My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Poeh poeh...wat een drukke weekend, zeg  :P

Gisteren vierden we dus Erwin's verjaardag. Het had een hoog oeh - ah gehalte... toen ze de voliere zagen. Ik was natuurlijk ape trots op mijn lieverds  ;D ;D ;D

De oom van Erwin laat een voliere bouwen. Groot!! Dat wil je niet weten. 6 meter lang 2,5 meter diep dan gaat het nog de hoek om waar het nog eens 2 meter lang en diep is. Er zit ook nog een nachthok bij.
Hij is in discussie met zijn vrouw (Erwin's tante) over wat voor een vogels erin komen. Zij wil tropische vogels dus sijsjes, zebravinkjes enz. Hij wil grote parkieten erin. Persoonlijk denk ik als je zo'n grote voliere hebt, grote parkieten beter lijkt... Maar ja, die discussie loopt nog. Ik ben benieuwd wat erin komt. Hij was trouwens helemaal weg van Isaura. Ze is natuurlijk ook erg mooi  ;D ;D ;D Dus ik gaf hem natuurlijk geen ongelijk hahaha.

Er is trouwens wel iets raars aan de hand in de wilde voliere... 3 valkjes zijn de lange veren van de kuif kwijt  ??? Ik zal er vanavond wat foto's van maken...kijken wat jullie ervan denken. Het ziet er heel raar uit  :-\ Alleen Gizmo heeft nog zijn volledige kuif...Zou hij aan de andere kuifen aan het plukken zijn  ???

Met alle andere vogels gaat het heel goed. Yaro zingt alsof zijn leven ervan afhangt  ;D
Ik ben nog aan het dubben of ik ze voor mijn vakantie in de voliere zal doen. Ze zijn nog niet zover als ik ze uit eindelijk hebben wil. Maar ik wil het werk voor de oppas zo minimaal mogelijk houden. Het zijn toch 3 weken  :) Ze hebben gelukkig wel affiniteit met vogels...

Zo ik ga weer even aan de slag.

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Ik heb alleen van Vesna en Ilo een foto kunnen maken.
Het ziet er een beetje zielig uit  :-\

Zouden ze in de rui zitten? Kunnen dan ook kuifveertjes gewisseld worden?

Verder had ik nog een andere foto van Vesna  :)

Ik kon het niet laten.
Hier zie je heel goed dat ze nog niet goed in de veren zit door haar groeiachterstand toen ze klein was. Ze had ook een keer haar vleugel bezeerd. en dat zie je nog steeds een beetje.
Ze zat me toch net een partij de kwebbelen...zo schattig  :-* Ze maakt echt heel lief geluidjes  :-* :-* :-*

Er zijn voor de liefhebbers ook weer nieuwe foto's van Nalani en Seda (catharinaparkietjes)  :D

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Monky.
Nu heb je drie Joepies hihi, alleen Joepie van mij heeft altijd zo'n kort kuifje...
In de rui wisselen inderdaad ook kuifveertjes, dus het zou wel kunnen...
Het valkje op de tweede foto vind ik echt een dotje!

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Door de rui kan maar ik vind het wel heel toevallig dat ze, en alledrie tegelijk hun kuifveren verwisselen en ook nog eens alledrie tegelijk de grootste kuifveren.  :-\ ::)

Lijkt me wel heel erg toevallig, heb het zelf nog niet meegemaakt bij mijn 10 valkjes dat je het zo duidelijk ziet dat ze de grootste kuifveren verliezen laat staan dat je het bij 3 valkjes ziet.

Snap je het nog een beetje, ik bedoel eigenlijk gewoon dat ik denk dat je er een plukker bij hebt.  :-\ :P

GRoetjes!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Monky,

Wat een lieve foto's. Hihi, met zo een klein kuifje zien ze er toch werkelijk schattig uit. :D

Ik ben het met Caroline eens. Hier verliezen ze ook wel eens een kuifveertje, maar nooit zoveel tegelijk en ook nooit tegelijkertijd.
Ik zou toch eens opletten of je misschien een valkje ziet dat plukt. ;D  ::)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hoi,

het kan idd door plukken komen maar dan moeten er wel 2 plukkers zijn. Is het alleen de kuif of ook in de nek? Je wil momenteel niet weten hoe Ayko van mij eruit ziet... :-X Die wordt gezellig geplukt door Tiaro... ::)

Monky

Hi allemaal,

Misschien dat Gizmo kappertje heeft gespeeld  ::)
Ilo zit wel wat rommelig in de veren. Hij krijgt allemaal nieuwe veren, maar ik heb volgens mij amper veren van hem op de grond gezien... Vesna is ook bezig met een nieuwe verenkleed dus... Ik hou het in de gaten in elk geval... Deze komende dagen... daarna zal ik na mijn vakantie wel zien of het bij de kuifveertjes is gebleven of dat ook andere delen geplukt zijn. Op dit moment is dat dus nog niet het geval.

Er komen wel trouwens al weer nieuwe kuif veertjes door  :)

Het gaat heel goed met Yaro en Yara.
Yaro is zo ontzettend lief  :-* :-* :-* Hij zit dan op mijn hand. Vervolgens vliegt hij naar de deurkruk, daar zit hij dan even en komt dan weer bij me zitten...meestal op mijn hoofd  ::)

Als ik in de buurt van zijn kooi kom vliegt hij daar naartoe...hij waggelt even heen en weer en springt dan op mijn borst en kruipt dan in mijn nek om mijn haren een grondige beurt te geven   ;D ;D ;D Hij is op dit moment nog iets te onrustig om lekker te kroelen. Hij begint nu pas echt dingen te ontdekken. Dit was ook de eerste keer pas dat hij bij me wegvloog. Maar de lieverd komt dan weer snel terug. Het is zo'n schatje. Mijn hart barst bijna... Bij hem heb ik een beetje het Whooshy gevoel  :)

Yara is weer heel anders, maar ook zij heeft sprongen vooruit gemaakt. Ze blijft nu redelijk bij me zitten, mits ze even gevlogen heeft. Even de vleugels strekken  :) Van kroelen wil ze op dat moment niets weten. Dan moet ik echt het licht uit doen en dan kan ik bijna alles met haar  ::) Toch wel vaag hoor ;D Misschien vindt ze me wel super lelijk hahaha. Echt ontspannen zit ze nog niet bij me en als ik in de buurt van de kooi kom zit ze daar toch liever. Wat ook een vooruitgang is, is dat ik als ze aan de muur hangt ze nu ook gewoon op mijn vinger stapt. Eerst ging ze gewoon naar een ander plek vliegen  ::) En ik bleef aan de gang. Nu stapt ze netjes op...als het haar uitkomt hahahaha  ;D ;D ;D

De valkjes boven gaan een beetje hun eigen gang. Ze genieten lekker als ze los zijn schieten af en toe door de lucht. Whooshy komt af en toe bij me zitten en Isaura ook als er iets lekkers te halen is  ::) ;D

Met Vesna, Ilo, Lulac en Gizmo gaat het ook goed...op de mysterie van de missende kuifveertjes na... Gizmo is nog steeds een kroelkont eerste klas, de lieverd  :-*
Lulac trekt steeds meer naar Ilo toe. Ze hebben zelfs bijna gekroeld. Gisteren nacht in de schemer zat ze ineens kippetje...ze zat daar in haar uppie op die stok want de andere vogels zaten aan de andere kant van de voliere...dus voor wie ze kippetje zat...Geen idee  ??? ;D

Vesna trekt nog steeds erg naar Isaura toe. Ze kunnen elkaar wel goed zien. Ze vindt Garath ook erg leuk heb ik gemerkt  :)

Garath zingt de longen uit zijn lijf heb ik het idee... Man wat kan die fluiten...  ;D Hij komt ook af en toe een kroel bij me  halen... De lieverd  :-*

Disa is echt Disa... Eigenzinnige trutje  ;D Ze komt als ze er alleen uit is ook wat vaker bij me zitten. Ze is nu weer helemaal mooi nu ze weer door de rui heen is.

Zo dat is weer een hele lap tekst.
Ik zal proberen van alle vogels een kiekje te maken voor ik met vakantie ga zaterdag.

Het voelt wel een beetje onwennig om ze 3 weken alleen te laten. Het gaat natuurlijk gewoon goed, maar ik heb een klein beetje onrustig gevoel  :P Stom, hè? Heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Misschien omdat het in een nieuw huis is? Ik weet het niet. Nou ja, we komen er wel doorheen hahaha  ;D

Ik ga weer eens aan de slag.

Groetjes,
Monky

Caroline

Ik merk hier ook wel dat er tijdens het kroelen wel eens wat kuifveertje worden vermist hoor. Op plaatsen waar dan net door de rui al nieuwe zitten komen dan ineens weer nieuwe dit klopt natuurlijk ook niet.

En Rianne, waarom 2 plukkers??

Geniet nog maar lekker de komende dagen van je lieverds.

Ik zal je ook missen hoor, 3 weken lang.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Ik zal in elk geval vragen aan de buren of ze het een beetje in de gaten willen houden...niet dat ze er veel aan kunnen doen  ::) Maar als het tot bloedens toe gaat gebeuren of zo... Je weet maar nooit, toch?

Wie zegt dat je mij 3 weken moet missen  ;D ;D ;D
Gelukkig hebben ze in de VS ook zoiets als een computer  ;D

Nee, even zonder gekkigheid. Ik verblijf natuurlijk bij familie. Ik zal niet zoveel te vertellen hebben over mijn valkjes, maar dan kan ik natuurlijk nog wel op het forum komen  :D Misschien niet zo vaak als nu en waarschijnlijk op tijden dat de meeste mensen slapen of zo, maar dat kan de pret niet drukken...Misschien plaats ik nog foto's terwijl ik daar ben.
Het is daar nu de folliage. De bladeren krijgen dan hele mooie intense kleuren. Ik ben benieuwd. En ik maak dan voor het eerst echt bewust Halloween mee en natuurlijk de verjaardag van mijn vader. Die hebben we nog nooit samen gevierd met de hele familie. En dan natuurlijk nog de bruiloft van mijn broer. Het gaat een hele bijzondere vakantie worden. Dat is een ding wat zeker is.

Ik heb een paar foto's gemaakt.
Ik begin nu een keer met zijn grasjes...voor de verandering  :D

Dan komt kleine Yaro.
Deze zijn gisteren gemaakt.

Hier heeft hij de deurkruk naar de hal gevonden. Hij vond het nog best comfortabel  :)

Even omkijken om te laten zien hoe mooi roze ik ben geworden  :P

Yeaaahhh...de deurkruk van de pleeeee...  :-X

Nu nog een mooi profieltje  ;D ;D ;D

Yaro is wel altijd foto geniek  :)

Oeps...Ik geloof dat ik hem gewekt heb...Hij vindt het niet zo leuk geloof ik  :-\

Wat een beauties zo samen  :-* :-* :-*

Zo dat was het even voor nu. Morgen misschien meer foto's  :)

Ik ga nog even een foto bij mijn nijntjes zetten...

Groetjes,
Monky

Caroline

Lieve foto's weer!!

En het zou inderdaad leuk zijn als we wat van je hoorde.  ;)

Gaat je moeder trouwens ook mee??

Mocht ik of jij hier niet meer komen voor je vertrek, een hele fijne vakantie, verjaardag en bruiloft, met je familie.

Lekker genieten hoor.

Liefs Caroline  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marga

hoi hoi
ik wil jullie nog even een hele fijne vakantie wensen
geniet maar lekker met je hele familie
in iedergeval alvast van harte gefeliciteerd
groetjes jan en marga &fam.

Monky

Hi allemaal,

Dit is voorlopig mijn laatste berichtje vanuit Nederland.
Ik ga met vakantie naar de VS...Mijn broer gaat trouwen  :D

Misschien dat ik af en toe wat foto's plaats van daaruit. Ik zal nog wel af en toe hier zijn, maar misschien wat minder vaak   ::)

Groetjes allemaal en....tot ziens aan de andere kant van de oceaan...  :D  :D  :D

Monique....Signing off...

ManjaV

Hey Monky,

Volgens mij ben ik te laat om je een supervakantie toe te wensen.  ::) Wat gaaf zeg, drie weken naar Amerika! Zou best met je willen ruilen. ;D ;D Je zal je valkjes best missen, maar zo een ervaring is natuurlijk onvergetelijk!
Heel veel plezier daar.

Oh ja, harstikke lieve foto's weer zeg van je valkjes en je grasjes.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

O, wat heerlijk zeg ! Veel plezier daar !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Heel veel plezier!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!