My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Gerda

Jeetje Monique,

Dat is wel schrikken zeg! Arme Zowie en arme jij!!
Hopenlijk gaat het zo weer goed met hem.
Ik zou hem lekker warm zetten (of in ieder geval de kamer lekker warm maken).

Goed opletten of hij eet en drinkt.

Veel sterkte er mee
Liefs, Gerda

Monky

Nou ik heb de veer gevonden...



De veer was nog niet helemaal ontwikkeld en de schacht is afgebroken waar de veer nog uit moest komen...

Arme Zowie...
Maar hij maakt het redelijk. Hij is zich weer aan het poetsen, maar ik hou hem nog wel in de gaten.

Gerda, bedankt voor je reactie. Ik heb de verwarming aanstaan in de vogelkamer en ik zal inderdaad opletten dat hij wat eet en drinkt.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Hmmmmm.... dat ziet er pijnlijk uit :o...
Heeft zo'n onvolgroeide veer eigenijk gevoel?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Romy

Hoi Monky

wow die veer ziet er echt heftig pijnlijk uit  :-\
Gelukkig heb je goed gehandeld!

Ik denk dat hij zich toch al beter voelt hoor, aangezien hij zich al aan het poetsen is! Als ie in shock zou zijn, dan gaat ie zeker niet poetsen!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Monique,

Oei dat ziet er echt pijnlijk uit zeg.

Gelukkig is de veer door de DA verwijderd.

Hoop dat Zowie de nacht goed door gaat komen.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Monique,
Wow die veer ziet er heftig uit :o
Fijn dat Zowie zich alweer poetst. Wat een schrik voor jou en Zowie!

Ik heb overigens erg genoten van je prachtige fotosessie!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sanna

Hoi Monique,

Als ze in shock zijn, zitten ze er volgens mij heel lethargisch bij. Maar Zowie poetst alweer, ik denk dat hij er al overheen is. Je kunt wat druivesuiker door z'n water doen.

Groetjes, Sanna

Monky

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties...

Ik ben ondertussen wel van de schrik bekomen. De hele kamer zit onder het bloed... Ik moet van het weekend even flink de kamer en voliere uitsoppen  ::)

Hoe het gekomen is...

Ik kwam thuis en hoorde boven een boel gefladder. Dat doen ze wel vaker dus ik dacht niets ernstigs. Ik ging even de antwoordapparaat afluisteren en de post bekijken en toen ging ik naar boven om de lamp in de vogelkamer aan te zetten. Ik heb hem op een tijdschakelaar, maar het is een touch lamp dus werkt het niet en moet ik hem toch handmatig aandoen.
Ik keek in de voliere zoals ik dat altijd doe... even checken of alle ok is en zo. Tja, ook al zijn de vogels gezond, je weet maar nooit toch? En ik zag Vesna en Lulac helemaal onder het bloed zitten... Ik heb Vesna eruit gehaald, maar ze leek niet gewond. Ik heb alle pootjes bekeken van de vogels en ik kon niets  vinden.... Ik keek toen naar de wanden en ik zag allemaal rood... het leek wel een slachtveld. Zelfs bloed op de stokken en etensbakjes. Ik had hem toen goed zitten.

Ik had alle valkjes gecontroleerd en toen ik bij Zowie aankwam bleef mijn hart zowat stil staan. Zijn hele flank en onderkant van de vleugel zaten onder het bloed. Ik heb toen Zowie eruit gehaald en mijn handen zaten vervolgens helemaal onder het bloed. Hij ontsnapte een paar keer uit mijn handen, want ik durf ze niet zo goed hard vast te pakken. Erwin heeft toen de foto's genomen en ik heb hem in een reismandje gezet zodat hij even kon bijkomen en ik hem makkelijker kon pakken als het nodig was.

Nou ja, en de rest weten jullie. Ik heb het toen hier bij spoed geplaatst, maar omdat het rustig was op het forum heb ik toch maar besloten om naar de dierenarts te gaan.

Toen we terug kwamen heb ik hem nog heel even in het reismandje gehouden zodat hij bij kon komen. Hij begon rond te scharrelen dus ik heb hem toen weer in de voliere gezet. Hij is zich meteen gaan poetsen.

Op dit moment slaapt hij in de ringen op 1 poot. Dus het gaat goed met hem. Ik zal vannacht nog even een keertje voor de zekerheid kijken of alles goed is. En meer kan ik op dit moment toch niet voor hem doen.

De veer op de foto is wat ik op de grond vond van de voliere. Het stompje wat nog in de vleugel zat, is verwijderd.

Ik ben nog gaan badmintonnen vanavond, maar ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd... ik geloof niet dat ik ooit zoveel mis geslagen heb  :-X

Nogmaals bedankt voor jullie reacties... in een tijd van zenuwen en schok doet het de mens heel erg goed  :-*

Groetjes,
Monky

Monky

Goed nieuws!!!!

Hij is al weer aan het eten  :D

Groetjes,
Monky

Caroline

Ah, gelukkig!!  :D :D

Brrrrh, die veer ziet er echt verschrikkelijk uit, arme kleine schat.  :-\

Hopelijk komt het weer helemaal goed met hem.  :) En fluit hij snel je de oren weer van je hoofd.  ;) ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja


Hoe is het nu met Zowie?
De nacht goed doorgekomen?

Groetjes Anja

Monky

Hi Anja,

Ja gelukkig wel  :) Hij slaapt nog wel veel, maar hij heeft vanochtend ook al gegeten en hij is weer druk bezig met poetsen.

Ik denk dat het ergste voorbij is gelukkig  :)

Jij ook nog bedankt voor de hulp bij spoed  :-*

Ik ga gauw naar mijn werk.

Groetjes,
Monky

Caroline

Gelukkig een goed eind dus .... zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja


Graag gedaan hoor. Daar zijn we hier toch voor.

Werk ze nog vandaag.

Als je straks thuis komt dan geeft Zowie maar een kroel van me.

Groetjes Anja