My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Monique,

Hoe was het ineten van je nieuwe huis? Gefeliciteerd hoor met de sleutel.

Wat een schitterende tekening krijg je weer van Leentje.

Bofferd.

Veel succes met alles, Nel :)

Mariska

Hoi Monique,

Gefeliciteerd met de sleutel van jullie nieuwe huis :D
Ik vind het hartstikke fijn voor jullie.
Ga er maar lekker van genieten om het helemaal naar jullie zin te maken.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Monky

Hi allemaal,
Daar ben ik dan weer eventjes.

Bedankt voor jullie reakties.
En Leentje, bedankt voor het plaatsen van je mooie tekening in mijn dagboek. Ik ben er heel blij mee  :)

We hebben het deze week heel druk gehad uiteraard. We hebben best hard gewerkt aan het huis, maar voor ons gevoel lijkt het niet veel. Het gaat dus niet erg snel.
Ze hebben wel de hele benedenverdieping gespachtelputzt. Het ziet er prachtig uit. Ook de kleur die we hebben gekozen komt mooi uit op de muren. Dat is natuurlijk altijd even afwachten tot het erop zit.
We hebben heel veel geschuurd afgelopen week en we hebben nog niet alles gehad  :( Ach, komt allemaal goed...hoop ik.
Zo dat was even over het huis.

De valkjes maken het goed. Ik heb natuurlijk iets minder tijd voor ze dan anders, maar ze moeten er net als wij even doorheen. Als ik langs de kooien loop komen ze al bij de tralies staan. Ik kan ze dan zo even tussendoor kroelen. Wel heel lief. Dus ze krijgen nu aandacht in stukjes gehakt  ::)

Lulac maakt het ook goed. Ik hoop echt dat de veren weer terugkomen na die schrikrui. Ze laat zich nu bijna aanraken. Ik was heel verrast daardoor. Erwin had haar kuif al mogen aanraken en ik later ook. Misschien dat ze toch nog ietsjes tammer gaat worden. Dat zou natuurlijk erg leuk zijn.
Ze heeft er in elk geval wel aanleg voor.

Ik las net dat Jazzy van Karin overleden is. Dit is de vader van Whooshy. Ik moet zeggen dat ik er erg van geschrokken ben  :'(

Verder heb ik nog wat fotootjes van Giallo gemaakt.
Het is onvoorstelbaar hoeveel geluid er uit zo'n klein beestje komt  :)







Ik ga vanavond eens lekker rustig aan doen en verder wat dagboekjes rondpluizen...
Ik zal eens kijken of ik weer leuke kiekjes kan maken van de andere gevogelte  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Hoi Monique,

Fijn dat jullie lekker bezig zijn in het nieuwe huis. En je valkjes kunnen je best eventjes missen hoor, jou kennende haal je dat straks  dubbel en dwars in.

Hoe is het met Gara(th)??

Ik schrok ook van het nieuws van Jazzy hoor.  :'( Triest!!

Veel werk plezier nog. En ik kijk alweer uit naar de foto's.  ;)

Liefs Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje

Oh wat triest zeg. Het is een heel raar gevoel, dat had ik ook met rocky, de moeder van chipo en diara :-\

Monky

Hi Allemaal,

Ik heb leuk nieuws!!! Een aantal van jullie weet het al, maar ik neem het cinnemon bonte pareltje van Karin. Ze had die nog van een nestje en die was ook nog niet gereserveerd ??? Ik snap dat niet, zo'n mooi beestje!!! Ik ga mijn best doen haar/hem de komende weken gewoon tam te krijgen. Lukt dat om wat voor een reden dan ook niet, dan is het de eerste valkje voor de grote voliere.

Nu moet ik nog een naam verzinnen...

Ik heb drie namen die me wel aanspraken:

Isaura = soft air
Querida =  beloved
Disa = active spirit

Als iemand nog iets anders weet, vertel me gerust. Ik vind het wel leuk als er een betekenis aan zit  :)

Volgende week ergens kan ik zowel Gara(th) als de cinn. bonte pareltje ophalen. Ik ben wel blij om Gara(th) weer te zien. Ik ben wel bang dat ze me niet meer herkent, maar goed, dat zien we dan wel weer. Ik zal haar eens flink knuffelen!!! Dan weet ze het vast weer.

Ik ga zo naar bed, want ik ben echt helemaal gaar...
Ik ben niet zo'n ochtend mens en ik moest er vanochten om half 6 uit om om half acht iemand ons nieuwe huis binnen te laten voor het spuitwerk boven. Vervolgens naar mijn werk en weer naar het huis om de lui te betalen  ::) Vervolgens heb ik tot half 10 zitten verven  :P Ik was pas om half 11 thuis. Ik ben gaar!!
Maar wel een leuke einde van de dag met een nieuw valkje.
Volgens mij ga ik heerlijk slapen hahaha.

Groetjes,
Monky :D :D :D


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Proficiat met je nieuwe valkje! Gek dat het nog niet eerder door iemand gekozen is want het is een erg mooie. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het temmen zal verlopen. ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Volgens mij mochten de mensen haar niet kiezen en had Karin haar onder voorbehoud voor zich zelf gereserveerd.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

26 april 2006, 09:25:43 #669 Last Edit: 26 april 2006, 09:28:13 by Monky
Hi Marc,
Ik ben ook heel benieuwd of ik hem/haar goed tam kan krijgen. De komende 2 weken zullen blijkbaar doorslaggevend zijn  ;D Ik ga in elk geval mijn best doen  :)

Hi Caroline,
Dat zou best kunnen inderdaad.

Ik ben in elk geval heel blij met hem/haar... Ik geloof dat Karin daar ooit ook een uitspraak over gedaan heeft ??? Ik ga zo even kijken of ik het terug kan vinden.

Ik heb het gevonden het is volgens Karin 100% een popje!!

Ik ben ondertussen ook uit welk naam ik haar ga geven.
Het wordt Disa.


Disa: het cinnemon bonte pareltje  :) Een echte hittepit volgens Karin  ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Wat leuk dat Gara(th) bijna naar huis mag komen! Vooral als je twee valkjes naar huis neemt in plaats van haar alleen!! Disa is een mooi valkje met een hele mooie naam!!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Monky

Aangepaste verlanglijst:


1    Cinnemon gepareld (Whooshy)
2    Witmasker cinnemon gepareld (Gara(th))
3    Cinnemon bont gepareld  (Disa)
4    Bont (Gizmo)
5    Bonte Lutino  (Lulac)

6    Bont geparelde witmasker (bij Kirsten in de maak)
7    Witmasker gewoon gepareld
8    Cinnemon witmasker
9    Gewoon gepareld
10   Bont gepareld

11   Bont gepareld Fallow
12   Geparelde fallow
13   Lutino
14   Lutino gepareld 
15   Lutino geelwang


Groetjes,
Monky

Caroline

 :o :o :o

Leuk verlanglijstje heb jij!!

Mooie naam,  Disa!!!  :D  Actieve spirit!!

De betekenis past wel bij wat Karin over haar karaktertje verteld.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

 ;D ;D ;D Ja, niemand heeft mogen kiezen voor haar. Heleen heeft nog even getwijfeld om haar erbij te nemen, bij Luna, maar omdat het familie van elkaar is wilde ze dat toch liever niet. Ik heb pas een paar dagen besloten om haar zeer zeker niet te houden, hoe jammer ik het ook vind. Maar goed, als ik alles hou dan zit ik zo vol  ;) En ik ben er van overtuigd dat Monique een heel goed baasje voor haar is. En zo niet dan haal ik haar terug  ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves