My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Hé!! Ook al besmet met het Catharinavirus??

Leukies zijn het hè??

Ik vind ze ook zo super!!

Misschien doe ik ze wel in de buitenvolière/kooi.

Moet eerst eventjes lezen over ze, of zit wel kan.  ;)

Anders ooit ........ als ik ben verhuist en misschien een grote nieuwe volière heb. *droom droom droom!!*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi caroline
de catharina parkieten doen het prima samen met de valkjes
groetjes marga

Caroline

Maar buiten heb ik geen valkjes.  ::)

Een rode kardinaal, een blauwvleugel nachtegaal, een kanarie, een groenling, een tuquisine en een kwartel.

Allemaal mannen!!

En hij is van hout met gaas van 1 x 1 cm, je kent het wel.

Dus ik weet niet of ze hier bij kunnen en of mijn volière/kooi tegen hun knagende bekkies kan. En ...... er is geen binnenhok, alleen dicht gemaakt in de winter met acrylplaten.

Dus allemaal dingen waar ik me goed in moet verdiepen.  :D

Groetjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi caroline
tja dat weet ik ook niet of dat kan
ik heb hier valkjes en kwartels erbij
en bergparkieten
groetjes marga

Monky

Hi Caroline,

Die virus is langzaam gaan groeien. Weet je dat ik eigenlijk via de catharinaparkiet op deze site ben gekomen hahaha  ;D ;D ;D
We hadden cathi's gezien in een dierenwinkel in Ede. We vonden ze zo leuk dat we ons erin zijn gaan verdiepen en zo zijn we bij Karin op haar site terecht gekomen. En van daaruit op deze site hahahaha.
We waren ons aan het orienteren. We hadden al sowieso voorgenomen om in het nieuwe huis er een aantal te nemen. Aangezien nu het kweekseizoen is, en ik niet geduldig ben, begin ik er nu aan 2 en de andere 2 komen volgend jaar of zo  ;D

Ik liet ze aan mijn zus zien en die was er meteen verliefd op hahaha.

Ik heb geen flauw idee of je ze in zo'n buitenhok kan zetten met die vogels. Ik heb wel boeken, maar die zijn allemaal al ingepakt  ::) :-\

We zijn vanavond naar onze vloer wezen kijken. Nou het was heel mooi geworden alleen.....we kregen onze voordeur niet meer open  :P Ze hadden die aan de onderkant dichtgelijmd  ::)
Het heeft even geduurd maar hij is nu weer los.

Met Disa gaat het heel goed. Ze laat zich nu ook door Erwin kroelen. Ik heb wat fotootjes gemaakt.






Ze is een echte pinnepoeperd. Maar dat vind ik wel leuk. Alle vijf valkjes hebben een heel ander karakter. Ik kan daar zo van genieten. Er is alleen 1 probleem...Ze vinden het allemaal heerlijk om gekroeld te worden....maar niet om zelf te kroelen  ::) Lulac wordt helemaal niet gekroeld omdat die niet helemaal tam is. Dus die moet het van Whooahy krijgen. Het probleem is alleen dat ze eventjes begint en daarna zich altijd gaat wassen  ::) Het zal wel valkjes logica zijn  ;D

Weet je wat ik ook erg leuk vind? Erwin mokt een klein beetje als iik weer een nieuw valkje heb, maar ik zie hem toch heel regelmatig bij de kooien staan om ze te kroelen  ;D Toch wel lief  :-*

Nou ik ga mijn bed in duiken!!
Morgen er weer vroeg uit.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Wat een mooie foto's van Disa :D En wat fijn dat ze zich door jullie allebei nu laat kroelen :D
Mikki en Sunny kroelen elkaar ook niet  ::) heel af en toe neemt Mikki een kuifveertje van Sunny in zijn snaveltje maar daar houdt het dan ook mee op...
Misschien dat het wat tijd nodig heeft en dat bij jou ook zo is?
Ik ben benieuwd hoor...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,
Je duimen heeft geholpen!!!
Het laatste en enige eitje van Tickle en Toya is uitgekomen!!!
Nu moeten we nog even duimen dat het inderdaad een popje is hahaha.

Het ziet er zo lief uit zo'n klein wit pluisje... We moeten nog even afwachten.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de parels te zien zijn bij een jong?

Ik hoop het zo!!! Ik moet eigenlijk niet te veel hopen, want dat zul je zien dat het een man is en dus geen parels... Dan moeten we nog even wachten  ;D

Groetjes,
Monky

Karin

Hoi Monique,

Catharinaparkieten kunnen heel slecht tegen vocht en tocht en zijn dus beter niet buiten te houden. Zeker in de herfst / winter.

Groetjesm karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt  :) Mijn Catharina´s komen lekker warm en gezellig binnen in de kamer beneden ;D

Maar ik ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet wist. wel goed voor Caroline om te weten  ;D

Ik ben benieuwd wat jij voor een mutaties eruit gaat krijgen als je er mee kweekt. Ik hou expres ruimte voor extra catherina´s ;D

Groetjes,
Monky

Karin

 ;D ;D ;D In ieder geval allemaal gezoomd, en dan lutino gezoomd ( schijnt heel bijzonder te zijn, maar eerlijk gezegt... ik vind ze niet mooi  ;). De kweker waar ik Tinka/Lemon van heb had er 2 van en zover hij wist de eerste in Nederland ), crème ino gezoomd ( zoals Tinka/Lemon ), eh, een groen gezoomde, maar weet niet meer of het gewoon groen of olijfgroen was, en dan blauwig gezoomd, maar weet niet meer of het zeegroen of kobaltblauw was. Zoals je ziet heb ik er geen kaas van gegeten wat betreft mutaties. Een Duitse kweker van de grootste site van Duitsland had het voor me uitgezocht. Het staat ergens op mijn compje, zal ik dus ff moeten zoeken  ;)

Ik beantwoorde de vraag over buiten zijn omdat het erges in je dagboekje gevraagt werd  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Monky,

Wat gaaf zeg, gefeliciteerd!!!! :D
Waarom moest het ook alweer een popje zijn (ik heb er denk ik over heen gelezen...)?
Maar echt lief joh, zo een klein pluisje :D :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes

Fijn dat het zo goed gaat met Disa! :)
Met Fikske lukt het weer helemaal niet op dit ogenblik :(. Ze pikt en blaast als je er met de hand naartoe gaat en gaat er dan als de bliksem vandoor... Ik denk dat jij ze eens moet trainen! ;) ;D

Leuk te horen dat je met Catharina's gaat beginnen :).Echte acrobaatjes, een plezier om bezig te zien!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Even snel een antwoord op Marc,
Ik denk dat Fikske te veel ruimte heeft. Ik heb Disa in een kleine kooi. Eigenlijk te klein, maar zodra ze tam is mag ze in de grote kooi. Ze heeft het dus zelf in de hand  ;D
Ze moet niet weg kunnen vluchten. Dat is namelijk makkelijker dan blijven zitten en vertrouwen krijgen in de hand die lekkere dingen geeft. Ik heb op dit moment eigenlijk ook niet de ruimte . Ik heb nu 2 kooien op de eettafel staan  ::) Maar het werkt wel. Disa is wel iets meer werk vanwege haar karakter, maar ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken. Ze heeft wel wat trekjes die Fikske ook heeft, alleen kan ze ze niet uitvoeren. Ze bijt ook af en toe wel eens, alleen niet hard. Misschien moet je jouw Fikske ook even voor een paar weken in een iets kleinere kooi zetten en met haar werken?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad.

Karin,
Als jij kan vinden welke mutaties die Duitse kweker ook al weer precies had neergezet, scheelt dat voor ons beide enorm veel  ;D Ik hoef je dan niet iedere keer te vragen welke mutaties er ook al weer uit komen en jij hoeft niet iedere keer te herrinneren welke het worden  ;D ;D ;D

Manja,
Ik wil een popje omdat alleen die gepareld zijn....Ik geloof dat ik verslaafd ben aan geparelde valkjes...Ik vind het zo mooi...

Groetjes,
Monky

bobbie

Hoi Monique,

Ik liep giga-achter bij je :-[ (bij iedereen hoor), ik heb dus niet alles gelezen.
Wel dat je moeder onderzoeken moet krijgen en dat dat pas eind mei kan :-\. balen is dat zeg.

En ik las over pluisjes en parels. ;D Volgens mij is er met 2-3 weken te zien of er pareltjes komen. Als ik het mis heb word ik wel gecorrigeerd.

Succes met alles, ook de verhuizing eind vd maand.

groetjs, Nel :)

Caroline

Gefeliciteerd met je witte pluisje,  nu nog eventjes wachten tot het geslacht bekend is.  :D

En Nel, inderdaad, is het een beetje groot en snel jong kun je de parels wel zien met 2 weken maar over het algemeen zo'n beetje vanaf dag 18 tot 21. Ik heb wat pareltjes gekeken voor een "Grisha".  ;) Helaas tevergeefs, hopelijk heb jij meer geluk.  ::)

Helaas dus, geen Catharina's voor mij.  :-\ :'( Want binnen heb ik straks al zo'n beetje 13 valkjes, dit vind ik meer dan genoeg.  ;)

Fijn weekend. (waarschijnlijkwerkend in jullie nieuwe huisje)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.