My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Manja,
Ik zie nog net je bericht. Bedankt!

Hi Allemaal,

Het gaat fantastisch zo bij elkaar!! Ze hebben allemaal hun eigen plekkie. Ze lijken allemaal tevreden. Zelfs Rossa, die tijdelijk naar een andere kooi is verhuisd. Wat dat betrefd is Rossa heel gemakkelijk.

Ik heb nog wat foto's gemaakt, maar het wilde vandaag niet lukken. Het licht was niet goed en ze stonden elkaar telkens in de weg.
Volgende keer beter. Deze week zal ik natuurlijk veel foto's maken van Garath en Disa  ;D ;D ;D Ik hoop dat die wel zullen lukken ::)

Ik ga zo CSI kijken denk ik. Of in slaap vallen op de bank...klink ook aantrekkelijk :P ;D Ik maak het in elk geval niet laat vandaag.
Morgen is weer een vermoeiende dag en 's avonds moeten we een klein uurtje rijden naar Karin en terug. Meestal is het dusdanig gezellig dat we toch langer blijven kleppen ondanks onze goede intensies om vroeg weg te gaan  :-[ ::) ;D Hahaha.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Nog een lange, slapeloze nacht te gaan, en dan...
ik ben benieuwd! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,
Slapeloos zal het niet zin hahaha. Verre van. Ik was op mijn werk bijna in slaap gevallen  :-[  Ik knikkerbolde de dag door...
Nee, ik denk dat ik heel vast zal slapen...je hoort het anders morgen wel hahaha ;D ;D ;D

Groetjes,
MOnky

Caroline

Slaap lekker voor straks.

En heel veel plezier voor voor morgen tijdens de hereniging met Garath en de eerste ontmoeting met Disa.

Liefs Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Ik zal je er morgen vroeg uitzetten, Goed ?  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Caroline,
Bedankt. Ik heb veel zin in vanavond  :) Om mijn kleine poepie weer te zien  :-*

Hi Karin,
Helpen herinneren is ook goed hoor  ;D ;D ;D

Hi allemaal,
Toen ik vanochtend beneden kwam zag een leuke en een minder leuk iets  :-\

Ik zag bloed aan Lulac's vleugel  :-\ Ook aan de onderkant van de vleugel waar de veren uit zijn. Ik zag wat bloed aan haar pootje, maar daar leek het niet vandaan te zijn gekomen. En het duim nageltje was wat donkerder dan de andere. Verder zag ik wat bloed op het stokje.
Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is. Ze kan zich met fladderen bezeerd hebben of een van de andere valkjes heeft het gedaan  ???
Ik was Lulac even aan het observeren. Ik kroelde toen Whooshy even, want die wilde heeeeel graag. Lulac ging met haar ogen dicht en liet haar koppie hangen. Ik schrok me dood!! Whooshy deed hetzelfde en ze gaven elkaar het signaal van, mij kroelen, mij kroelen!!! Whooshy ging Lulac kroelen!!!! Eerst heel voorzichtig aan de kuif en later in het nekkie. Liiieeeeffffff!!!!!  :-* :-* :-*
Er was dus verder niets ongewoons te zien. Ze trok niet met haar pootje en liet haar vleugel niet hangen. Ik ga het in elk geval wel in de gaten houden. Het moet niet nog een keer gebeuren.

Maar ik had eigenlijk Gizmo als maatje voor Lulac in gedachte, maar dat klikt dus blijkbaar niet  ::) Kan gebeuren. Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden dat hij met niemand zal klikken. Hij is vrij aggresief naar andere valkjes en hij zoekt ook helemaal geen toenadering, alleen naar mij ??? Ik kijk het nog even aan.

Ik had een berichtje van Kirsten gekregen dat Tickle en Toya 4 eitjes hebben. Ik hoop dat ze deze keer wel allemaal bevrucht zijn en natuurlijk dat er een bonte parel witmasker popje bij zit  ;D Nog even geduld dus.

Zo, ik heb weer een hoop geschreven.

Ik ga weer gauw aan het werk.

Groetjes,
MOnky

ManjaV

Hey Monky,

Wat vervelend dat te horen van Lulac. Je schrikt dan heel erg he? Ik heb dat ook wel eens met Mikki gehad.
Maar waarschijnlijk is het een veer die er uit is gevallen ofzo, misschien dat ze die daarvoor haar vleugeltje had gestoten?? Ben je er nog achter gekomen???

Wat superlief dat Whooshy met Lulac ging kroelen!!! :D Dat hadden ze nog nooit gedaan?
En hoe lang had je ze al bijelkaar?
Echt heel gaaf hoor!

Ik ben natuurlijk benieuwd naar je nieuwste aanwinst en de terugkeer van Garath. Ik hoor het wel ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes

En? En?
Is er al nieuws? Foto's? Geluidsopnamen? Filmpjes? ...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi allemaal,
Ik ben net thuis en heb mijn lievies in hun kooien gedaan.

Het was natuurlijk weer gezellig, maar we zijn dit keer wel bij tijds weg gegaan. Ik was bijna vergeten te betalen  ::) :-X

Disa had het wel even moeilijk met de reis. Ze zat in een kooi op de achterbank. Het was toch beter geweest als ik 2 reiskooitjes had gehad. Ze zat helemaal aan haar stokje vastgeklampt. Ik kon haar er amper af krijgen. Ze zit nu in haar kooitje helemaal recht op en zo stijf als een plank. Ik zal vannacht een lampje laten branden.

Het is weer heel erg fijn om Garath weer thuis te hebben. Hij is weer de oude kroeldoos aan het worden als voorheen. Ik heb dus al lekker zitten kroelen met hem  :-* Hij zat ook al te spelen  :)

Verder heb ik Gizmo uit de kooi gehaald en in de voliere gezet. Hij is nog steeds op mij gericht en ik kan hem nog steeds kroelen. Hij moet het alleen even alleen doen. Al denk ik niet dat hij dat erg vind. Ik ben gewoon bang dat hij bij Lulac nog meer schade aanricht. Wel erg jammer, maar het is niet anders. Het blijft een lief valkje, alleen dult hij geen partners. Verder doen Lulac en Whooshy het samen prima.

Manja, Ik heb ze zondagavond voor het eerst samen met z'n drieen gezet. Nu zitten ze dus weer met z'n tweeen. Straks komen Garath en Disa erbij. Het gaat heel gezellig worden.

Marc,
Ik ben bang dat ik geen film en geluidsopnames kan maken, maar foto's krijgen jullie deze week nog te zien. Ik wil Disa in elk geval vanavond niet meer storen. Die heeft genoeg stress gehad voor nu. Maar de foto's komen eraan. Ik heb vandaag hele leuke douchefoto's gemaakt. Dus....

Ik ga mijn bed in.

Slaap lekker en tot morgen.

Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Monky,

Wat gezellig dat je Disa en Garath thuis hebt. En wat lief dat Garath wil kroelen :D deed hij dat voorheen niet?
Is Disa al wat meer gewend of zit ze nog steeds kaarsrecht op haar stokje?  ::) Dat ze zich zo aan haar stokje vasthield zeg! Het was voor haar een grote schok om ineens in een reismandje in de auto te zitten, denk ik. Garath was dit misschien al wel gewend ;D
Leuk he, dat je je twee valkjes bij je hebt. Moet je vandaag wel werken of ben je thuis?

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Manja,
Ik lees net je berichtje.
Garath kroelde al wel toen hij bij me was, maar ik wist niet zeker of hij me herkende en het nu nog steeds toe zou laten. Gelukkig waren mijn angsten ongegrond  ;D
Disa was nog steeds wat gespannen, maar niet zo erg als gisteren. Ik had haar in een kleine kooi en niet in een mandje. Was misschien wel beter geweest  ::) Ze moest zich af en toe wel goed vasthouden met bochten en drempels en alles. Hoe voorzichig je ook rijdt.

Ik ben vandaag gewoon op mijn werk  :-[ Af en toe kom ik hier neuzen  ;D en wat lezen  ;D

Ik ga gauw weer aan het werk  :-X

Groetje,
Monky

Hi Allemaal,

Garath was vanochtend lekker uit volle borst aan het zingen. Wat klinkt dat mooi zeg  :-* Ik had moeite om me er van los te trekken en naar mijn werk te gaan  ::)
Hij is volgens mij een allermans vriendje. Ik kon hem vanochtend gewoon lekker kroelen. Hij zit in een beetje ongelukkig kooitje, maar als hij gewoon zo doorgaat, zit hij binnen een poep en een scheet lekker bij Lulac en Whooshy.

Disa was vanochtend nog een beetje hyper. Ik heb een tijdje tegen haar gepraat en ze leek bijna aan mijn woorden te hangen. Wat heeft zij grote ogen!!! Ik weet niet of dat angst is of dat het bij haar hoort. Ze is wel heel erg mooi moet ik zeggen. Ik ben weer helemaal blij  ;D

Gizmo zit nu in de voliere bji Jocko en de grasjes. Hij lijkt het daar prima te vinden. Ik kan hem nog steeds kroelen en hij komt nog steeds naar me toe. Als dit beter werkt, laat ik het gewoon zo. Is ook prettiger voor hem. Ik kan hem er ook gewoon uithalen. Kan hij toch nog steeds lekker vliegen  :)

Lulac heeft wel last van haar vleugel. Ik ga misschien voor de zekerheid even bij de dierenarts langs vanavond. Even zeker weten dat het niets ernstigs is. Ze draait een beetje met haar lichaam en trekt daarbij een beetje met de vleugel. Verder is ze wel gewoon levendig en ze eet en drinkt gewoon en is lekker bezig met haar eigen dingen.

Whooshy blijft een kroelkop.
Ze werd wel heel onrustig toen Garath begon te zingen. Af en toe komt er een roep uit haar keel... Heel even dacht ik dat er iets melodieus uit kwam, maar dat weet ik niet zeker...
En maar driftig heen en weer over de tralies...hahahaha. Lekkere lieverd is het toch  :-*

Vanavond hoop ik wat fotootjes te plaatsen.

Ik ga gauw weer aan de slag.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Nou, je kan zeker niet wachten totdat je weer naar huis kan ;D

Lief dat Disa jou zo aankeek :D Ik vond dat Sunny ook al van die grote ogen had, heel erg lief! :D
Ze moet natuurlijk nog helemaal bijkomen. Dat duurt soms wel een paar dagen. Sunny was de eerste week heel stil.  ::)

Leuk ook om te lezen over je vogeltjes. Gizmo heeft het vast wel naar z'n zin in de voliere ;)

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Allemaal,
Nu even geen valkjes, maar iets anders  :D

Erwin heeft een vogeltje in de tuin van ons nieuwe huis gevonden. Het was een beetje versuft en had wat last van zijn vleugeltje.
Erwin heeft hem mee naar binnen genomen en in een doosje gedaan. Na een uur of zo is hij even bij het beestje gaan kijken en de vogel vloog eruit  ::) Die sufferd had de doos open gemaakt in de woning  ::) Hij kon het diertje gelukkig weer pakken en het bleef op zijn vinger zitten  ;D Hij heeft snel een foto gemaakt met zijn mobieltje. Niet erg scherp, maar wel lief.

Heeft iemand een idee wat voor een vogeltje dit is?

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Wat een schatje ;D

Kan je misschien even zijn kleuren beschrijven? En of het een jong of een volwassen vogeltje is?
De foto is te wazig om echt te bepalen welke vogel het kan zijn (althans, voor mij ;D )
Ik heb hier een vogelboek met allerlei vogelsoorten dus dan kan ik voor je kijken ;)

Groetjes,
Manja