meer kan vertellen over mezelf vandaag, maar snel weer nieuws!

Lieve kusjes, Cottony.

-------------------------------------------

Quantadro



Hallow,

ik ben Quantadro, maar meestal word ik gewoon Quanne of Quantje genoemd. Ik ben een gepareld (waarschijnlijk) mannetje. Mijn oudjes zijn Moko en Laiko, het goeie ouwe bekend koppeltje in de Valkenkandelaar :)

Wat mij zo speciaal qua uiterlijk maakt, zijn mijn vrij weinige parels, ik ben net een wildkleurtje, zei mams soms.

Met een weekje oud werd ik onderkoeld, dit omdat er werken werden gedaan aan de volière, mams was er niet zo blij mee, wel dat die werken werden gedaan, maar het was niet het juiste tijdstip, maar mams' papa had toen juist verlof en zo...

Mams heeft Laiko nog willen bij mij doen, en Moko, maar het hielp niet, dus... enige redding, ik moest onder de lamp, had al helemaal koud. Seraiyo en Cottony waren al wat groter dan mij, maar na enige weken, groeide en groeide ik, en ben ik nu momenteel zelfs even groot als Cottony en is Seraiyo de kleinste ;D

Ik ben een zeer lief valkje, word ook graag gekroeld en verzorgd. Ik heb een zeer lang kuifje vindt mams, en laat me ook iets te veel doen door dominante Seraiyo!

Ben trouwens hun oompje, van Seraiyo en Cottony.

Mijn ouders zijn Laiko en Moko, Elmo, een dochter van hun, is de moeder van Cottony en Seraiyo :).
Doch ben ik de jongste :).

Nu goed, het wordt iets te lang allemaal!
Tot snel weer voor meer foto's, nu zijn het er nog weinig :P

Groetjes en kus van Quantadro :-*

-------------------------------------------

Zo :) Ze zitten weer in de kooi, want Seraiyo en Quantadro kunnen er nog wat van, op het toetsenbord huppelen zodat ik steeds opnieuw mag beginnen ;D

Lieve mensen, ik ga het hierbij laten, veel lees- en kijkplezier.

Groetjes, Tara :-*

Roosje

Leuk om weer even wat te horen van de beestenboel bij jou. Gezellig dat alledrie de valkjes even wat te kletsen hadden. Hoe is het met jou verder?

Tara

Hoi Roosje,

dank je voor je antwoord, met mij gaat het wel goed hoor,
bedankt :-*

Alleen beetje problemen met de ademhaling weer, maar daar heb ik medicatie voor.

En vraag me trouwens af (naar anderen gericht) wat ik misdaan heb, vroeger praatten er meer mensen tegen me dan nu in elk geval, het spijt me als ik wat verkeerds gedaan heb ofzo hoor, maar vind het echt niet leuk meer en denk dat ik hier niet al te lang meer wil blijven.

Groetjes, Tara

bobbie

Hoi Tara,

Wat een poepies heb je toch zitten. Alledrie om te  :-* :-* :-*.
Bijzonder hoor, het de misvormde pootjes alles kunnen doen. :D Ik heb een valk met 1 pootje en die doet ook alles wat de rest ook doet. Mooi om te zien he.

Ga je weer meer schrijven over je birdies?

Ik kom gauw weer lezen.

Groetjes, Nel :)

valkje-jacco

hoi Seraiyo, Cottony & Quantadro ,

wat zijn jullie mooi zeg! alleen jammer dat je spreidpootjes had cottony, maar je kan er gelukkig mee leven! :D

groetjes: Jacco

hoi Tara,

bij mij reageren ook niet veel mensen hoor maar volgens mij ligt het niet aan jou maar aan dat mensen het druk met werk hebben (denk ik he) :D

groetjes:Mitchell
P.S. ik ga je verhalen/dagboek zeker volgen! ;)
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Tara

Dank jullie :-*

Wat zou ik toch moeten zonder jullie...

Ben vandaag naar de dokter geweest na drie vreemde dagen, steeds weer ademhalingproblemen + pijn in het hart meerdere malen per dag, voor toch steeds 5 à 10 minuten...

Blijkbaar heb ik hartproblemen... Maar goed... Iets te veel zenuwen... Zucht

In elk geval, morgen nog een dagje thuis, zal zeker foto's maken en plaatsen!

Groetjes, Tara

Rianne

Hoi Tara,

mij heb je in ieder geval nooit iets misdaan hoor! En ik kan me ook niet herinneren dat je met iemand ruzie hebt gehad of zo.
Wat een schatje die Cottony, zo met haar zielige pootje. Veel kwekers hadden niet geweten wat ze ermee aan hadden gemoeten maar gelukkig mag ze van jou binnen blijven. Ze is er echt niet minder lief om toch? :)

Tara

9 november 2005, 16:07:12 #7 Last Edit: 9 november 2005, 16:09:53 by Tara
Hoi Rianne,

ze is er helemaal niet minder lief om hoor :).

Ik laat even de valkjes aan 't woord ;)

--------------------------------

Quantadro

Hallo hallo,

baasje heeft enkele fotootjes van mij, eens zien? Zal ze jullie even tonen!








Het gaat heel goed met me, mams zat me net even te kroelen, wat ik natuurlijk heel graag heb, vooral mijn koppie, dat voelt zoooo goed! Ik laat nu Sera aan het woord, mijn o zo lief neefje ;D ;D

Dikke kus van Quanne :-*

--------------------------------

Seraiyo

Heyla,

alles goed met jullie? Met mij in ieder geval wel! Pleegmama is ziek vandaag en heeft boven wat voor haar broertje zitten maken met die legoblokken, kennen jullie dat? Ik mocht mee naar boven, natuurlijk was ik eerst eventjes bang, want ik had dat nog nooit gezien, en als je dan zo'n dingen ziet, en zo veel.... Dan word je toch wel eventjes bang hoor daarvan! Eerst even enkele rondjes gevlogen en dan op de balken gaan zit onder de dakpannen, jaja, het was gezellig, gelukkig was pleegmama's mama daar niet of anders :-\ :-\

Nu na een tijdje kalmeerde ik wel even, ik zat al dichter bij pleegmama, maar wilde helemaal niet bij haar en die afschuwelijke kleurrijke blokken zitten :-X :o

Nou, toen ging ze even naar beneden om naar 't toilet te gaan, en dat sloeg alles, natuurlijk wilde ik mee, ze kon mij niet achterlaten bij die afschuwelijke kleine vele monsters :o

Toen we weer naar boven gingen, heb ik dan maar bij haar blijven zitten, maar ik mocht niet zo lang op haar rug zitten, zie dat ik haar rug als toilet zou zien :P

Dan heb ik maar op de grond gezeten, en raar maar waar heb ik dan toch met die monstertjes beginnen spelen 8)
Ja tuurlijk, ik moest toch op één of andere manier aandacht krijgen.

Toen pleegmama stopte en naar beneden ging, riep ze me, ik had geen zin meer om te vliegen, dus trappelde ik naar haar, en er is dan een afstapje voor mensen, maar toen heb ik maar naar haar hoofd gevlogen. Tja, wat mensen zouden doen zonder valkparkieten zoals ik, ik weet het niet ::)

Ik toon nog enkele foto's van ik... Ben ik geen schatje ::)



En nog ééntje:



Nu laat ik mijn zusje Cottony aan het woord, vele kussies van SeraiYo :-* :-* :-*

--------------------------------

Cottony

Heej :)

Alles goed met jullie? Met mij zeker wel hoor :-*
Baasje heeft foto's genomen van ons drie, en nu zitten we lekker alledrie bij haar, eventjes indommelen :). Na de foto's heeft ze juist mijn bekje weer bijgeknipt, die werd weer wat te lang. Hoewel ik de eerste was die zelfstandig at, ben ik wel diegene gebleven die altijd krijst als baasje aan mij komt.

Hier eerst even mijn foto's:



En ...



Ik mag dan wel moeite hebben met veel dingen, ben blij met hoe ik leef en ben, en baasje is ook erg trots op me. Ik ga verder slapen lieve mensen, ik ben moe :-*

Kus, Cottony.

--------------------------------

Zit met tranen in de ogen, met hoe blij ik ben met dit drietal, het zijn zo'n schatjes, alledrie zo graag gekroeld en zo speciaal, ze zijn uniek, zou echt niet meer zonder ze kunnen...

Groetjes, Tara

Roosje

Citaat van: Tara op  8 november 2005, 17:16:36
Hoi Roosje,

dank je voor je antwoord, met mij gaat het wel goed hoor,
bedankt :-*

Alleen beetje problemen met de ademhaling weer, maar daar heb ik medicatie voor.

En vraag me trouwens af (naar anderen gericht) wat ik misdaan heb, vroeger praatten er meer mensen tegen me dan nu in elk geval, het spijt me als ik wat verkeerds gedaan heb ofzo hoor, maar vind het echt niet leuk meer en denk dat ik hier niet al te lang meer wil blijven.

Groetjes, Tara


:o Je hebt niets misdaan hoor volgens mij! Je bent er alleen zelf ook niet zo vaak meer dus misschien letten mensen wat minder op je dagboekje. Maar dat komt wel goed. Niet weggaan hoor, is nergens voor nodig! Ik lees je verhaaltjes regelmatig en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dat leuk vind. Niet zulke gekke dingen denken hoor ;)

Roosje

En je mag met recht trots zijn op je drietal! ;)

Rianne

Weet je, ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe het was toen ik geen valkjes had. Toen had ik alleen de katten, die ook heel lief zijn natuurlijk, maar vogels vragen toch andere verzorging. Tja, de katten komen op bed slapen, dat kunnen de valkjes niet, maar de katten kunnen weer niet aan je oorbel knabbelen of rondjes door de kamer vliegen :)

Tara

Hej,

Roosje, bedankt :-*
Ik ben er idd weinig geweest, maar heb het erg druk, en wist gewoon even niet meer wat ik moest doen met het forum ook...

En Rianne,

ik heb al sinds ik 8 ben altijd één of meer valkjes gehad. Kan ook niet meer zonder ze hoor. Ze vragen echt idd andere verzorging, maar 't is zo speciaal, vind je niet?

Familie en vrienden en klasgenoten, noem maar op, vragen hun allemaal af wat er zo speciaal is aan een vogel, 't is toch maar een vogel, die kan je niet vastnemen, die geven je geen liefde terug, maar wij weten dat dat geen waar is. Een tweetal uurtjes geleden zaten de drie bij me, Seraiyo sliep aan 't voeteinde van 't bed, Cottony lag tegen me aan, ik had mijn arm om haar, en Quantadro zat ook heel dicht bij m'n gezicht aan, Cottony sliep, Quantadro werd de hele tijd gekroeld, samen met Cottony, als Quantadro zich even waste, en hij wilde daarna weer worden gekroeld, gaf ie zijn koppie, en als ik 'm kroelde, leunde ie met zijn koppie tegen mijn hoofd aan, dat geeft je dan echt zo'n hemels gevoel.... Ben echt het meest blij met die wezentjes, zo speciaal dat ze zijn, vooral als ze binnen zitten, vind je niet :).

Groetjes, Tara

es

Hoi Tara,
Ik heb je een tijdje niet gezien op het forum, ligt aan mij hoor :-[, heb het zo druk ook met mijn (nieuwe valkje) Tigo.
(misschien ken je me niet meer :-[ ) maar ik jou nog wel hoor. ;D
En ben na weggaan mijn 1ste valkje Rocko een tijdje niet meer op het forum geweest.
Ik wil even zeggen dat het 3 heerlijke mooie valkjes zijn en zeker iets is om trots op te zijn. :-*
Zulke dingen ontroeren me dan ook, zoveel liefde die je kan geven en natuurlijk ontvangen.
Zeker niet weg gaan alsjeblieft :-[ zou ik in ieder geval erg jammer vinden.


trienke

hoi tara

mooi dat het goed gaat met je vogels.
Ik wist niet dat je een valkje had met spreidpootjes, weet ik ook weer hoe zoiets eruti ziet. Ze is wel een schatje hoor echt super en de andere 2 ook hoor.

Ik hoop voor jou dat je weer snel beter wordt.
en dat het niets ernstigs is

groetjes Trienke

valkje-jacco

leuke foto's van je valkjes zeg :)
dat zal zeker niet meevallen met die pijn in je hart ik heb soms ook steken dát is al lastig laat staan 10 min :o

volgens mij heb je helemaal nix misdaan hoor(ben hier pas sinds Juli dit jaar maar ik heb nergens wat van gemerkt ofzow ???

ik kijk uit naar de volgende foto's ;D

groetjes: Mitchellen Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)