My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Met name het visgraatmotief is heel moeilijk te zien.



Dit is mijn popje Rocky, de gele staartveren zijn de visgraatmotiefveren, zo lijken ze geel als je ze echt voor het raam in het daglicht houdt zie je de streepjes erop zitten, zo ook bij Oilily maar nogmaals heel moeilijk te zien hoor.  ;)

Ben wel heel benieuwd wat Vesna is, mijn Oilily is ook als man gekocht volgens berekening van de ouders en is dus een popje, zij was een resersed crossover.  :-\

Groetjes!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Bij mij doen ook de mannen WoodyWoodpecker na  ;D ik lees hier dat het de gewoonte is van de mannen  :o ...valkenmannen bedoel ik dan hoor  ;D

Ze doen het hier tegen de houten achterwand en klinkt heftig  ;D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marga

hoi monique
ja hier zijn het ook alleen de mannetjes die tikken
groetjes marga

Monky

Hi Caroline en Anja,
Voor zover ik kan zien, heeft ze geen visgraat motief op de staart. Ik weet heel zeker dat ze geen spots op de vleugels heeft, want ze spreidt haar vleugels heel vaak. En aangezien ik dat altijd prachtig vind om te zien  ;D ;D ;D
Kirsten had wel gezegd dat ze eventueel bont kon zijn, maar ik vind eigenlijk dat ze een heel mooi egale kleur verenkleed heeft. Als ik dat vergelijk met Lulac, die heeft echt fel gele vlekken op haar vleugels. En Yara daar zie je de parels echt zitten. Dus Vesna lijkt me niet bont.

Ik ben ook wel benieuwd of het nu een mannetje of pop is, maar ik ben bang dat ik daar pas tezijnertijd achter ga komen  ;D

Hi Wilma en Marga,
Ik zie Vesna niet vaak tikken. Maar ik vond het wel opvallend. Ik heb me al eerder eens afgevraagd of het een wel een pop was  :-\ Maar ja, het maakt me verder niet zo heel erg uit. Het blijft een lief mooi valkje of het nu een man of pop is  ;D ;D ;D
Maar het zijn dus overduidelijk de mannen die tikken...  :o Hè wilma  ;D

Mmmm...lekker... ( net een oliebol gekregen... mijn eerste dit jaar  8) )





Nou, Yaro zit nu lekker bij de andere valkjes. Wat ziet hij er nog klein en ielig uit, naast de oudere valkjes.
Vooral Disa en Isaura zijn flink geworden.

Ik heb ze nu gewoon lekker met z'n allen laten vliegen. Inclusief Yara. Het was wel een heel karwei om haar uit de kooi te krijgen zonder dat ze te veel in de stress schiet. Vooral Yaro vond het lekker om even de vleugels te strekken. Hij trok alleen niet echt naar de anderen toe, maar bleef meer bij mij zitten. De schat  :-*
Yara wilde ook eigenlijk wel bij me zitten, maar zat een klein beetje in dubio. Zij vond het heel leuk en gezellig met de andere valkjes, maar volgens mij herkent ze Yaro echt wel en wilde eigenlijk ook wel bij hem zitten, maar hij zat bij mij. Ze heeft een paar keer een poging gedaan om bij me te zitten, maar durfde uiteindelijk toch niet.

Garath heeft ook weer sinds lange tijd bij me gezeten. Ik had op gegeven moment 3 valkjes op mijn armen. Het is jammer dat ik niet nog een derde arm had, dan had ik daar een foto van kunnen nemen.

Disa en Isaura zijn wat verder van me af gaan staan. Die zijn iets banger geworden. Het is ook altijd een heel werk om ze weer terug in de kooi te zetten zonder al te veel stress. Dat zijn de volgende twee aan wie ik ga werken als ik klaar ben met Yara.

Yara zit nu trouwens in de oude kooi van Yaro. Die is iets kleiner dan de kooi waar ze tot nu toe in heeft gezeten. Vandaar dat ik ook haar even heb laten vliegen. Even de vleugels laten strekken voordat het ernst van het leven voor haar begint hahaha.

Ik heb natuurlijk weer wat fotootjes gemaakt. Die komen hoop ik vanavond.

Ik ga weer even aan het werk  :-[ ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Leuk om je update te lezen! :D
Wat grappig is dat he, als er ineens zoveel valkjes bij je zitten. Ik heb ze soms alle zes over mij heen lopen. :D
Dus Yaro zit weer bij de anderen, dat is leuk! En natuurlijk herkent Yara Yaro, voor je weet komt Yara ook bij je zitten. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ivy

Hoi Monique.
Het is dus met Yaro ontzettend goed gelukt :D. En ik denk inderdaad dat Yara hem herkend - zo was Rafiki ook vaak bij zijn ouders te zien toen ze bij Ankie logeerde.
Dat is toch opmerkelijk, want het is alweer bijna vier maanden dat ze elkaar niet zagen en toch ...
Ik kom straks terug voor de foto's  ;D
Groetjes, ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Caroline op 15 december 2006, 19:54:38


Dit is mijn popje Rocky, de gele staartveren zijn de visgraatmotiefveren, zo lijken ze geel als je ze echt voor het raam in het daglicht houdt zie je de streepjes erop zitten, zo ook bij Oilily maar nogmaals heel moeilijk te zien hoor.  ;)


Dat is een érg mooi popje zeg! :D :-*




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 19 december 2006, 09:57:16
Hi Wilma en Marga,
Ik zie Vesna niet vaak tikken. Maar ik vond het wel opvallend. Ik heb me al eerder eens afgevraagd of het een wel een pop was  :-\ Maar ja, het maakt me verder niet zo heel erg uit. Het blijft een lief mooi valkje of het nu een man of pop is  ;D ;D ;D
Maar het zijn dus overduidelijk de mannen die tikken...  :o Hè wilma  ;D
Groetjes,
Monky


Hier tikken de mannen ook. Als ik even met mijn vingernagels op de tafel tik gaan ze meteen mee tikken. Grappig om te zien!  ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Heel even een paar foto's...
Ik moet nog een paar kooien schoonmaken...


Garath is Disa aan het poetsen... vooral die kuifveer moet schoon zijn ::) ;D


Yara voor het eerst in de vogelkamer aan het vliegen. Ze heeft al wat vriendjes proberen te maken  :)
:-* :-* :-* Parel parel parel.... :-* :-* :-*


Yaro is zich lekker aan het poetsen in zijn nieuwe leefomgeving. Hij trekt nog niet zo heel erg naar de andere valkjes toe... ik hoop dat dat nog komt  :)

Zo dat was het even voor nu. Misschien dat ik vanavond de rest nog plaats en anders wordt het morgen... of overmorgen... Ik heb morgen een badminton toernooi.... Zal wel weer laat worden  :D

Groetjes,
Monky



Caroline

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 19 december 2006, 21:43:37
Citaat van: Caroline op 15 december 2006, 19:54:38


Dit is mijn popje Rocky, de gele staartveren zijn de visgraatmotiefveren, zo lijken ze geel als je ze echt voor het raam in het daglicht houdt zie je de streepjes erop zitten, zo ook bij Oilily maar nogmaals heel moeilijk te zien hoor.  ;)


Dat is een érg mooi popje zeg! :D :-*



:D :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Marc en Caroline,

Rocky is inderdaad een pracht van een popje  :D Ze zit ook heel mooi strak in de veren.





Whooshy en Garath waren elkaar aan het kroelen  :o Echt schattig. Whooshy wilde Garath dit keer wel gewoon kroelen. Disa doet dat namelijk niet. Dus ze waren echt wel een tijdje bezig. Echt een heel leuk gezicht. Ik heb een foto weten te maken, maar ik weet niet of het goed gelukt is. Dat zie ik vanavond wel.

Yaro maakt het goed in de voliere. Hij is nog wat onwennig, maar hij weet al wel van zich af te bijten.

Yara maakt het ook goed. Ze zit beneden. Ik heb haar speeltje in de nieuwe kooi gehangen... Nu lijkt ze er  ineens bang van  ::) Je kan er soms ook geen pijl op trekken hahaha. Komend weekend ga ik echt met haar aan de slag. Op dit moment praat ik veel tegen haar. En ik heb tegen haar gezongen... Ze viel erbij in slaap  ::) Ik weet niet of dat een goed teken is of niet... Mijn zang is blijkbaar slaapverwekkend... Het is dan in ieder geval niet vals, toch?  ;D Anders had ze uit de kooi proberen te breken om weg te komen hahaha.

Ik heb een drinkflesje wat eigenlijk voor knaagdieren is, aan de kooi gehangen van mijn tamme valkjes. Het werkt verbazingwekkend goed. Ze drinken er goed van. Het scheelt een hoop. Het water wordt nu niet zo ontzettend vies. Op een of ander manier willen ze altijd in het water schijten of boven het water eten, waardoor het gigantisch ranzig wordt. En dan verschoon ik het elke dag!!!
Ze vinden het ook leuk om mee te spelen. Ze knagen eraan hahaha. Yaro begint het ook door te krijgen. Ik let wel op dat hij vocht binnen krijgt.

Zo het is weer een heel verhaal geworden.
Ik hoop vanavond de rest van de foto's te kunnen plaatsen.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 20 december 2006, 10:12:25
Ik heb een drinkflesje wat eigenlijk voor knaagdieren is, aan de kooi gehangen van mijn tamme valkjes. Het werkt verbazingwekkend goed. Ze drinken er goed van. Het scheelt een hoop. Het water wordt nu niet zo ontzettend vies. Op een of ander manier willen ze altijd in het water schijten of boven het water eten, waardoor het gigantisch ranzig wordt. En dan verschoon ik het elke dag!!!
Ze vinden het ook leuk om mee te spelen. Ze knagen eraan hahaha. Yaro begint het ook door te krijgen. Ik let wel op dat hij vocht binnen krijgt.


Lijkt me een goed idee, moet ik ook eens proberen.
Bij ons hebben ze de gewoonte om de nacht door te brengen zittend op de waterbakjes. Als ze er 's morgens vanaf komen lijken het net niet doorgespoelde WC's :o ::)
Kunnen die 's nachts sch*ten zeg! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Marc, Ik heb hier 3 foto's hoe ze eruit drinken en een foto hoe ze er mee spelen.


Disa


Whooshy


Garath


En zoals bijna altijd bij valkjes... mollen die handel hahaha.

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monky,

Wat een mooie kroel foto. Dat zijn toch mijn favoriete foto's.
Wat een goed idee van die flesjes. Dan heb je idd veel minder rommel in het water.
Daar gooien ze echt alles in lijkt het wel.


Groetjes Anja