27 april 2024, 23:01:08

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Ivy,
Bedankt voor de mooie foto's  :-* Wat is het een lieverd. En haar grote zus ook  :)

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid....Haar koppie lijkt vrij kaal? Blijft dat zo? Of komen daar de veren gewoon later ?
Ik ben benieuwd hoe zij er straks uit ziet als ze helemaal in de veertjes zit. Hoeveel dagen zitten tussen de jongste en de oudste? Dan weet ik wanneer ze er zo mooi uit gaat zien hahaha.
En ik weet 100% zeker dat ik er veel plezier aan ga beleven  :D

Hi Caroline,

Citaat van: Caroline op  3 augustus 2006, 13:58:13
Leuke reacties over mijn uitleg!! :D


Het was bij mij blijven hangen en het leek me handig te gebruiken bij Vesna  :) Vandaar dat ik het vroeg hahaha.
Heel valkparkiet.com zit straks op de wv met hun valkje hahaha  ;D ;D ;D

Uiteindelijk wil ik ook een geparelde lutino geelwang, maar ik wacht daar nog heel even mee. Ik ben hier al heel erg blij mee :)

Ivy

Citaat van: Monky op  3 augustus 2006, 15:14:48

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid....Haar koppie lijkt vrij kaal? Blijft dat zo? Of komen daar de veren gewoon later ?
Ik ben benieuwd hoe zij er straks uit ziet als ze helemaal in de veertjes zit. Hoeveel dagen zitten tussen de jongste en de oudste? Dan weet ik wanneer ze er zo mooi uit gaat zien hahaha.


Hoi!
Ik weet niet hoe groot/klein haar plekje zal blijven, maar ik denk dat ze wel een plekje zal hebben.
De oudste, Rafiki, is van 11 juli, mijn Inotje is van 13 juli (en heeft ook een klein kaal plekje) en Yara is dus van 23 juli tus over tien dagen zal ik meer weten... en jij ook dus :D
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

Citaat van: Ivy op  3 augustus 2006, 13:28:35
Hoi Monique.
Kleine Yara ( :)) begint ook al veertjes te krijgen. Ik hoop dat je straks veel plezier van haar zal hebben!






en ik weet dat je deze foto zo leuk vond, dus ik plaats hem bij jou ook...





Groetjes!
Ivana


:o Oooh je krijgt gezinsuitbreiding! Wat een lieve foto's! :D Ik hoop dat jouw kleintje net zo mooi wordt als haar grote zus. :D

*Yvon

Hoi Monique

Wat een prachtig valkie gaat er jullie kant opkomen !  :D
Dat wordt zeker weer xtra genieten.  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kirsten

Hoi Monique,

Wat een prachtig valkje!

Ik wilde nog even een opmerking maken over de 'wc training'
Ik heb ook eerder een valkje meegenomen om te kijken of dit hielp, dit was vorig jaar.
Het valkje schrok zo van de kleine ruimte dat ie als een kolibri ging vliegen, met gevolg dat in zo'n kleine ruimte precies zijn laatste vleugelpennen geraakt werden, gevolg,. gebroken en erg bloeden,.

Kijk dus alsjeblieft uit,. een betere methode vind ik eigenlijk onder de douche, éénmaal nat kunnen ze helemaal niet meer vliegen en loop je dus dat risico niet,. Zo heb ik een wild valkje vorig jaar nog tam gekregen,. alleen moet je bij een wilde dan nog wel uitkijken voor de vingers, hahaha

Succes ermee,.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hi Kirsten,

Bedankt voor je waarschuwing.
Vesna is tijdens ons afwezigheid waarschijnlijk ergens van geschrokken, want er zat bloed op haar buitenste slagpennen  :-\ Ze lijkt er geen last van te hebben. Ik vond het wel sneu en ik was er niet voor haar  :-\ Kan gebeuren.

Ik heb dus die wc-sessie uitgeprobeerd. Alleen niet op de wc, maar op de gang. Ik paste niet met kooi en al in de wc  ::) :-\ ;D

Ik heb het eerst op Isaura uitgeprobeerd. Ze vond het inderdaad in het begin niet zo super, maar ik had haar even de vleugels laten strekken en ik pakte haar op. Dit keer vond ze het iets minder erg. Ik begon haar te kroelen en ze begon me toch een partij te genieten hahaha. Ik kon haar heerlijk kroelen en al. Ze was wel al het tamst van de twee, maar ik heb genoten...en zij ook hahaha  ;D Ik heb wat foto's gemaakt. Die komen later.

Vesna was er iets minder van gecharmeerd, maar door het praten en toch kroelen en kusjes geven, werd ze ietsjes rustiger...Zij heeft wel iets meer oefening nodig, maar ik denk dat het met deze wc-techniek toch wel gaat lukken...al is het niet in de wc  ;D Als blijkt dat het niet lukt...ga ik het niet forceren. Dan komt ze gewoon gezellig bij Lulac en Gizmo te zitten.

Ik ga het denk ik ook op Disa, Garath en Ilo toepassen. Dat zou het leven een stuk gemakkelijker maken. Ook voor hun. Maar eerst Isaura en Vesna.

Wat een heerlijke kroelkont is Isaura... Echt net zo'n poeperd als Whooshy wat dat betreft  :-* :-* :-*

En Yvon,
Ik ga zeker weer een heerlijke tijd tegemoed  ;D ;D ;D Met een mooi nieuw valkje  8)

Zo dat is het voor nu even. Vanavond zal ik proberen de nieuwe foto's te plaatsen...misschien ook van mijn weekendje uit  ;)

Groetjes,
Monky




Martha

Hallo Caroline,

Zijn jouw valkjes al enigzins tam als je ze met de volle hand pakt?
Ik heb hier een valkje van ongeveer een half jaar (die ik twee weken heb) die niets van mijn handen moet hebben.
Elke keer als ze mijn handen ziet gaat ze blazen en schiet ze in de verdediging...

Ik heb haar al een paar keer vast moeten pakken na ontsnappingspogingen maar dat resulteerde in bloedende nagelriemen en bloeduitstortingen op mijn vingers.

Ik zit inmiddels al twee weken een paar uur per dag met mijn handen in de kooi maar veel vooruitgang is er nog niet.
Jouw methode klinkt wel een beetje overtuigender.
Zou dit misschien de manier zijn om Oezie aan mij te laten wennen?

Alvast bedankt voor je antwoord.
Groetjes Martha & Oezie
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



ManjaV

Hey Monky,

Wat een schattige foto's!!! Zo lief om te zien hoe dat kleintje tegen het iets grotere valkje aankruipt :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Martha,

In het stukje van Kirsten lees je dat ze een wild valkje op ongeveer deze manier tam heeft gekregen. Het is dus misschien wel mogelijk voor jouw valkje. In de wc of onder de douche  ;D

Je krijgt misschien meer reacties als je deze vraag bij deze link stelt.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19227.0.html
Meer mensen zullen het dan lezen en reageren.

Heel veel sterkte en succes ermee in elk geval  :)

Hi Manja,
Wat een lieverds hè?
Ik was ook helemaal weg van die foto hahaha. Lekker knus... Ik wil er ook wel bij gaan liggen hahaha.

Hoe gaat het met jouw kleine poekeltjes? Lekker aan het genieten?

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Nou, 't gaat harstikke goed met de vier!!!! Zelfs Mikki duldt Daisy, haha, en Mikki is wel de leider hoor van de valkjes :D
Gisteren wilde Mikki zelfs met Daisy kroelen  :o dat is helemaal niks voor hem!!! Het duidt wel op vooruitgang!

Leuk he, jij hebt ook al zoveel valkjes en andere dieren, het is dan extra gezellig om weer thuis te komen uit je werk...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Valerie

Citaat van: Kirsten op  4 augustus 2006, 23:11:25

Ik wilde nog even een opmerking maken over de 'wc training'
Ik heb ook eerder een valkje meegenomen om te kijken of dit hielp, dit was vorig jaar.
Het valkje schrok zo van de kleine ruimte dat ie als een kolibri ging vliegen, met gevolg dat in zo'n kleine ruimte precies zijn laatste vleugelpennen geraakt werden, gevolg,. gebroken en erg bloeden,.

Kijk dus alsjeblieft uit,. een betere methode vind ik eigenlijk onder de douche, éénmaal nat kunnen ze helemaal niet meer vliegen en loop je dus dat risico niet,. Zo heb ik een wild valkje vorig jaar nog tam gekregen,. alleen moet je bij een wilde dan nog wel uitkijken voor de vingers, hahaha

Succes ermee,.

Groetjes
Kirsten



Zou jij zo ook een rosella tam krijgen? Dan mag jij mijn Ricky mee onder de douche nemen. Maar opgepast voor zijn snavel. Want die hapt je bij wijze van de hele vinger af. ;D



Monky

Helaas niet gepareld :( Yara blijkt toch niet gepareld te zijn.
Ik heb lang zitten twijfelen, maar ik neem haar toch niet. Ik had nog niet echt een band opgebouwd ook al is het een enorme scheetje.
Ik voel me wel een beetje schuldig ten opzichte van het beestje :-[ Stom he?

Ik hoop dat hij/ zij een liefdevol huisje vindt. Vast wel, want ook zonder parels is het een beauty :)

Groetjes,
Monky


Caroline

Hoi meis, balen joh, geen pareltjes ......

Ik las het al bij Ivana.

Niet schuldig voelen hoor, heeft het beestje echt niks aan.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ivy

Hoi Monky.
Sorry nogmaals... en voel je alsjeblieft niet schuldig, dat zou ik moeten doen want ik beloofde je iets wat ik niet had... helaas, je kan de natuur niet beinvloeden.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Manja,
Wat fijn dat het bij jouw ook allemaal zo goed gaat. Ik zag jouw kamer ook al vol met kooien staan hahaha. Het lijkt mijn woonkamer in Nieuwegein wel. Ik ben blij dat wij niet de enige zijn hahaha  ;D
Kroel jij zelf ook nog met je lieverds?

Hi Valerie,
Leuk om weer iets van je te horen  ;D ;D ;D Je hebt het natuurlijk heel erg druk met je jongen  :-*
Maar uhm...Ik denk dat ik pas. Ricky kent jou beter...Het zou verstandiger zijn als jij met hem gaat douchen  ;D ;D ;D Misschien laat hij zich wel kroelen  ;D ;D ;D

Hi Caroline,
Ach ja, die geparelde lutino komt vast wel  :) Alleen niet nu. Jij hebt dit al vaker mee gemaakt, natuurlijk  :-\
Uhm, ik had nog een vraagje over je wc-sessie  ;D
Kon jij Diegah al op je vinger uit de kooi halen? Dat is op dit moment mijn probleem. Zodra ze eruit zijn blijven ze lekker bij me zitten en kan ik kroelen en alles, maar als ze in de kooi zijn lijken ze weer helemaal bang ??? Raar toch? Was dat bij jou ook zo?
Alvast bedankt.

Oh, ik weet niet of je het had gelezen, maar er was hier iemand met een vraag aan jou gericht door Martha  ;)

Hi Ivy,
Het gaat wel weer. Ik moest even aan het gevoel wennen.
Als je volgend jaar weer een nestje hebt en er zit een Jesse bij, laat je het me dan weten?  :D

Verder gaat alles hier zijn gangetje.
Isaura is als ze uit haar kooi is een echte knuffelkont. In het begin als ze er uit is, is ze wel een beetje bang, maar als ze eenmaal even gevlogen heeft en weer op mijn vinger zit, laat ze zich lekker kroelen. En ze vindt echt heerlijk.

Vesna maakt ook een klein beetje vooruitgang. Ik laat haar moe vliegen. Dan laat ik haar op mijn vinger stappen. Het gaat niet van harte, maar ze doet het uiteindelijk toch. Kroelen is ze nog niet helemaal kapot van, maar af en toe laat ze het toe. Ze is wel bijna op mijn hand in slaap gevallen  :-* Ik praat dan zachtjes tegen haar en je ziet haar luisteren. De oogjes zie je dan langzaam dicht vallen. Echt zo lief  :-* :-* :-* Er is nog hoop voor haar  :)

Nalani heb ik ook even in de gang los gelaten. Die had de tijd van zijn leven hahaha. Lievelingsplekje is mijn hoofd  ::) Als ik hem eraf wil halen kan hij echt hard bijten  >:( Maar even later zit ik hem al weer te kroelen hahaha.

Ik zal vanavond echt wat foto's plaatsen. Ik heb er heel veel  :-[ :-X ;) ;D

Ik ga weer even aan de slag  :-X

Groetjes,
Monky

Oeps  :-[ Een beetje lang verhaal geworden  :-[ :-[ :-[