My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Een nieuw valkje in huis hebben is altijd spannend. Je bent pas gerust gesteld als je ze ook daadwerkelijk hebt zien eten en drinken!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Manja,
Bedankt voor je vertrouwens hahaha  ;D
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat hij wat tammer wordt. Dat scheelt ook als hij de voliere ingaat met Lulac. Ik vind het wel leuk om ook met mijn "wilde" valkjes contact te hebben  :D

Hi Mariska,
Leuk dat je ook weer een boekje gaat starten  :) Ik zal er naar uitkijken  ;)

Hi Marije,
Dus er is nog hoop hahaha... Ik heb hem wel een beetje met rust gelaten na die crash. Vanavond ga ik weer volop met hem bezig  :D
De foto's komen eraan  ;D

Ja Petra, ik denk ook dat het helemaal goed gaat komen  :D
Het is zo'n schatje  :-*

Marc, ik kan je niet meer gelijk geven!! Zo is het helemaal.





Ik heb hier toch wel wat bewijsfoto's  :D


Koppie zit helemaal in het bakkie...


Zie je het zaadje?


Hij was blijkbaar heel wanhopig... hij probeert zelfs het bakje te eten  ::) ;D


Even lekker poetsen...


Strekken...


En dutten... hier was hij heerlijk aan het knarsetanden...  :-*

Ik zag wel op de foto's dat hij ook zijn schoudertje bezeerd heeft  :-\ Ik had dat nog helemaal niet gezien, want er zitten steeds veertjes overheen... maar ik zag het ineens op de foto's  :-\

Maar goed... dat was gisteren en vandaag is hij weer rustig en heeft weer lekker op mijn vinger gezeten... de lieverd  :-* :-*

Nog even een toegift...


Ik ga weer gauw aan de slag...

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monky,

Zowie heeft idd honger gehad als hij het bakje op wilde eten. Het zijn weer prachtige foto's hoor en hij wordt met de dag knapper.
Zijn schouder bezeert hoe is het er nu mee?
Geef hem maar een dikke knuffel.

Groetjes Anja

Monky

Hi allemaal,

Zowie doet weer helemaal zoals het hoort!!!  :D
Hij eet lekker en drinkt lekker en speelt lekker  :D Ik ben weer helemaal gerustgesteld  :)

Ik heb hem weer op mijn vinger proberen te krijgen. Het ging niet zo makkelijk als gisteren, want hij maakte er zelfs een spelletje van  ::) ;D
Wel erg lief. Toen hij moe was stapte hij eindelijk op en probeerde op 1 pootje te slapen... Hij viel alleen bijna om omdat het pootje waar hij op stond om mijn vingertip was... minder grip dus  :) De suffie... Hij heeft zich lekker op mijn vinger zitten poetsen en knarsetanden... zo'n lief gezicht  :-* :-* :-*

Wat een lievie is het... Ik hoop alleen niet dat hij arrogant en ijdel gaat worden... ik heb wel 2000 keer gezegd dat hij mooi en lief was... omdat ik niet anders meer kon bedenken hahaha  :-X :-[ ;D

Het gaat dus lekker nu... na een stroeve start... maar  misschien ben ik wel overbezorgd... kan er niets aan doen  :-[

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monky,

Let maar op dat hij niet naast zijn valkenschoentjes gaat lopen als jij blijft zeggen dat hij mooi en lief is ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 24 mei 2007, 20:22:35
Wat een lievie is het... Ik hoop alleen niet dat hij arrogant en ijdel gaat worden... ik heb wel 2000 keer gezegd dat hij mooi en lief was... omdat ik niet anders meer kon bedenken hahaha  :-X :-[ ;D


Het is maar de vraag wat jouw andere valkjes daarvan vinden! ;) ;D
Hoeveel heb je er intussen eigenlijk al?

Maar het gaat duidelijk goed komen met Zowie! :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Nog steeds alles goed met mijn ventje??  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Met Zowie gaat het goed hoor  :)
Het is een enorme lieverd. Hij is ontzettend eigenwijs en niet al te slim hahaha. Maar dat geeft niet. Het blijft een prachtige lieve poeperd. Hij staat nu tussen de catharina's en de rosella. Hij heeft een prachtige fluit of roep of hoe je ook moet noemen.
Hij komt ook steeds mooier in de veren lijkt wel. Hij wordt alleen maar mooier... maar misschien ben ik bevooroordeeld hahaha.

Hij lijkt niet echt vorderingen te maken met het opstappen, want hij ziet het nog steeds als een spelletje... Ik laat hem maar, want je bent maar een keer jong  ;D Het komt allemaal vanzelf wel.

Verder eet hij nu echt de oren van mijn hoofd. Gelukkig  :)

Het gaat dus helemaal prima met hem  :D

Ik ga weer gauw even verder met mijn vakantie uitstippelen.
We gaan een rondreis maken door de Dolomieten van Italie met de tent van de zomer. Het is toch vies weer, dus ik kan lekker tussen mijn beestjes de route uitstippelen  :)

Groetjes,
Monky


ManjaV

Hoi Monky,

Wat een prachtige foto's heb je van Zowie geplaatst. Ja, het bewijs is er duidelijk dat hij aan het eten is. ;)
Het is echt een mooi valkje om te zien.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi allemaal,

Weer even een berichtje van hier...

Met Zowie gaat het nog steeds goed  :)
Hij lijkt 's ochtends makkelijker op te stappen dan 's avonds... waarom dat is... Geen flauw idee  ???

Het is zo'n schatje...
Hij heeft ook zo'n mooi koppie... Hij zet zijn wangveren op en krijgt dan een beetje een bolle toetje...  :-* :-* :-* Met die grote ogen.
Ik zal kijken of ik vanavond weer even wat foto's kan maken.
Dan kunnen jullie zelf zien wat voor een beauty het aan het worden is  ;D

Hij eet en drinkt nog steeds heel goed dus dat was echt een begin iets.

Hij heeft een ontzettende mooie uhm...stem ??? Is dat hoe je dat zegt ??? Een hele mooie fluit in elk geval.
Heel zuiver  :D
Echt heel leuk.

Met de ander valkjes gaat het ook heel goed.
Ik zal binnenkort ook weer van hun weer wat fotootjes maken.

Vandaag gaat mijn moeder naar Nijmegen voor een second opinion voor haar knie. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

Ik ben benieuwd naar de foto's van de knappe Zowie.

Wens je moeder maar veel succes en ik zal voor haar duimen.

Groetjes Anja

Caroline

Wat een fijn berichtje weer over Zowie.  :D

En hij is voornamelijk gewend overdag hier zijn aandacht te krijgen, misschien dat dat de reden is dat hij 's avonds anders reageert.

Ik begin hier met de verzorging van de vogels tussen half 8 en half 9, in het weekend iets later.  ;) Het tam maken en op schoot houden doe ik ook meestal overdag  ;) en 's avonds rond een uur of 7 krijgen ze hun laatste voeding en worden ze voor het laatst gewogen. Daarna is het mijn tijd.  :D En mogen de oudere valkjes losvliegen.  ;)

Doordat jij werkt, moet hij nu aan een hele andere dagindeling wennen.  :D

Ik merk dat hier ook altijd aan mijn jonge valkjes (5 stuks)die bij Mandy vandaan komen, die leven juist andersom, die zitten overdag te dutten en leven 's avonds helemaal op.  :D Duurt meestal pook een periode voor ze omgeschakeld zijn.

Veel sterkte voor je moeder, hopelijk worden jullie snel wat wijzer, dit werkt zo ook niet.

Kusje voor Zowie, ik kijk uit naasr zijn foto's.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Monky,
Wat een mooi valkje is zowie :) Dat mag je best zeggen hoor, dat hoort ie vast graag ;)
Leuk dat hij nu goed eet. Dat opstappen gaat ook steeds beter lees ik! Je maakt echt vorderingen met hem.
Ga zo door ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

Nu verwacht ik hier zeker ook foto's! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -