My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi Kirsten,
Ik stel het in elk geval erg op prijs dat je me helpt. Ik heb nog niet op mijn kalender gekeken waar ik een gaatje heb om even langs te komen om je voliere te bewonderen  :D En je valkjes  ;D ;D Welke dag komt je het beste uit, of maakt het je niets uit?

Hi Rianne,
Ik had ergens al gelezen dat je een voliere gaat beginnen.
Heb je al enig idee hoe het eruit gaat zien, waar je het neerzet, welke valkjes je erin doet enz, enz... ;D
Is altijd leuk om te weten. Wanneer ga je beginnen?

Vandaag mogen de eerste op de lijst een valkje uitzoeken. Ik ben zo benieuwd welke voor mij overblijft. Ik vind het moeilijk kiezen. Eerst dacht ik jong 3, maar op de laatste foto's vind ik ze allevier erg leuk kijken. Moeilijk, moeilijk...
We wachten af wat de toekomst brengt  ;D

Groetjes,
Monky


Caroline

Succes met het kiezen!!  :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Monky,

In het weekend kan meestal wel,. en verder op maandag, dinsdag of vrijdag,. met een slag om de arm natuurlijk want ik ruil weleens dagen op m'n werk,. Maar je weet nu in ieder geval iets,

En weet je al welk jong het wordt? :D Spannend! en kiezen is altijd moeilijk

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Wat leuk Monique dat je bij Kirsten gaat kijken!
Volgens mij kijk je daar je ogen uit! Ik ga bewust maar niet.... want wij willen het bij twee laten!

Groetjes,
Peet

Monky

Hi allemaal,

Ik heb gisteren een mailtje gehad met welke jong mijn leven over 2 weken komt opvrolijken...het is geworden......

............jong 4, de cinnemon gepareld..........

en de naam is geworden......

;D ;D ;D :D  WHOOSHY  :D ;D ;D ;D

Werkelijk, bijna iedereen zowel op mijn werk als thuis als hier op het forum vonden dit de leukste naam!

Hij/zij schijnt een beetje eigenwijs te zijn en van kroelen te houden.... Dan heeft hij/zij een goeie aan me want ik kan ook eigenwijs zijn  ;D  De aanhouder wint, toch?

Ik ga nu even ontbijten... Daarna laat ik wat foto's van mijn andere diertjes zien....

Monky


Caroline

Gefeliciteerd met:

Whooshy


Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi allemaal,

Nog even wat foto's van mijn veestapel  ;D



Dit is Zotty. Ze is eigenlijk bang voor alles wat groter is dan een spin. 
Ze mag bij ons niet op de bank, vandaar dat we haar een eigen bankje hebben gegeven. Ze maakt daar dan ook gretig gebrijk van  ;D


Dit zijn Nutty (zwart) en Dormili (grijs). Nutty was heel eenzaam toen Wolly er niet meer was. Ik heb toen Dormili erbij genomen. Het was liefde op het eerste gezicht. Dormili is wel veeleisend  ;D
Ze wil altijd door Nutty gewassen worden en is altijd in de buurt van Nutty te vinden... Even voor de duidelijkheid...Nutty is 3x zo zwaar en groot als Dormili. Als hij het op zijn heupen krijgt, verdwijnt ze helemaal onder zijn lichaam  :P



Dit is onze lieve Lulac. Het maatje van Mauk  :-*
Ze redt het op het ogenblik aardig. Ze heeft de heerschappij in de voiliere overgenomen van Mauk. ik kan enorm om haar lachen.
Zij lijkt ook steeds minder bang voor me ondanks dat ze in de voliere zit. Toch erg leuk om meer contact met haar te hebben.
Ik ben benieuwd hoe ze straks op Whooshy gaat reageren  ;D ;D

Foto's van Rossa zet ik in haar eigen dagboekje onder topic "andere dieren"



Oeps, kon het toch niet laten... :-[ :P :D

Ik ga weer eens mijn verwaarloosde vriend gezeldschap houden  ;D ;D ;D

Monky


Rinske

Hoi Monky,
Wat een leuke foto's zeg van je beestenboel!! :D Echt grappig die twee konijnen bij elkaar, wel erg leuk dat ze het zo goed kunnen vinden. Heb zelf ook een konijn maar die vind het wel prima in zn eentje.
En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met Whooshy, onwijs leuke naam!! ;)

Liefs,
Rinske

Caroline

Hoi Monique,

Leuke foto's van je veelstapel hoor.

Grappig bewerkt ook.   :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Petra en Cheeky

Heeeeee Monky!

Wat doe jij met foto's van onze poes?? Zotty lijkt sprekend op Gizmo! Is het ook een rood vrouwtje (best wel vrij speciaal)?

De rest van je dierenparadijs staat er ook weer fantastisch op! Leuk die achtergrond!

Ben blij dat je toch voor Whooshy hebt gekozen! Was ook mijn keuze!

Groetjes,
Peet

Monky

Hi Rinske,

Nutty had ik van kleins af aan met een ander konijntje. Toen die dood ging merkte ik dat die wegkwijnde. Ik werk overdag en hij leek heel eenzaam....Misschien dacht ik dat alleen maar... Ik wilde heb gezeldschap geven. Hij leefde daarna echt op. Ik denk ook dat als je vanaf het begin een konijn alleen hebt, dat je hem daar ook geen plezier mee doet.
Heb je ergens een foto van je konijntje?

Hi Caroline,
Bedankt. Ik vind het niet makkelijk om leuke foto's te maken. Ze zijn altijd zo bewegelijk  :-\ Je moet eens weten hoeveel foto's ik had met alleen een kont erop of alleen een snorhaar of heel wazig  :P

Hi Petra,
Ze lijken inderdaad veel op elkaar. Rode poezen zijn inderdaad redelijk zeldzaam. Ze hebben wel altijd een lief karakter heb ik gemerkt  ;D
Even over die achtergrond. We zijn een jaar geleden naar St. John geweest op vakantie. Dit was het uitzicht vanuit ons huisje  :P Ik wil terug!!! Het was daar zo schitterend mooi...ahhh... Het is in het Carribisch gebied bij St. Maarten in de buurt. Het is amper bewoond. Ze hebben daar echt van die witte bountystranden... Ok ik droom hier een beetje weg...

Ok, even wat anders... Whooshy.

Ik heb een klein collage gemaakt van de foto's die Karin in haar dagboek heeft geplaatst van Whooshy. Het is leuk om de ontwikkeling achter elkaar te zien...en ooohhhh wat is het een mooi valkje geworden  ;D ;D ;D



Ik heb het ook maar meteen als handtekening gemaakt. Kan ik hem/haar nog regelmatig zien  ;D

Groetjes,
Monique

Caroline

Leuk joh,  zo je handtekening!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Citaat van: Monky op 17 november 2005, 13:13:49

Hi Rianne,
Ik had ergens al gelezen dat je een voliere gaat beginnen.
Heb je al enig idee hoe het eruit gaat zien, waar je het neerzet, welke valkjes je erin doet enz, enz... ;D
Is altijd leuk om te weten. Wanneer ga je beginnen?


Volgend jaar als het weer wat beter word dan gaan we beginnen. Ik ben nu vast aan het zoeken naar niet te dure aluminium voliere panelen.
Op het moment heb ik 3 koppels waarvan er 2 naar buiten gaan. Tinco de albino en Tiara de bonte blijven binnen. Dan heb ik een cinnamon man split geelwang (Ayko) + een cinnamon geparelde witmasker (Nayana) en een geelwang pop (Nevada) + geparelde man split geelwang lutino (Diego) die naar buiten gaan.
Het zal wel een stuk stiller in huis worden dat weet ik wel zeker! ;D

En hoe ver ben jij al? Ik ben er nog niet over uit wat voor binnenhok er moet komen, en waar ik die ga plaatsen.

bobbie

Hoi Monique,

Ik zag je handtekening, geweldig. Tegelijktijd werd ik daardoor met mijn neus op  het feit gedrukt dat ik lang niet in je dagboek was wezen lezen/kijken :-[ :-[ :-[

Wat een Poepie is Whoosy, leuke naam joh. :D

2 weken kunnen lang duren  ;)

De rest van je veestapel ziet er ook lief uit. Ik dacht inderdaad dat rode katten altijd katers waren en geen poezen. Kom ik er hier 2 tegen, 1 bij jou en 1 bij Petra. Zo zie je maar.

Succes met aftellen.

Groetjes, Nel :)

Enige handtekening hoor  8)

Monky

Hi Caroline,
Bedankt. Als hij/zij straks hier is, maak ik een mooie foto van hem/haar en wordt dat mijn handtekening. Maar tot die tijd...Lekker genieten van deze  :)


Hi Nel,
Je hebt een hele drukke tijd op het ogenblik. Het geeft echt niet als je het vergeet. Ik vind het al leuk dat je af en toe gezellig komt buurten.
Rode katten zijn inderdaad vaak katers. Maar er zijn natuurlijk altijd lieve uitzonderingen die de regel bevestigd  ;) :D


Hi Rianne,
Ik denk zeker dat het een stukje stiller gaat worden. 2 in plaats van 6 valkjes in huis.... :P Lijkt me wel. Zijn die twee koppels die naar buiten gaan tam? Je hebt trouwens mooie mutaties  :D
Uhm, hoe ver ben ik....nou op dit moment is het nog een klein beetje dromen. Ik kan de voliere van Rick (ook van het forum) overnemen. Ik kon het geloof ik in februari ergens ophalen. Ik bouw het dan niet gelijk op, want in dit huis heb ik de ruimte niet en de huizen staan hier hutje mutje op elkaar. Ik denk dat mijn buren het me niet in dank zullen afnemen als ik dat doe. Ook al vanwege de katten en een buurvrouw had al last van mijn waterpompje in de vijver. Het geeft zo'n kabbelend geluid. Ze kon niet slapen. Als de vogels 's ochtends vroeg gaan zingen... :-\ Nee, dat gaat hier niet lukken. Dus ik wacht tot juni/juli voor ik de voliere bij mijn nieuwe huis op ga zetten. Ik heb er al wat meer over geschreven onder

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12392.0.html


Over ons nieuwe huis gesproken...even een paar fototjes...


Erwin en ik bij de bouwplaats afgelopen zomer ;D



Voorkant van het huis. Deze is vorig weekend genomen.


Achterkant van het huis.

Zo dat is het even voor nu.

Groetjes,
Monky