27 april 2024, 08:48:20

Medevolierevogels

Gestart door Rob Slinkman, 18 augustus 2005, 18:39:27

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo,

Heeft er iemand nog suggesties?

Rob S

Hoi,

Kunnen er zebravinken bij valkparkieten in een voliere, gaat dit ook goed in het broedseizoen?

mvg rob

Monky

Hi Rob,

Ik dacht ergens te  hebben gelezen dat krom en recht snaveligen niet zo goed samen gaan.... :-\
Ik weet alleen niet of dat zo is, want ik heb er geen ervaring mee. Ik geloof dat het kwam omdat de kromsnaveligen wat dominanter zijn. Vooral in het broedseizoen.
Sorry dat ik je niet veel verder kan helpen.

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Rob
Dat raad ik je af en wel om de volgende reden
Een zebravinkje blijft maar door bouwen en ik vermoedt dat ze ook in de nestblokken van de valkjes gaan.
Ik heb ze gehad bij de kanarie's ,ze verstaan zich prima.
Het is een vriendelijk vogeltje maar de kanarie's hielden geen nestje over.
Zebravinkjes vermeerderen zich ontzettend snel,en daardoor wordt je de jonkie's soms moeilijk kwijt.
Groetjes Riny :D :D :D

Rob S

Hoi,

Dan ga ik ze toch maar gescheiden houden. En wat betreft de aantallen, dat kun je wel in de hand houden met het plaatsen van nestkasten lijkt mij..

Rob

Riny

Hoy Rob
Zebravinkjes bouwen van alles wat ze vinden een nestje en overal in.
Die wachten niet op een nestkastje die bouwen desnoods in een hoekje op de grond.
Grroetjes Riny :D :D :D

Rob S

haha dat heb ik nog niet meegemaakt hoor, ik heb zelf al ongeveer 5 jaar lang een tientallen zebravinkjes gehad. Inderdaad veel jongen, maar geen nestjes op de grond ;), maar zonder nestmateriaal doen ze dat toch niet lijkt mij?

Groetjes Rob


Riny

Hoy Rob
Bij mij in de voliere groeiden struiken en daar haalde ze hun nestmateriaal vandaan.
Dus zo kan het ook.
Groetjes Riny :D :D :D

Rob S

Hey Riny

Ja zo kan het ook, maar die mogelijkheid krijgen ze bij mij niet denk ik. Bedankt voor je reacties!

Groeten Rob

Paul

Hoi Rob,