My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Monky

Ik dacht ook dat dat broeds gedrag was, met hun kont tegen de zijkant aan met de staart omhoog. Maar er zijn vast mensen die meer ervaring hebben met broeden als ikzelf  :P  ;D Op dat vlak ben ik echt nog een groentje en kan ik je enkel vertellen wat ik op het forum zelf heb gelezen  :)

De foto's die je gemaakt hebt zijn heel mooie en ik heb er van genoten hoor!
De parels van Dara lijken me héél indrukwekkend! Het is inderdaad zo dat je met een foto nooit de werkelijkheid kan weergeven... In het echt zijn ze altijd NOG mooier. Waauw zeg, dan moet Dara een enorme beauty zijn  :D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Monique,

Mooie foto's hoor. Wat een beauty echt wel.

Zelf denk ik dat het broeds gedrag is. Er hoeven niet persee eitjes te komen hoor.
Hier zoeken ze ook alle hoekjes en gaatjes op en wordt er lustig op los gewipwapt maar nog nooit een ei gevonden hoor.

Groetjes Anja

Caroline

Citaat van: Monky op 20 november 2007, 15:34:34

Wat is Cartier toch ook een beauty, hè, Caroline?


Toch veeeeel pareltjes  :)


Ik heb hier de kleir iets aangepast... het komt iets dichter in de buurt van de echte kleur. Wat vind jij Caroline?

Groetjes,
Monky


Ja, lijkt al een stuk beter op de echte kleur.

En inderdaad ik vind Cartier ook een beauty hoor.

Ze lijkt heel erg veel op Dara hoor alleen heeft ze andere vorm van pareltjes, waardoor Dara geler lijkt te zijn.

Kijk maar.



Ik ben heel erg benieuwd hoe ze na de eerste rui zijn, heb jij dat niet??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

De parels zien er weer anders uit als je op de rug kijkt... zoals op jouw foto...


Grappig toch eigenlijk, hè?

Maar als ik het goed zie is de  dichtheid aan parels bij Dara iets hoger op de vleugels, maar het kan heel goed zijn dat als jij een foto maakt van de zijkant, dat het dan meer op mijn foto's van Dara lijkt. Zo zie je maar hoe foto's vertekenen....

En ja... ik ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien na de rui.
Vast nog wel even mooi.... misschien zelf nog mooier  ;D ;D ;D

Mara, Anja en Romy, bedankt voor jullie reacties  :D

Groetjes,
Monky

Caroline

Klopt, ziet er zo weer heel anders uit.

En inderdaad, Dara is iets geler aan de bovenkant, doordat zij grotere parels dichter op elkaar heeft, bij Cartier zie je de pareltjes nog zitten. Dit zag ik al bij Kirsten, toen hebben we ze bij elkaar gehouden.  ;) Was Dara trouwens ook geplukt?? Cartier is iets geplukt geweest door haar pleegouders.  :-\

Gaat het bij je blijven zitten trouwens al beter??

Cartier vind het wel gezellig bij de 4 vrijgezelle dames maar eenmaal uit de kooi ziet zij ze niet meer staan. Het is dat ik anders weet anders zou je denken dat ze gekortwiekt is.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Grappig dat je dat vraagt... Ik vond haar nekje aan de voorkant heel ietsjes kaal... maar ik wist niet of dat zo hoorde  :-[ Verder lijkt ze niet geplukt.

Dara is heel nieuwsgierig. Ik laat haar vaak even op de voliere zitten en even kijken naar de andere vogels en dan neem ik haar bij me en ga ik op een plek zitten waar ze de andere vogels niet zo goed kan zien.
Dan blijft ze lekker bij me zitten. Ze lijkt ook nog heel speels en ze lijkt nauwelijks stil te kunnen zitten. Ze is eigenlijk altijd wel ergens mee bezig... zich wassen, aan mijn haar frunniken, aan mijn kleding knabbelen... of een kroel sessie proberen te krijgen  ;D Ik heb haar nog niet bij me zien slapen. Er zit dus veel pit en energie in dit vogeltje  :)

Grappig dat de karakters zo kunnen verschillen  :D





Het is me gelukt!!!!!!!!! Ik heb een schitterende handtekening gemaakt voor de maand december  :D Ik was eigenlijk voor de fotowedstrijd bezig maar ik ben uitgekomen op een mooie handtekening  :) Met Isaura in de hoofdrol  ;D

Nu moet ik nog iets anders bedenken voor de fotowedstrijd hahaha...





Ik kijk net achter me... de voliere in... zie ik Whooshy en Zowie gezellig met z'n tweeen op de grond rondscharrelen.
In de kooi hangt een speeltje met leren touwtjes waar weer houten en plastieken kralen aan hangen. Ze hebben het gemold en nu ligt er het een en ander van op de grond. Daar waren Whooshy en  Zowie gezellig samen mee aan het spelen.
Wat zien die twee er samen eigenlijk prachtig uit...  :)

Groetjes,
Monky

Silke *

Hoi Monique,

Ik heb een (héél) eindje niets meer gezet in je dagboekje  :-[ :-[ :-[
Maar hier ben ik weer  ;D
Wat is Dara zoooo'n prachtig valkje!
Echt om te  :-* :-*
Is ze nieuw?

Een leuk idee is het om elke maand 1 valkje in de bloemetjes te zetten, door een foto te bewerken tot iets leuks  :D
Ben al erg benieuwd, hopelijk wordt het gou december  ;D
Eneum, die parels, die zijn gewoonweg allemaal mooi!!

Groetjes
Silke x

*Yvon

Hoi hoi

Woooow,wat een prachtige foto's allemaal !!  :-*
Enne,ben je bij de japanner wezen eten in Breda ?
Hoe gaat het nou met Yara en Yaro ?
Zijn ze nog steeds bezig met zoeken naar een plekje ?
Ben benieuwd naar je december handtekening.  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Silke,

Voel je niet verplicht om te schrijven hoor. Je moet het wel leuk blijven vinden  ;)
Dara is inderdaad nieuw. Ik heb haar nu bijna 2 weken... wow dat gaat snel  :o Het is dezelfde mutatie als Cartier van Caroline  :)

Nou als ik het goed heb is het over acht dagen december  ;D ;D ;D Dat hou je vast nog wel even vol. Ik wil het ook niet eerder plaatsen, want het is toch wel kerst getint.

Maar gezellig dat je weer even bent komen koekeloeren  :)

Hi Yvon,
Waarom zou ik helemaal naar Breda gaan om naar de Japanner te gaan? Zit daar een goeie? Nee, we zijn in Nieuwegein geweest. Daar is het ook erg lekker.

Ja, Yaro en Yara scharrelen nog steeds rond. Ze moeten het nu alleen delen met Whooshy en Zowie  :) Want die vinden de bodem de laatste tijd ook interessant, maar hebben meer interesse voor de speeltjes die daar liggen  ;D ;D ;D Ik wacht het gewoon af wat er gebeurd.

Nog 8 dagen en dan is het december  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Anke

Hoi Monique,
Fijn dat het weer wat beter  met je gaat!
IK heb weer genoten van je foto's ;D
En ik ben heeeeeeeel benieuwd naar je kersthandtekening :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hoi Monky,

Wat is Dara een beauty zeg! :D  :o Echt zo mooi, ik sta er versteld van! Die gele kleur is echt prachtig.
Leuke foto's zeg. Zit Dara al bij de andere valkjes in de voliere?

Wat betreft het broedse gedrag van Yaro en Yara: ik denk zeker dat ze op zoek zijn naar een hoekje om een soort nestje te maken. Dreamy (die nu dus erg broeds is) zit ook zo met haar staart omhoog in het blok. ;D En dat aanvallerige gedrag hebben ze al voor de eitjes er zijn, want Sunny en Dreamy jagen iedereen door het huis.  ::)

Dus ik zou zeker wat nepeitjes aanschaffen, voor het geval dat. Ze zijn helemaal niet duur en de valkjes zien het verschil niet.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Silke *

Citaat van: Monky op 22 november 2007, 00:09:42
Hi Silke,

Voel je niet verplicht om te schrijven hoor. Je moet het wel leuk blijven vinden  ;)
Dara is inderdaad nieuw. Ik heb haar nu bijna 2 weken... wow dat gaat snel  :o Het is dezelfde mutatie als Cartier van Caroline  :)

Nou als ik het goed heb is het over acht dagen december  ;D ;D ;D Dat hou je vast nog wel even vol. Ik wil het ook niet eerder plaatsen, want het is toch wel kerst getint.

Maar gezellig dat je weer even bent komen koekeloeren  :)



Nee hoor, ik voel me TOTAAL niet verplicht!!
Vind het wel heel leuk om in dagboekjes te schrijven  ;D
Wow, Dara is echt wel een mooie en Cartier ook !!  :D
Dan tellen we lekker af hè, nog 8 dagen  ;D ;D

Groetjes
Silke x

Anja


We tellen de dagen af.

We zijn helemaal niet nieuwsgierig :P :P ;D ;D

Groetjes Anja

Monky

tik tak tik tak tik tak  ;D ;D ;D

Ik heb net een idee...
Misschien ga ik een kalender maken van mijn handtekeningen volgendjaar. Weet je wel, zo'n verjaardagskalender  :D Elke maand een ander valkje  :)

Geen slecht idee  ;D

Groetjes,
Monky

Anja


Goed idee Monique

We willen dan wel het resultaat zien.
Zou die dan op de verkoop pagina zetten voor sponsering van het forum ;) ;) ;)

Groetjes Anja