27 april 2024, 08:48:20

Medevolierevogels

Gestart door Rob Slinkman, 18 augustus 2005, 18:39:27

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo,

Heeft er iemand nog suggesties?

Rob S

Hoi,

Kunnen er zebravinken bij valkparkieten in een voliere, gaat dit ook goed in het broedseizoen?

mvg rob

Monky

Hi Rob,

Ik dacht ergens te  hebben gelezen dat krom en recht snaveligen niet zo goed samen gaan.... :-\
Ik weet alleen niet of dat zo is, want ik heb er geen ervaring mee. Ik geloof dat het kwam omdat de kromsnaveligen wat dominanter zijn. Vooral in het broedseizoen.
Sorry dat ik je niet veel verder kan helpen.

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Rob
Dat raad ik je af en wel om de volgende reden
Een zebravinkje blijft maar door bouwen en ik vermoedt dat ze ook in de nestblokken van de valkjes gaan.
Ik heb ze gehad bij de kanarie's ,ze verstaan zich prima.
Het is een vriendelijk vogeltje maar de kanarie's hielden geen nestje over.
Zebravinkjes vermeerderen zich ontzettend snel,en daardoor wordt je de jonkie's soms moeilijk kwijt.
Groetjes Riny :D :D :D

Rob S

Hoi,

Dan ga ik ze toch maar gescheiden houden. En wat betreft de aantallen, dat kun je wel in de hand houden met het plaatsen van nestkasten lijkt mij..

Rob

Riny

Hoy Rob
Zebravinkjes bouwen van alles wat ze vinden een nestje en overal in.
Die wachten niet op een nestkastje die bouwen desnoods in een hoekje op de grond.
Grroetjes Riny :D :D :D

Rob S

haha dat heb ik nog niet meegemaakt hoor, ik heb zelf al ongeveer 5 jaar lang een tientallen zebravinkjes gehad. Inderdaad veel jongen, maar geen nestjes op de grond ;), maar zonder nestmateriaal doen ze dat toch niet lijkt mij?

Groetjes Rob


Riny

Hoy Rob
Bij mij in de voliere groeiden struiken en daar haalde ze hun nestmateriaal vandaan.
Dus zo kan het ook.
Groetjes Riny :D :D :D

Rob S

Hey Riny

Ja zo kan het ook, maar die mogelijkheid krijgen ze bij mij niet denk ik. Bedankt voor je reacties!

Groeten Rob

Paul

Hoi Rob,

Een valkparkiet heeft gaas van 19x19mm en daar kan een zebravink zowat doorheen.
Je zou dan heel fijn gaas moeten nemen en dat is weer minder fijn voor je valkjes.
Ik zou het dus behalve om de reden die Riny gaf ook niet doen.

Groetjes, Paul

Rob S

Hoi Paul,

Valkjes redden zich toch ook wel in het normale gaas met van die kleine maten. Ik heb ze nu ook in een kooi zitten met gaas met de kleinste maat en daar redden ze zich prima in. En het voordeel dat ik heb is dat de voliere nog in opbouw is en ik nog kan kieze tussen de verschillende soorten gaas. Maar ik zal voor de zekerheid de zebravinkjes gescheiden houden van de valkjes

Groeten Rob

Riny

9 november 2005, 17:20:51 #26 Last Edit: 10 november 2005, 19:52:43 by Riny
Hoy rob
Bij ons in de voliere zit ook kleinere gaas.
En dat gaat prima.
Groetjes Riny :D

Bianca

ik heb 12,9 mm gaas en gaat ook prima!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rob S

Hoi Bianca,

Volgens mij heb ik dat nu zelf ook en dat gaat prima, dus dat gebruik ik denk ik ook bij de voliere. Dan hoef ik geen nieuw gaas meer te kopen als ik overstap naar kleinere vogels.

Groeten Rob

Riny

Hoy Rob
Daarom hebben wij het ook zo gedaan .
Als je dan weer eens over wil stappen op andere vogels hoef je geen extra geld voor de gaas neer te tellen.
Groetjes Riny :D :D :D