28 april 2024, 16:34:35

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Citaat van: marga op 28 juli 2006, 21:43:41
jeetje al 1000 reacties gefeliciteerd


Waar zie je het aantal reacties staan ???




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hier:



;D

Groetjes,
Monky

Oeps, een klein beetje slechte kwaliteit, maar het idee is duidelijk  ???  ;)  8)

Marc van de Kuifjes

OK, ik zie het nu. Normaal kom ik altijd rechtstreeks in de dagboekjes die ik volg en ga ik niet via die pagina, vandaar dat het mij niet opgevallen was... :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

31 juli 2006, 20:12:29 #1008 Last Edit: 31 juli 2006, 20:15:03 by Caroline
In de dagboekjes staat het ook hoor Marc en Monique.

Net boven dit berichtje zie je het staan.

« Antwoord #1008 Gepost op: Vandaag om 20:12:29 »

Dit is berichtje 1008

Groetjes van Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Caroline op 31 juli 2006, 20:12:29
In de dagboekjes staat het ook hoor Marc en Monique.

Net boven dit berichtje zie je het staan.

« Antwoord #1008 Gepost op: Vandaag om 20:12:29 »

Dit is berichtje 1008

Groetjes van Caroline




:o :-[ :-[ :-[ ::)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Nou Marc,
Dat was een leerzaam dagje voor je volgens mij  ;D ;D ;D

Uh Caroline, ik heb een vraagje ....

Uhm...Zou je me wat meer kunnen uitleggen over jou wc-sessies  :-[  ;D
Neem je het valkje met kooi en al naar de wc? Of alleen het valkje? Hoe neem je het dan mee, op je vinger? Of helemaal vast? En gaan ze niet fladderen op de wc?
Werkt die methode goed?

Oeps  :-[ Vragenvuur hahaha. Alvast bedankt in elk geval.

Verder gaat het heel goed met de valkjes.
Gisteren weer even los, maar ze hadden een klein beetje obstinate bui  ::) Ze wilden niet terug de kooi in, behalve Whooshy...de lieverd  ;D Garath moest ik uiteindelijk met de volle hand pakken. Ik heb hem toen nog even gekroeld en dan vindt hij dat lekker en blijft hij zitten...Waarom doet hij dan zo moeilijk alsof hij bang is voor mijn handen  ::) De sufferd  :P Hij begint echt zijn pareltjes te verliezen  :-\ Maar ik denk toch dat hij heel erg mooi blijft...ook zonder parels  ;D

Disa bleef maar wegvliegen  :P Als ze zit laat ze zich kroelen. Ik denk ik maak van de gelegenheid gebruik en duw mijn hand onder haar buik zodat ze kan opstappen. Dan vliegt ze dus weer weg  ::) Op gegeven moment was ze moe  ;D en had ze blijkbaar niet meer de energie om te vliegen en hapte ze alleen naar mijn hand. Helemaal niet hard  ??? Ik bleef proberen en uiteindelijk zag ze denk ik ook dat ze geen keus had en stapte op. Ik beloonde dat met een kroelsessie  ;D ;D ;D Nou, ze kraakte gewoon van genot  :D Ze bleef toen ook gewoon rustig zitten  ::)

Ik kan er geen pijl op trekken. Normaal gesproken gaan ze uit hunzelf de kooi in, maar dit keer... Het koste heel veel moeite :-\ Maar ja, uiteindelijk zaten ze er alledrie weer lekker in. Zonder al te veel stress ;D Ik heb wel weer wat leuke foto's gemaakt  :) Ik zal even kijken of ik die voor vrijdag erop kan zetten. We gaan namelijk een lang weekendje weg. Even er tussen uit.
We lopen beide op onze laatste energie, dus even de boel de boel laten.
We gaan naar Mont Royal van Landal. We hebben een huisje gereserveerd met uitzicht. Ook al komt het met bakken uit de hemel, wij gaan het lekker rustig aan doen. We nemen wat boeken mee en wij zitten gesetteld.

Het is geloof ik weer een heel verhaal geworden  :-[

Tot later,
Monky



Caroline

2 augustus 2006, 10:29:44 #1012 Last Edit: 2 augustus 2006, 10:38:23 by Caroline
Hoi Monique,

hier stapt er geen eentje zelf de kooi in, en uiteraard vliegen ze allemaal van mijn vinger af na het opstappen als ze in de gaten hebben dat ze in de kooi moeten, daar hebben ze natuurlijk helemaal geen zin in, los is veel leuker.

Omdat ik natuurlijk met het op halen van de kids op school zit en ik absoluut niet weg ga als er nog valkjes los zijn heb ik ze allemaal geleerd (op Rocky na, die was natuurlijk al te oud toen zij kwam) om ook met volle hand gepakt te worden en ook als ze opgestapt zijn op de ene hand ik mijn andere hand eroverheen leg en dan ga kroelen. Wat bij de meeste inmiddels ook gewoon kan is tegen mijn borst aan drukken en mijn hand erover houden en met mijn vingers kroelen of op laten stappen en dan gelijk onder mijn kin houden, vinden ze ook fijn.

Mijn toiletsessies:

Omdat ik dus wil dat elk valkje met de volle hand gepakt kan worden, dit is ook makkelijk met wegen, nakijken met ongelukjes of medicijnen geven bij ziekte, pak ik ze allemaal vrij snel nadat ze hier zijn met de volle hand, wel houd ik ze dan tegen mijn borst gedrukt zodat ze wel met hun pootjes zich vast kunnen houden aan mijn kleding en ik kriebel in hun nekje met mijn vingers en praat tegen ze en geef kusjes. (zo hoog houd ik ze dus wel) Zeker in het begin merk je wel dat ze verstijfen en voel je wat weerstand maar op den duur voel je ze ontspannen en na verloop van tijd merk je dat ze het helemaal niet meer erg vinden en het de normaalste zaak van de wereld vinden om zo tegen je aan gedrukt te worden. Zo loop ik met ze naar de kooi als ze los zijn geweest of van en naar het toilet. Weer van me "afhalen" doe ik met mijn vrije hand, die schuif ik onder ze zodat ze hun pootjes om mijn vinger kunnen klemmen, zo breng ik ze dan in de kooi met mijn hand nog steeds over hun heen maar wel zelf staand op mijn vinger, eenmaal in de kooi haal ik mijn hand die er over heen ligt ervan af en kroel ze nog wel eventjes, zodat ze niet gelijk wegvliegen, als ze helemaal rustig zijn laat ze zelf afstappen op een stok.
Ik weet dat veel mensen liever op de rustige manier werken, dus op laten stappen wanneer de vogel daar aan toe is maar ik ben meer voor deze theorie, in mijn ogen gaat dit veel sneller.  ;) Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet werk en de hele dag ze eventjes als is het maar 5 minuten bij me kan pakken.

Op de toilet, waar ik een paar keer per dag naar toe ging met Diégah, liet ik haar op mijn vinger zitten, eerst met hand erover heen en toen ik merkte dat ze praten, fluiten en zingen heel erg interessant vond, kon ik als ik dat deed op een gegeven mijn hand weghalen, omdat ze naar mij aan het luisteren was. De volgende stap was tijdens het praten, fluiten en zingen haar kroelen wat ze in het begin ook helemaal niet leuk vond maar ze vond mijn geklets zo interesant dat ze helemaal niet in de gaten had dat ik kroelde. Toen ze eenmaal lekker op mijn vinger bleef zitten en ook lekker gekroeld wilde worden haalde ik haar elke keer als ik langs de kooi liep eventjes eruit, even op laten stappen, even kroelen, kusjes geven en weer terug, soms wel een keer of 6-8 per dag, zo doe ik het ook met de andere die dit lekker vinden trouwens.
Oh, en als ze heel erg ging fladderen in de toilet, wat ze niet vaak deed omdat ik haar in het begin vast hield, maar dan deed ik het licht uit.  8)

En nu is het een mega grote kroelkont, die het heerlijk vind om bij mij te zitten, te kroelen, te kussen, waar ik werkelijk alles mee kan doen. Heerlijk!!

De andere waren allemaal min of meer al tam gemaakt voor ze hier kwamen met 6-7 weken en daar hoef ik het alleen maar bij te onderhouden, dat waren allemaal al kroelkontjes, konden ik al met volle hand pakken en stapte zelf op.
Diégah was een kattenkop, die beet als ik haar mijn vinger voor hield, wilde niet opstappen, niet kroelen en mocht ik niet vastpakken, dus daarom dat ik, na veel lezen erover, ook hoe mensen met papegaaien werken en overleggen met mensen die ook met papagaaien en valkjes "werken", heb gekozen voor enige dwang.  ;) En ik moet zeggen, ik vind het resultaat, verbazingwekkend.

Nou een heel verhaal, maar het is ook allemaal heel moeilijk uit te leggen, zonder het voor te doen.

Heel veel succes ermee. Ik denk dat het voor je oudste valkjes het niet zal meevallen om dit nog aan te leren maar zeker bij de allerjongste en eventueel de nieuwe die nog gaan komen lijkt me het niet verkeerd. Maar nogmaals dit is mijn mening en manier om ze tam te maken en ze zijn stuk voor stuk stapel op me en komen zelf naar me toe gevlogen.

Veel plezier in Landal, lekker genieten hoor.  :D 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, Caroline. Ik heb het afgedrukt  :)

Ik heb een leuk nieuwtje :)
Er komt nog een valkje bij  :) Ik geloof dat de slot op mijn voliere zoek is  :-\

Ivana heeft geparelde Lutino's!!! Ik heb er eentje gereserveerd. Straks heeft Karin ook misschien wel geparelde lutino's en bij haar sta ik ook op de lijst en dan heb ik er 2 Echt super gaaf hahaha. Ik vind ze zo ontzettend mooi... Daar wil ik er wel 2 van :)
Ze gaat Yara heten. Ze moet nog een maandje wachten voor ze hier is. Ik heb er al helemaal zin in.

Groetjes,
Monky

Mandy

Citaat van: Monky op  3 augustus 2006, 11:49:42
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, Caroline. Ik heb het afgedrukt  :)

Ik vind het ook een hele goede uitleg. ;)
Ik heb het net naar iemand doorgemaild die 1,5 week een valkje van mij heeft en die nog niet tam heeft en die al om wilt ruilen... ::)
Ik heb dus oa deze tip gegeven want omruilen mag wel, maar niet na 1,5 week natuurlijk.
Misschien een idee om dat ook bij het stukje handtam te plaatsen, dan kan iedereen het lezen/vinden. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ManjaV

Hey Monky,

Inderdaad een goede uitleg van Caroline! Ik ga deze ook opvolgen met Daisy. Lijkt me een goede methode.

En, wat leuk zeg, weer een nieuw valkje erbij! En misschien wel twee! Gefeliciteerd alvast ;) heb je een hele grote voliere ofzo?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Omruilen na 1,5 week?
Zoiets zou ik me niet voor kunnen stellen  :-\  ::)

Lijkt me een goed idee om het bij Tam Maken neer te zetten  :)
Doe jij het of zal ik het doen...2 keer is misschien een beetje overdreven  ;D ;D ;D

Ik lees net je berichtje, Manja  :)

Ik heb inderdaad een grote voliere. Ik zit nu wel bijna aan mijn limiet :) Ik kan eigenlijk nog wat "wilde" valkjes kwijt, maar ik vind tamme zo leuk  :-\ ;D

Groetjes,
Monky

Mandy

Citaat van: Monky op  3 augustus 2006, 12:30:47
Omruilen na 1,5 week?
Zoiets zou ik me niet voor kunnen stellen  :-\  ::)

Lijkt me een goed idee om het bij Tam Maken neer te zetten  :)
Doe jij het of zal ik het doen...2 keer is misschien een beetje overdreven  ;D ;D ;D


Ach ja, je komt wel eens meer voor verrassingen te staan als je valkjes kweekt, ze komen ten slotte ook bij allerlei soorten mensen terecht. ;)
Maar ik zal het wel even neer zetten bij tam maken. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ivy

Hoi Monique.
Kleine Yara ( :)) begint ook al veertjes te krijgen. Ik hoop dat je straks veel plezier van haar zal hebben!






en ik weet dat je deze foto zo leuk vond, dus ik plaats hem bij jou ook...





Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Leuke reacties over mijn uitleg!!  :D

Gefeliciteerd met je nieuwe pareltje.

Ik had je al gezien daar,  ;) wat een lekekr ding hè?? Ik moest me ook zo inhouden.  :D Maar wil graag een geparelde lutino met gele wangetjes.  ;)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.