My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Monique,

Ik voel me een beetje schuldig over mijn laatste berichtje :-[
Het ging kennelijk helemaal niet zo goed met je, maar op de een of andere manier las ik alleen de leuke dingen ::)

Probeer de problemen met de familie een beetje van je af te zetten en lekker van je beestjes te genieten.
Ik weet dat dat heel moeilijk is en ik ben er zelf ook geen ster in, maar van al dat gepieker ga je je ook niet beter voelen.
Laat alles even lekker bezinken en probeer een beetje tot rust te komen ;)
En als je het allemaal zat bent kom je hier maar van je af l :censuur llen! ;)

Ik hoop dat Gara(th) gauw weer goed gaat eten en bij je thuis kan komen.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Monky

Hi Riny,
Het zou best kunnen dat het in totaal allemaal even te veel was. De leuke spanning van het huis, het gedoe van de familie en de spanning van het niet eten van Gara(th). Wie zal het zeggen. Ik weet het niet precies. Ik weet wel dat het nog nooit zo erg is geweest. Maar ja, het gaat nu gelukkig een stuk beter. Vanmiddag is pas het laatste beetje hoofdpijn weggezakt.
Nou Riny, wat betreft Zotty.... die is al maf zonder dat ze 11 is hahaha, dus vandaar  ;D ;D ;D


Hi Mariska,
Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Want als ik me goed herinner, gingen die minder leuke dingen pas spelen na jouw bericht.
De hoofdpijn heeft ervoor gezorgd dat ik niet over die familietoestand na kon denken, en nu heb ik er ook geen behoefte aan om aan te denken, dus misschien heeft die hoofdpijn toch nog een functie gehad  :-\ Ze zoeken het allemaal lekker zelf uit zonder ons...lekker puh  :-X :-[ ;D

Ik hoop ook dat Gara(th) zo snel mogelijk weer thuis is. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Karin het voor elkaar krijgt binnen niet al te lange tijd. We wachten gewoon af.
Ik ga een  Horlepiep doen als ik hoor dat ze voor het eerst uit zichzelf genoeg zaadjes eet  8)

We zijn vandaag trouwens weer in het huis geweest. Ik kan echt bijna niet wachten tot het half april is. En de badkamer is zo ontigelijk mooi geworden!!! De vloer is nu ook betegeld. Echt super gaaf.

Ik heb nog wat fotootjes van Gizmo...





Zingen uit volle borst... Hij kan het fuutfuuuw fluitje. Het klinkt zo mooi zuiver, dat geen bouwvakker het mooier na kan doen. Echt!

Dat was het weer voor vandaag.

Tot later.
Groetjes,
Monky

marga

hoi monky
wat is die mooi zeg prachtig
nou  zeker weten dat valkjes het bouwvakkers fluitje zuiverder en mooier  fluiten als de bouwvakkers
hier doen een paar valkjes het ook en ik kan er geen genoeg van krijgen
groetjes marga

Mariska

 ;D ;D ;D ;D

Ik wou net zeggen "is hij mooi aan het zingen", maar dat stond er dus ook onder ;D

Wat een leuke foto's!

Je hebt helemaal gelijk dat ze het maar lekker uit moeten zoeken zonder jullie!!!!
Nu kunnen ze op zoek naar een nieuwe zondebok ;)

Geniet maar lekker van alle leuke dingen die er aan zitten te komen :D

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Marc van de Kuifjes

Gizmo is heeeel mooi hoor! Bijna zo mooi als Fikske! ;D ;D ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

valkchico

Hallo Monique,

jammer dat Gara(th) weer even op eetcursus moest, maar wie weet is ze best een snelle leerling en heb je haar in no time weer thuis.

En wat een lekker gevoel he als je in je nieuwe badkamer staat alles ruikt zooo ..... nieuw.
Half april zei je toch oo das best snel.

Maak je niet te druk over de sjorres die je allemaal hebt met de fam.

gr Esther

Monky

Zo hè, hè...
Eindelijk kan ik weer op internet. Het heeft even geduurd.
We zijn de hele weekend bezig geweest voor het huis.
We hebben 34 dozen al ingepakt  :o Het is wel een hoop werk, maar daarom beginnen we natuurlijk nu al  ;D

Ik heb een aantal leuke foto's gemaakt, maar ik heb ze nog niet hier kunnen plaatsen. Toen ik gisteravond eindelijk tijd had om even een updateje te maken, lag het internet eruit  >:(  We hebben niets anders als gedonder met demon  >:(  Ze waren vergeten door te geven dat er aan de server gewerkt zou worden...Nou ja, het is niet anders  :-\

Het gaat heel goed met mijn kleine poepies  :-* Whooshy is een echte kroeldoos als ze in de kooi zit. Zodra ze eruit mag, zit ze geen momen stil.

Gizmo is ook een echte kroelerd. Het is wel een lief beestje en kan prachtig zingen. Ik geniet er volop van. Lulac heeft al op het gezang van Gizmo gereageerd. Wel heel lief. Zij roept alleen maar. Ze wordt er wel wat onrustig van, want ze wil op het geluid af. Ik laat ze nog even minimaal een week apart. Ik ben heel benieuwd hoe dat straks samen gaat  ;D

Lulac maakt het dus ook prima. Ze komt wel weer een beetje tot leven hahaha. Alleen maar goed, toch?

Gara(th) zit zoals de meeste weten weer bij Karin. Ze heeft er geloof ik wel de handen vol aan, maar het is voor een goed doel. Hebben jullie ooit zo'n eigenwijs valkje meegemaakt ???

Ik hoop vanavond weer wat fotootjes te kunnen plaatsen van mijn lievies.

Tot later.

Groetjes,
Monky


Riny

Citaat van: Monky op 27 maart 2006, 12:45:26

Gara(th) zit zoals de meeste weten weer bij Karin. Ze heeft er geloof ik wel de handen vol aan, maar het is voor een goed doel. Hebben jullie ooit zo'n eigenwijs valkje meegemaakt ???


Hoy Monique
Ik wel.
Hij heet Nino en woont in Hoorn, Noord Holland.
Groetjes Riny :D

Monky

Hi Allemaal,

Het gaat hier allemaal zijn gangetje.
Ik zal waarschijnlijk de komende weken wat minder op het forum aanwezig zijn vanwege de verhuizing. Dan weten jullie dat  ;)

Ik had wat fotootjes beloofd. Ze zijn niet fantastisch, maar het kan er mee door.

Eerst de oudste...Lulac...

Lekker aan het knibbelen aan de trosgierst  :)

De middelste...Gizmo...


Kroelie kroelie... :-*




En dan  de jongste...Whooshy...




Gara(th) is natuurlijk de aller jongste, maar is op dit moment een cursus Goed Eten bij Karin aan het volgen.
Het is onbekend hoe lang deze cursus duurt. Ze schijnt ook niet echt een snelle leerling te zijn  :-\ Maar met juf Karin's geduld gaat het helemaal goedkomen  ;D ;D ;D
Nog even een fotootje van het eigenwijsje  :-*


Zo, dat waren ze dan weer eventjes voor nu  :)

Groetjes,
Monky

Mariska

Hoi Monique,

Ik vind je foto's prachtig hoor :D

Ik ben wel heel benieuwd hoe dat straks gaat met Lulac en Gizmo.
Als ze nu al steeds terug roept vind ik dat wel een heel goed teken.
Laat ze vooral lekker rustig aan elkaar wennen.
Dat schijnt te helpen ;)

Maar wat een lieve kroelerd is Gizmo :D
Een heerlijk gezicht op die foto's.

Succes verder met het inpakken ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ankie

Hoi Monique

En nu heb ik hier even genoten van je foto's !!! ;D
Ze zijn echt schitterend !!!
Succes me het inpakken en alles wat er nog bij kom kijken !

Groet van Ankie

Caroline

Hoi Monique,

Hele leuke foto's hoor, niks mis mee.  :D

Heel veel succes met de verhuizing!!

Liefs Caroline   :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Mariska,
Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan tussen Lulac en Gizmo. Er zit een enorm leeftijdsverschil in. Ik hield Gizmo heel even voor de kooi van Lulac. Ze blaasde en hapte naar hem door de tralies. Het duurt nog even voor ik ze samen doe. Eerst maar even aan mij wennen, en dan mag hij Lulac hebben  ;D
Ik vond dat ik een niet zo'n goede fotodag had. Ik heb wel eens leukere kiekjes gemaakt. Maar ik had al in je eigen dagboek gelezen dat je daar alles van af weet  ;) ;D

Bedankt Ankie. Leuk dat je weer even bent langs gekomen hahaha. Dat inpakken zal wel lukken. Weet je dat we 3 dozen aan videobanden hebben ??? En een halve doos aan DVD's! Ik schrok daar wel een beetje van hahaha.

Hi Caroline,
Als drie mensen zeggen dat het leuke foto's zijn, moet ik me er wel bij neerleggen 8) :)


En nu het grote nieuws....voor mij althans...

18 april!!! 18 april!!! 18 april!!! 18 april!!!

Is de oplevering van het huis!!! Yippieieieieie!!!!!
Eindelijk is het dan zover!!! Ik vind het echt zo spannend. Alleen jammer dat het niet voor Pasen is. Maar ja, je kan niet alles hebben, toch? Ik kan bijna niet wachten.

Nou ik ga me gauw klaar maken, want er moet vanavond gesport worden!! Een toernooitje. Misschien wil ik wel iets!!! Hahaha. Mijn dag kan niet meer stuk  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

De foto's zijn heel leuk hoor, niks op aan te merken! ;D
Vooral de kroelfoto's zijn kostelijk! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi allemaal,

Het is weer een tijdje geleden en ik was op pagina 3 beland, dus mezelf eerst weer even een beetje ophijsen... :)

Ik maak me een klein beetje zorgen om Whooshy.
Ik geloof dat eht vrijdag begon. Ze was veel rustiger dan anders toen ik haar eruit haalde. Ze bleef rustig bij me zitten en liet zich lekker kroelen. Normaal gesproken als ik haar eruit haal wil ze geen moment stil zitten. Ik merkte ook dat ze wat bol ging zitten. Er ging bij mij een lampje branden dus ik ben heel goed op haar gaan letten. Ik zag dat ze steeds vaker op de grond ging zitten. Ze waste zich nog wel en ze at wat brood en een beetje trosgierst. Kroelen vond ze ook nog lekker. Ik heb zaterdag wat gemalen pellets proberen te voeren in een spuitje aangelengd met wat druivensuiker water. Ze leek iets op te leven. Ook in het gewone water had ik druivensuiker en extra vitamine gedaan. Toch vond ik haar weer op de grond zitten met haar snavel in de vleugels. Ik heb zaterdag even advies bij Karin gevraagd. Ik heb toen Baytril (?) gegeven met wat druivensuiker. Ik heb het in haar drinkbakje zitten, maar voor de zekerheid heb ik haar op wat met een spuitje in haar bekkie gegeven, zodat ik zeker weet dat ze iets binnen heeft gekregen. Ik heb op advies van Karin de warmtelamp van mijn moeder gehaald en daar lijkt ze het heerlijk onder te vinden. Ze onderneemt ook weer wat meer. En ik heb haar zelfs weer wat zaadjes zien eten. Ze at ook weer wat brood. Dus het lijkt aan de beterende hand te zijn.

Wat dit nou is, weet ik niet. Maar ik was zeer verrast. Ik hoop dat ze weer gauw de oude is, want ik heb het echt met haar te doen. Ze krijgt wel weer allemaal nieuwe veren. Echt onwijs veel. Ik vroeg me af of het daar misschien van kon komen dat ze zich minder lekker voelt, maar Karin dacht van niet. Ik geef haar nu een week die Baytril (?) En we kijken even of we haar er weer helemaal boven op kunnen krijgen.

Ik heb dit weekend dus heel slecht geslapen. Ik ben elke nacht om de 2 uur eruit gegaan om te kijken of het niet verslechterd was. Ik hoop dat het nu allemaal weer wat beter gaat met haar.

Verder zijn we druk bezig met inpakken en verder dingen regelen zoals de vloeren en zonnewering voor binnen en zo. Ik moet zeggen, het is maandag en ik ben nu al bekaf  :P

Ik hoop dat Gara(th) ook binnenkort weer naar huis kan. Ik mis haar ontzettend  :'( Ik ben benieuwd of Karin nog verdere vooruitgang heeft geboekt  :)

Gizmo en Lulac maken het verder prima. Gizmo heeft het hart van mijn moeder gestolen met zijn mooie fluiten  ;D Ze was niet bij zijn kooi weg te slaan hahaha. Lekker beesie.

Verder ga ik morgen avond even naar de dierenarts om de snavel van Jocko te laten knippen. Het is echt veel te lang. Ik ben bang dat als het nog langer wordt, hij niet meer kan eten.

Dat wat het voor nu eventjes.

Tot later.

Groetjes,
Monky