My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Anja en Marc,

De eerste nacht is heel goed verlopen. Ik had hem boven bij de andere vogels staan. Vanochtend heb ik hem naar beneden gehaald en ik had het idee dat hij dat toch prettiger vond. Hij was in elk geval een stuk rustiger.

Ik ben de afgelopen dagen niet zo heel veel online geweest, omdat we mijn moeder hier hebben en we zijn met de vijver bezig. Die is overigens bijna klaar  ;D ;D ;D

Zowie heb ik het grootst gedeelte van de dag met rust gelaten, en tussen de bedrijven door hebben ik en mijn moeder gezellig tegen hem zitten babbelen   :D Hij kijkt je dan met zijn grote zwarte ogen aan van... ik hoor wel wat je zegt  :D :D :D Het is echt een lieverd.

Vanavond wilde ik even kijken hoe hij zou reageren op mijn hand in de kooi. Nou dat ging werkelijk perfekt!!! Hij stapte meteen op mijn vinger. Caroline heeft hem goed afgericht  ;) ;D Ik heb hem daar een tijdje laten zitten en hem hele verhalen verteld over de vijver... Hij zat lekker knarsetandend te luisteren... hij viel zelfs bijna in slaap...  ::) Erg boeiend vond hij het dus niet hahaha.

Ik heb wat fotootjes gemaakt en zal die vanavond proberen te plaatsen.

Ik ga gauw even lekker douchen want ik voel werkelijk al mijn spieren  :P

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

Wat fijn dat Zowie het goed doet zeg. Zit jij hem een verhaal te vertellen over een groot zwembad terwijl hij daar helemaal niet in mag. Tja dan zou ik ook gaan slapen hoor ;D ;D ;D
Fijn dat de vijver ook bijna klaar is.
Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Anja

Caroline

Hè, wat fijn dat het zo goed gaat met Zowie.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Leuk, zo'n kleine nieuweling erbij  :D....lekker nieuwsgierig  ::) en nog een hoop te leren  ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi allemaal,

Vandaag begon ik me toch een beetje zorgen te maken...
Zowie had namelijk nog helemaal niets gegeten of gedronken... Zijn ontlasting begon er zwart uit te zien er er was nauwelijks wit te bekennen...

Ik heb een ander etensbakje gepakt en die naast de stok gezet waar hij de hele tijd op zit. Hij komt trouwens ook niet of nauwelijks van de stok af om de kooi te verkennen of zo. Maar goed... En warempel... hij begon te eten... Ik was helemaal opgelucht. Ik heb mijn moeder gevraagd of ze een beetje op hem wilde letten en af en toe tegen hem babbelen.
Het is misschien een hele omschakeling, want ons huis is redelijk stil hahaha. Wij hebben geen kinderen en honden  ;D Misschien dat hij toch nog meer moet wennen aan dat soort dingen dan ik dacht. We gunnen hem rustig de tijd.

De foto's die ik gemaakt had, waren niet zo goed gelukt als ik dacht, dus vanavond probeer ik het nog een keertje  :P ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

Oeps, klinkt niet goed!!  :-\

Hoe is het nu met hem?? Hij is inderdaad een druk houshouden gewend.  ::)

Heb je hem al gewogen, hij woog hier de ochtend voor je hem kwam halen 102 gram, dan kun je zien hoeveel hij eventueel is afgevallen.

Laat je me nog eventjes weten hoe het met het ventje is nu??

Dikke knuffel voor hem.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Nou, Caroline...
Loos alarm hoor hahaha  ;D

Toen ik thuis kwam was hij al aan het fluiten en eten en door de kooi heen aan het bonjouren... hahaha. Van het stille valkje was niets meer over. Mijn moeder heeft de hele dag met hem zitten praten en ze zei dat hij soms zo tekeer ging dat ze dacht dat hij een beroerte zou krijgen hahahaha. Als hij roept dan reageren de valkjes boven op hem. En dat maakt hem helemaal enthousiast.

Ik laat het bovenste etensbakje er nog in zitten. En ik zal hem morgen avond eens wegen. Kijken of hij ook echt gegeten heeft of alleen maar met zaad heeft zitten gooien.

Ik heb toch vanavond wel dubbel gelegen zeg  ;D Hij was heel struktureel de houdsnippers uit de kooi aan het "tossen". Ik heb hem op gegeven moment wel toegesproken en laten stoppen... Ik had net de vloer gezogen   ::) :P 8)

Het is een enorm lief beestje... en ik wil hem echt voor geen goud meer kwijt...

Caroline.... Je krijgt nog een knufje van Zowie... en ook van Lulac  :)

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Nou gelukkig dat het loos alarm was.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Monky,

Wat fijn dat Zowie eindelijk bij je is! :D Zo te horen is het echt een schatje! Fijn dat alles nu weer goed met hem gaat en dat hij is begonnen met eten. Heb je hem al gewogen? Uiteraard ben ik benieuwd naar een foto van Zowie. ;)
Wanneer mag hij bij Lulac en de anderen? Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki


Anja

Hoi Monique,

Gelukkig dat het loos alarm is zeg. wat is het toch een knapperd zeg.

Groetjes Anja

Caroline

Pfffh, gelukkig!!  :D

Ik kneep hem echt en zat tussen het opknappen hier steeds te kijken of ik al een notificatiemailtje van je had gekregen, helaas .....

..... tot ik net zag dat je wel een berichtje had geplaatst en de notificatie gewoon weer een sniet had gewerkt.  :-\

Gelukkig goed nieuws!!  :D :D

Kan ik weer met een gerust hard gaan schilderen.  ;) :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Als ik dat had geweten... had ik je een emailtje gestuurd  :-[

We hebben gisteren mijn moeder thuis gebracht en ik heb daarna even snel een stukje geschreven... ik was het vergeten op het andere forum te zetten  :-[ Anders had je het gisteren wel al kunnen lezen  :-[ Sorry

Maar gelukkig is het allemaal goed met hem  :D Hij was vanochtend weer lekker druk. Hij heeft ook weer even op mijn vinger gezeten en ik heb zelfs even zijn buikje mogen aaien met mijn vinger.

Het gaat goed hoor. Ik zal hem voor de zekerheid vanavond nog even wegen, want vanochtend had ik daar geen tijd voor.
Dan weten we zeker dat hij iets binnen heeft gehad.

Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ivy

Hoi Monique.
Gelukkig heeft Zowie nu het eten gevonden :). Het is altijd even schrikken als ze niet willen eten... maar de hongerstaking duurde bij jouw niet zo lang ;D
Mooie foto van Zowie, bekende kooi hihi. Ben benieuwd hoe lang je het geschreeuw van allen aan kan horen voordat je het opgeeft en Zowie naar boven brengt... ;D ;D ;D

Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie