My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

marga

hoi monky
wat een schatje is Yara
fijn dat ze zich zo laat kroelen
ik vind je handtekening erg mooi
groetjes marga

*Yvon

Hoi hoi

Ze is zeker prachtig !!  :D
De 1 doet de w.c. sessie en jij doet de schemer-sessie.  ;)
En zo te zien helpt dat ook.  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi allemaal,

Ik heb nog wat andere nieuwe foto's van een van mijn andere beauties  ;D

Dit keer een foto-shoot van Disa  :)








Disa is nu zo goed als helemaal door de rui heen.
Ik ben met haar ook een soort "schemer" sessie aan het doen. Ze is met de verhuizing iets minder tam geworden omdat ik toen minder tijd voor haar had. Het lukt aardig. Opstappen vanuit de voliere wil nog niet lukken, maar buiten de voliere wel. Het grappige is dat als ze op het speeltoestel zit, ze heel makkelijk opstapt, terwijl als ze op de voliere zit, ze weer doet alsof ze bang is  ??? Snap jij het, snap ik het  :) Ze was vandaag niet echt in een kroel bui, maar ja, dat moet ook af en toe kunnen.

Dit was het weer voor vanavond.

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Ook Disa is een mooi valkje!
En vooralllll doorgaan met je sessies.  :D  ;)
Dan komt het vanzelf weer goed.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

3 oktober 2006, 23:45:28 #1234 Last Edit: 3 oktober 2006, 23:47:08 by Caroline
Onderwerp: My cute little birdies...  (gelezen 10000 keer) 
« Antwoord #1234 Gepost op: Vandaag om 23:45:28 »


Ik was je 10000 ste lezer!!!!  :D

En had berichtje nummer 1234.  ;D ;D

Gefeliciteerd!!

PS. leuke foto's!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Citaat van: Caroline op  3 oktober 2006, 23:45:28
Onderwerp: My cute little birdies...  (gelezen 10000 keer)
« Antwoord #1234 Gepost op: Vandaag om 23:45:28 »


Ik was je 10000 ste lezer!!!!  :D

En had berichtje nummer 1234. ;D ;D

Gefeliciteerd!!

PS. leuke foto's!!  ;)



;D ;D ;D ;D

Bedankt voor de felicitatie, Caroline  :)
Het is niets vergeleken bij jouw dagboekje hahahaha.

En Yvon,
Ik ga zeker met de sessies door. Ik merk het verschil enorm. Ze vliegen dan ook over het algemeen ook minder hoog.

Groetjes,
Monky


ManjaV

Hoi Monky,

Wat een prachtige foto's weer, dit keer van Disa. Schitterend!
Je hebt een goede camera zo te zien. En natuurlijk prachtige fotomodelvalkjes ;D

Apart he, dat ze bang is als ze op de voliere zit en niet als ze op het speelplankje zit. Heel vaag... ::)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,
Dank je.
Ik ben zeer tevreden met mijn fototoestel. En niet alle valkjes zijn even makkelijk te fotograferen. Of ze zijn te bewegelijk, of ze hebben een te lichte kleur waardoor ze snel overbelichten. Indirect zonlicht maakt de mooiste foto's  ;D

Het is inderdaad heel apart van Disa. Het grappige is dat Garath het probleem precies anders om heeft.
Die stapt makkelijk op in de kooi en daarbuiten niet. Ik gebruik meestal een stok waar hij geleerd heeft op te stappen  ::) Ze gaan dan meestal op de voliere zitten helemaal tegen de muur aan. Ik kan daar dan niet goed bij met mijn hand. Nu stapt Garath heel gemakkelijk op de stok...tenzij hij geen zin heeft...Dan duurt het even  ::)

Met alle vogeltjes gaat het lekker.
Vesna heeft geen last meer van haar nagels gehad die voorheen steeds afbraken. Haar veren zien er ook steeds beter uit.
Ik heb het idee dat met die vitamines die Dr. Feld meegegeven heeft echt de vogels beter in de veren zitten.

Vooral Jocko zit beter in de veren en Rossa heeft ook weer een pracht van een veerkleed.

Volgens mij vinden ze het eivoer dat ik nu gekocht heb super lekker. Het gaat erin als koek. Ik vraag me af of dat kwaad kan.

Het gaat een druk weekendje worden. Vandaag is Erwin jarig. Mijn moeder is er nu om mee te helpen met de hapjes maken. We gaan namelijk een High Tea organiseren voor de familie zondag. We moeten nog veel doen, want het huis moet daarnaast ook weer helemaal schoon, want iedereen wil natuurlijk het nieuwe huis bekijken...Dan kan er natuurlijk niet overal een stoflaag op zitten  :-[ Ik ben niet een poetsmien...Ik doe meestal het hoogst noodzakelijke  :-X :-[

De vogeltjes staan er natuurlijk wel altijd goed bij...Dat ik soms in een...stofnest wil leven hebben zij natuurlijk niets mee te maken  :P ;D

Als ik vanavond tijd heb, zal ik de foto's plaatsen die ik gisteren heb gemaakt.

Wat een vies weer is het trouwens vandaag...Bah!!
Ik was kledder nat toen ik hier op mijn werk aankwam. Ik begin nu eindelijk een beetje op te drogen  :P

Groetjes,
Monky

Ankie

Hoi Monique

Ik kom regelmatig buurten hoor en niet alleen hier  ;D
Wat een prachtige foto´s van Yara en natuurlijk ook van Disa !
Superscherp !
Omdat je het zo lief vroeg komt Rafiki ook even naar zijn broertje en zusje kijken !

Raaf is supertam ,maar zo vreselijk ondeugd !!!

Groet van Ankie

Monky


Hi Rafiki en Ankie,
Leuk dat je ook even voorbij komt suizen  ;D ;D ;D
Ondeugende valkjes brengen wel leven in de brouwerij  :D :D :D

Ik heb weer wat fotootjes zoals beloofd.



Disa is weer zo ontzettend mooi geworden na de rui...



Hij is net als Whooshy dol op chips. Ze krijgen niet veel, alleen zo nu en dan. Af en toe verwennen moet kunnen  :D Hier is hij wat kruimels aan het wegruimen...We moeten wel de kooi mooi houden  ;D



Garath is ook zo mooi geworden na de rui. Jammer van de parels, maar wat ik er voor terug heb gekregen  :o Een echte stud  ;D



Ilo lekker aan het dutten  :-*



Isaura is ook nog steeds een beauty  :) Effe lekker uitrekken  ;D



Hé?! Wat zei je daar  ???



Ik wil het niet weten  :P



Fluister het dan maar in mijn oor  8)



Mijn lieve Whooshy  :-* :-* :-*



Even droogvliegen  ;D



En nog een keer  ::)


Zo dat waren ze voor vandaag  :D
Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben  ;)
Groetjes,
Monky
[/b][/i][/color]

marga

hoi monique
kan nog net
gefeliciteerd met erwins verjaardag
wat een mooie foto s weer geniet er elke keer weer van

groetjes marga

Caroline

Ik heb genoten hoor!!!  :D

Gefeliciteerd met Erwin, oeps gisteren alweer.  :-[

Een leuke dag  zondag.

Wat lijkt Garath toch veel op mijn Pablo, je ziet echt dat dat zijn oom is vind ik. Dezelfde uitdrukking en verwaande manier van kijken.  ;)

Het eivoer, ik gaf ook altijd elke dag eivoer, op advies van Dr. Feld geef ik het nu nog maar een enkele keer. Het schijnt namelijk helemaal niet goed te zijn, zo vertelde hij me, met name voor de nieren en ik geloof ook voor de lever, en ze vervetten er te veel door.

Hij zei, je mag het wel geven, maar dan als snoep, dus 1-2 x per week een beetje. Ik geef nu 1 x per week eivoer, 1 x per week trosgierst, 1 x per week zonnebloempitten en 1 x per week brood, en dit alles dan ook nog laag gedoseerd.  ;)

Uiteraard krijgen ze wel elke dag een goed zaadmengsel, vers fruit en verse groente, vooral de verse groente wordt hier erg goed gegeten, maakt niet uit welke, ze lusten alles.

Eten we een pasta soort of rijst, dan krijgen ze dat ook een klein bakje, afgekoeld en natuurlijk zonder saus.  ;D 

Ik las vandaag in een dierentijdschrift dat ook gekookte aardappels mogen voor kromsnavels, die hebben ze vanavond een halve per kooi gehad, daar waren ze nog niet zo heel erg over te spreken, misschien even wennen.

Wanneer de valkjes broeden en/of jongen hebben mag er natuurlijk onbeperkt eivoer worden gegeven.

:-* voor Isaura.

Groetjes en fijn weekend.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Wat grappig dat je dat zegt! Ik zat net van de week toen je die foto's had geplaatst te denken, wat lijkt Pablo op Garath.
Ik wist niet dat ze familie waren  :D
Pablo is de broer van ??? Wat schattig  ;D

Ik zal ze 1 keer in de  week eivoer geven. Ik kon me eigenlijk al niet goed voorstellen dat zoveel goed voor ze is. Hoeveel geef jij per valkje ongeveer?
Bedankt voor de tip  :D

Citaat van: Caroline op  7 oktober 2006, 00:17:21

Gefeliciteerd met Erwin, oeps gisteren alweer.  :-[

Een leuke dag  zondag.

Citaat van: marga op  6 oktober 2006, 23:52:31
gefeliciteerd met erwins verjaardag
wat een mooie foto s weer geniet er elke keer weer van


Bedankt Marga en Caroline  :)

Ik ga weer gauw aan de slag  :P

Groetjes,
Monky

Monky

Oh ja, Caroline,

Ik vind je handtekening heel erg mooi :D :D :D Puur natuur...niets geknipt of geplakt. Wat een prachtig gezicht zo eigenlijk  :-* :-* :-*

Dat was ik nog vergeten te zeggen  ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

Bedankt!!  :D

Ik zit nog te wachten op het moment ik een foto kan maken als ze alletien op 1 kooi zitten, het gebeurt wel eens alleen op het moment ik er voor sta met mijn camera vliegen er altijd wel een paar naar mijn hoofd.  :-\

Volgens mij is de vader van Garath een broer van mijn Pablo uit een eerder nest, beide geboren bij Mandy uit Jut & Jul.

En het eivoer, ik geef ongeveer een flinke theelepel per valkje.

Groetjes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.